Wracają rowery miejskie. Gdzie potrzeba nowych stacji? [GŁOSUJ]

Błażej Organisty
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
1 marca na ulice Wrocławia wracają rowery miejskie. A miesiąc po starcie sezonu Nextbike uruchomi pięć nowych stacji. Z kolei miasto planuje większą rozbudowę systemu, ale nie prędzej niż w 2019 roku. Wtedy stacje zaczną pojawiać się także na osiedlach oddalonych od centrum, a docelowo rowerów ma być dwa tysiące, czyli ponad dwa razy więcej niż jest teraz. Gdzie najbardziej brakuje stacji rowerów miejskich? Głosujcie na GazetaWroclawska.pl!

Nowe punkty wypożyczeń i zwrotów na przełomie marca i kwietnia, czyli miesiąc po starcie sezonu, zostaną uruchomione przy następujących stacjach benzynowych Orlen:

  • ul. Ślężna 88A;
  • ul. Ślężna 129A;
  • ul. Żmigrodzka 116;
  • ul. Ks. Witolda 79;
  • ul. Rawicka 2.

Nowe lokalizacje przy Orlenach dołączą do 76 stacji i 760 jednośladów rozlokowanych na terenie Wrocławia. Mieszkańcy obrzeży Wrocławia wciąż będą musieli czekać na rowery na swoich osiedlach.

– Świetnie... na Psim Polu znowu zero stacji. Tyle lat już funkcjonuje rower miejski i dalej nic – pisze jeden z naszych czytelników.

W połowie zeszłego roku wrocławscy urzędnicy deklarowali postawienie 9 nowych stacji w latach 2017-2018, m.in. na Ołtaszynie, Wojszycach i Sołtysowicach. Stacje miały powstać w ramach wrocławskiego budżetu obywatelskiego 2016, ale miasto zawiesiło realizację projektów, ponieważ w tym roku kończy się umowa z Nextbike. Po zakończeniu zbliżającego się sezonu potrzebny będzie nowy operator, wybrany w przetargu. Umowa ma obowiązywać od początku 2019 roku. To właśnie nowy operator uruchomi kolejne stacje. Miasto chce, aby rowery miejskie pojawiały się na osiedlach oddalonych od centrum, tam, gdzie jeszcze ich nie ma.

– Statystycznie co czwarta, piąta osoba mijana na ulicy jest użytkownikiem systemu. Mamy pełną świadomość, że pomimo bardzo dobrych wyników, na dzień dzisiejszy WRM nie obejmuje swoim zasięgiem całego miasta. Z tego powodu przygotowujemy się do dużej rozbudowy po roku 2019. Wrocławski Rower Miejski ma rozrosnąć się z 760 rowerów funkcjonujących dzisiaj do 2000 w przyszłości – zapowiada Daniel Chojnacki, wrocławski oficer rowerowy.

Prace nad projektem rozbudowy systemu ruszyły pod koniec ubiegłego roku. W styczniu i w lutym o zmianach urzędnicy rozmawiali z potencjalnymi operatorami. Mieszańcy będą mogli zasugerować nowe lokalizacje stacji w ramach konsultacji społecznych, które Daniel Chojnacki planuje na przełom marca i kwietnia.

Wideo

Komentarze 63

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
P
Pawłowice! i tak mamy beznadziejne połączenie z reszta miasta, wiec chcemy stacji rowerow miejskich.
l
ll
jagodno potrzebne
t
troglodyta
Potrzeba zarówno nowych stacji, jak i solidnego serwisowania.
R
Rifi
Po co Wiejska? Masz stancję bodajże na Balzaka, z tyłu Wiejskiej. Też nie rozumiem, dlaczego akurat w bocznej uliczce Karmelkowej umiejscowiono stację?? Oporów ma naprawdę kilka nowych bloków a reszta zamieszkana w większości przez starsze osoby nie jeżdżące rowerami. Dlatego sensowniejsze będą stacje na Klecinie (pętla), Partynicach (oś. Przyjaźni, Tor Wyścigów Konnych), Ołtaszyn (pętla autobusu 17).
P
P
Biskupin. Albo nawet bardziej Bartoszowice. Stacja w okolicach Biedronki (pętla autobusu 146).
K
KB
W takim razie dawno tam Pana/ Pani nie było, ponieważ dojeżdża tramwaj 7, 17, kursują autobusy, więc nie jest już tak źle :P
M
MieszkaniecByły
Obecnie mieszkam w Centrum, ale 3 lata temu dane mi było mieszkać na Klecinie, dojazd tragedia, w nocy nie da się wrócić komunikacją, teraz tam bodajże tramwaj 7 przedłużyć mają, ale gdyby był rower miejski to dojazd z Kleciny do okolic Sky Tower zajmowałby 20 min max, a do pętli Krzyki może 5 min, ułatwiłoby życie wielu mieszkańcom z pewnością gdyby była tam stacja na Klecinie i na Przyjaźni
d
dasrg
!!!
W
Wlov
Ogromny węzeł komunikacyjny i powstające obok nowe osiedla. Tam to nawet dwie stacje by się przydały
N
Nata
Jessica a mieszkańcy Kleciny kim są?
Uwaga! Zaskoczę Cię...Mieszkańcami Wrocławia :P
j
jagodno
jagnodno
J
Jessica
rower miejski ma być dla mieszkańców miasta, a nie słoików z Wojnowa, Kleciny czy innych Sołtysowic
j
jw
No i? Psie Pole to 1/5 Wrocławia, faktycznie bardzo dokładnie umiejscowienie zapotrzebowania na stację... Rusz mózgiem czasami...
E
Emkacafe
Psie Pole to nazwa dzielnicy i zarazem obrębu.
W
Witold Śruta
Jak gdzie?
Pod moim domem!
Ekskluzywna, prywatna stacja tylko dla mnie!
I tylko żeby mi rowery uzupełniali za darmo!
Dodaj ogłoszenie