MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wracają rowery miejskie. Gdzie potrzeba nowych stacji? [GŁOSUJ]

Błażej Organisty
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
1 marca na ulice Wrocławia wracają rowery miejskie. A miesiąc po starcie sezonu Nextbike uruchomi pięć nowych stacji. Z kolei miasto planuje większą rozbudowę systemu, ale nie prędzej niż w 2019 roku. Wtedy stacje zaczną pojawiać się także na osiedlach oddalonych od centrum, a docelowo rowerów ma być dwa tysiące, czyli ponad dwa razy więcej niż jest teraz. Gdzie najbardziej brakuje stacji rowerów miejskich? Głosujcie na GazetaWroclawska.pl!

Nowe punkty wypożyczeń i zwrotów na przełomie marca i kwietnia, czyli miesiąc po starcie sezonu, zostaną uruchomione przy następujących stacjach benzynowych Orlen:

  • ul. Ślężna 88A;
  • ul. Ślężna 129A;
  • ul. Żmigrodzka 116;
  • ul. Ks. Witolda 79;
  • ul. Rawicka 2.

Nowe lokalizacje przy Orlenach dołączą do 76 stacji i 760 jednośladów rozlokowanych na terenie Wrocławia. Mieszkańcy obrzeży Wrocławia wciąż będą musieli czekać na rowery na swoich osiedlach.

– Świetnie... na Psim Polu znowu zero stacji. Tyle lat już funkcjonuje rower miejski i dalej nic – pisze jeden z naszych czytelników.

W połowie zeszłego roku wrocławscy urzędnicy deklarowali postawienie 9 nowych stacji w latach 2017-2018, m.in. na Ołtaszynie, Wojszycach i Sołtysowicach. Stacje miały powstać w ramach wrocławskiego budżetu obywatelskiego 2016, ale miasto zawiesiło realizację projektów, ponieważ w tym roku kończy się umowa z Nextbike. Po zakończeniu zbliżającego się sezonu potrzebny będzie nowy operator, wybrany w przetargu. Umowa ma obowiązywać od początku 2019 roku. To właśnie nowy operator uruchomi kolejne stacje. Miasto chce, aby rowery miejskie pojawiały się na osiedlach oddalonych od centrum, tam, gdzie jeszcze ich nie ma.

– Statystycznie co czwarta, piąta osoba mijana na ulicy jest użytkownikiem systemu. Mamy pełną świadomość, że pomimo bardzo dobrych wyników, na dzień dzisiejszy WRM nie obejmuje swoim zasięgiem całego miasta. Z tego powodu przygotowujemy się do dużej rozbudowy po roku 2019. Wrocławski Rower Miejski ma rozrosnąć się z 760 rowerów funkcjonujących dzisiaj do 2000 w przyszłości – zapowiada Daniel Chojnacki, wrocławski oficer rowerowy.

Prace nad projektem rozbudowy systemu ruszyły pod koniec ubiegłego roku. W styczniu i w lutym o zmianach urzędnicy rozmawiali z potencjalnymi operatorami. Mieszańcy będą mogli zasugerować nowe lokalizacje stacji w ramach konsultacji społecznych, które Daniel Chojnacki planuje na przełom marca i kwietnia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska