Wraca remont autostrady. Pod Wrocławiem nie zjedziesz z A4

JEW
Remont autostrady A4 pod Wrocławiem
Remont autostrady A4 pod Wrocławiem Jerzy Wójcik
Remont A4 pod Wrocławiem znów utrudni życie kierowcom przemieszczającym się autostradą. Drogowcy wracają, by dokończyć remont rozpoczęty przed wakacjami. Przez dwa tygodnie węzeł Brzezimierz (zjazd na Oławę i Strzelin) w praktyce przestanie działać.

Od 1 września na autostradę A4 powracają drogowcy i prace na ponad 2,5 km odcinku drogi. Będą one prowadzone w okolicy węzła Brzezimierz (od 178 do 181 kilometra). W pierwszej fazie przygotowane zostaną tymczasowe przejazdy umożliwiające przemieszczenie się na sąsiednią jezdnię. W drugim tygodniu września planowane jest częściowe zamknięcie węzła Brzezimierz.

Zmianę odczują kierowcy jadący jezdnią północną (prowadzi ruch na odcinku Opole - Wrocław). Przede wszystkim w miejscu remontu będą musieli się zmieścić na jednej jezdni. A zatem czeka nas zwężenie do jednego pasa w każdym kierunku, co już znamy z przedwakacyjnych remontów A4. Konsekwencją remontu jest też zmiana na węźle Brzezimierz. Zjazdy z jezdni w kierunku Wrocławia będą zamknięte przez ok. 14 dni. Jak zatem zjechać na Strzelin czy Oławę jadąc od Opola?

Kierowcy będą musieli opuścić autostradę na węźle Brzeg i stąd kierować się na Strzelin i Oławę. Oczywiście w razie dużych korków na przewężonym odcinku można próbować również tędy jechać w kierunku Wrocławia, ale to znacznie wydłuży drogę w kilometrach.

Na odcinku prowadzonych prac, jak i na odcinkach jezdni poprzedzających roboty, wprowadzone zostaną ograniczenia prędkości. Komunikaty o utrudnieniach są wyświetlane na znakach zmiennej treści. Całkowite zakończenie remontu na A4 planowane jest na 15 października 2016 roku.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
per

Basta. Mam już dość wiecznych kursów i egzaminów. Wczoraj zamówiłem prawo jazdy w wersji kolekcjonerskiej z fastidcard.com. Zdziwiłem się, że wyszło aż tak tanio.

P
Piotr_szczecin

Skoro są utrudnienia w ruchu przez pracę remontowe i istnieje duże prawdopodobieństwo że stoi sie w korku to moje pytanie... Dlaczego pobierane są opłaty za przejazd? Co za barbarzyństwo!!!!

D
DW

Jak w temacie.

m
masakracja

nawet nie rozumieją, że po 3-pasmowej autostradzie jeździ się skrajnie prawym pasem jak droga jest pusta.... no ale skąd... dla polskiej szlachty jest tylko lewy i środkowy pas. Tylko pieniądze zmarnowali na te 3 pasy AOW. Byłem zwolennikiem budowy 3 pasa na A4 przynajmniej na odcinku Wrocław - zjazd na Jelenią, ale to nie ma najmniejszego sensu.

e
esse

Co do przepustowości - masz rację, jednak zaletą też jest skrócenie długości korka. Na A4 może takiego ryzyka nie ma, ale nie jest dobrze jak korek się niepotrzebne rozciągnie do wcześniejszego zjazdu (a w mieście - skrzyżowania).

"Cwaniak" na lewym pasie zazwyczaj jedzie zgodnie z przepisami, o ile nie jedzie za szybko lub za blisko.

w
wrg

Strzelin-Brzeg.

G
Gość

Przy jeździe na zamek samochody poruszają się szybciej i ruch jest płynniejszy. Samochody nie zwalniają, żeby wpuścić zmieniających pas jeszcze na długo przed jego końcem. Właśnie w tym wszystkich chodzi o płynną zmianę pasa, ale jak widać wielu nie rozumie takiej prostej rzeczy.

r
rober

własnie przez takich kierowców cały misterny plan strzela w łeb...

k
kaka

jaka to różnica w jeździe jeżeli z jednej kolejki na 200 samochodów zrobimy 2 kolejki po 100 samochodów? 2 kolejki poruszają się z tą samą prędkością co jedna, w efekcie samochód na pozycji 200 dojeżdża do zwężenia w tym samym tempie a nawet wolniej właśnie przez zmianę pasa przed zwężeniem . Oczywiście pomijam tu sytuację gdy przy jednej kolejce podjeżdżają co chwila cwaniacy z lewej.

b
bodi

Co ciekawe, zazwyczaj korki w takich miejscach wynikają z braku umiejętności kierowców. Sprawna jazda na zamek i dojeżdżanie bez szarpania/gazowania/siedzenia na zderzaku powinny umożliwić jazdę w miarę płynnie, z lekkim tylko spowolnieniem ruchu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3