reklama

Województwo chce od Wrocławia więcej pieniędzy za pasażerów pociągów

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Buspasy, tramwaje, autobusy miejskie? Kolej! Kto raz spróbował jeździć po Wrocławiu pociągiem, wie, że jest to pewny, szybki i dość punktualny, szczególe w porównaniu z wrocławskim MPK, sposób przemieszczania się po mieście. Sposób tym wygodniejszy, że można z niego korzystać dzięki biletom MPK. Czy będzie tak nadal? Trwają negocjacje pomiędzy miastem i urzędem marszałkowskim dotyczące funkcjonowania w przyszłości kolei miejskiej. Nie są łatwe. To, co dla samorządu województwa, który pieniądze chce pozyskać, jest kompletne i precyzyjne, dla ratusza jest brakiem formuły prawnej.

Bilety czasowe i okresowe komunikacji miejskiej dla przejazdów kolejowych na terenie miasta są uznawane przez Koleje Dolnośląskie i Przewozy Regionalne na podstawie zawieranych od 2012 r. umów. W roku 2018 miasto zapłaciło przewoźnikom za honorowanie biletów MPK 4,5 mln zł, a w 2019 kwota ta wyniesie 8,5 mln zł.

- Od roku 2017 miasto dotowało dodatkowe połączenia kolejowe w relacji Wrocław Wojnów - Wrocław Główny i Wrocław Nadodrze w latach 2017 i 2018, a od roku 2018 także wspólnie z innymi samorządami gminnymi dodatkowe pary pociągów aglomeracyjnych. Łącznie kwota udzielonej pomocy finansowej samorządowi województwa w tym zakresie wyniosła ponad 2 mln zł – informuje Anna Bytońska z biura prasowego magistratu.

To co dla ratusza jest "pomocą finansową", dla urzędu marszałkowskiego jest po prostu zapłatą za to, że koleje przejmują część obowiązków komunikacji miejskiej i wożą pasażerów po Wrocławiu.

Zwiększająca się popularność kolei jako środka komunikacji wewnątrz miasta, a z drugiej strony rosnące koszty przewoźników kolejowych sprawiły, że zasady tej współpracy muszą, jak twierdzi urząd marszałkowski, zostać zmodyfikowane.

- Przychody uzyskiwane na dzień dzisiejszy z tytułu usług świadczonych na rzecz mieszkańców Wrocławia absolutnie nie pokrywają kosztów. W tej chwili toczą się rozmowy z miastem na temat zwiększenia wkładu finansowego miasta w funkcjonowanie kolei. Właśnie w związku z rosnącą liczbą mieszkańców Wrocławia, którzy z oczywistych przyczyn traktują, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, Koleje Dolnośląskie jako przedłużenie komunikacji miejskiej – mówił w Radiu Wrocław radny sejmiku dolnośląskiego Dariusz Stasiak.

Michał Nowakowski, rzecznik marszałka województwa, przekazuje, że obecnie trwają trójstronne negocjacje pomiędzy miastem Wrocław oraz Kolejami Dolnośląskimi i Przewozami Regionalnymi: - Formuła prawna wyliczeń kosztów przewozu pasażerów jest znana i stosowana z pewnymi zmianami od kilku lat. Miasto Wrocław otrzymało od samorządowego przewoźnika, czyli Kolei Dolnośląskich, kompletną i precyzyjną propozycję stawki finansowania biletów Urbancard. Trwają ustalenia i na chwilę obecną nie ma zagrożenia, aby bilety Urbancard nie były honorowane w pociągach Kolei – Nowakowski jest dobrej myśli.

Wiadomo, że chodzi o pieniądze. A skoro tak, to to, co dla urzędu marszałkowskiego jest „kompletne i precyzyjne”, przez miasto jest postrzegane inaczej: - Władze województwa dolnośląskiego wystąpiły do wybranych samorządów gminnych z propozycją dofinansowania zakupu nowych pociągów na wybrane trasy kolejowe, na których planowane jest wznowienie połączeń kolejowych po rewitalizacji tych tras. Obecnie, wraz z innymi samorządami, oczekujemy na określenie formuły prawnej takiego rozwiązania i szczegółowych rozwiązań – mówi Anna Bytońska z ratusza.

Także podwrocławskie samorządy będą musiały określić się i zadecydować, czy umożliwiają swoim mieszkańcom podróżowanie koleją. Dariusz Stasiak nie pozostawia wątpliwości: - Województwo stawia to pytanie wobec miasta i wobec gmin wokół Wrocławia: na ile są zainteresowane wzmocnieniem przewozów aglomeracyjnych, tzn. na ile zamierzają współfinansować to przedsięwzięcie – mówił sejmikowy radny.

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 50

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maciej Mikołajczak

Nie podszywaj się pod Krzyśka Kociołka, wieśniaku z Wsiocławia!

K
KODLKPM
2 grudnia, 13:42, KODLDKPM:

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI - BARDZO WAŻNA AKTUALIZACJA!!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Nieudany historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Wcześniej oczerniał tych historyków w internecie. Posuwa się nawet do podszywania pod różne znane osoby, np. byłego sołtysa Marczowa. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

K
KODLDKPM

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI - BARDZO WAŻNA AKTUALIZACJA!!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Nieudany historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Wcześniej oczerniał tych historyków w internecie. Posuwa się nawet do podszywania pod różne znane osoby, np. byłego sołtysa Marczowa. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

G
Gość

Gazeto zacznij dawać bana na IP. Pod każdym tekstem o kolei ten sam śmietnik robiony przez tego samego cwela z wrocławia ..

J
Jarosław Lizak

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

b
bekacz

Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

L
Lech

I znowu Paweł Kukurowski alias "Leuthen", niedorobiony historyk z Wrocławia robi szambo z dyskusji obrażając inne osoby pod różnymi nickami. Czy "Gazeta Wrocławska" nie może zablokować tego gówniarza? Czy wszystkie dyskusje pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku, muszą tak wyglądać? Jak nie kłóci się jak szczeniak z innymi na forach historycznych to robi rynsztok w dyskusjach o kolei...

P
Paweł Kukurowski

Właśnie wróciłem od lekarza- mam raka odbytu! Podobno przez prezerwatywy, które moi klienci zostawiali mi w tyłku zamiast wyrzucić. Moja wina bo naćpany nie zwracałem na to uwagi. O kile i ropiejących wrzodach na gębie nie wspominam, da się z tym żyć na dworcu. Jestem zerem i penerem, tanim pojemnikiem na spermę!

M
Marek Kramarz

Wszystkie te hejterskie komentarze pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku są pisane przez Pawła Kukurowskiego vel "Leuthen" - niedorobionego historyka z Wrocławia, który w internecie zajmuje się głównie oczernianiem różnych osób i wulgarnym obrażaniem. A jak chcecie wiedzieć, dlaczego tak strasznie nienawidzi Lwówka, to zajrzyjcie do komentarzy pod tym linkiem: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

K
Kamil Styrna

Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.

P
Paweł Kukurowski

Koleje Dolnośląskie to największe góԝno na dolnośląskich torach. Brud, smród, wszystko zarzygane knyszą. Na dodatek likwidują linie kolejowe (np. niedawno zaorali linię do Lwówka). Ta spółka powinna zostać ZLIKWIDOWANA!

w
warszawiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu są zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

K
Kamila Bielawska

Ktoś z wsiocławia sabotuje kolej w województwie rozkręca je skacze pod pociagi włącza hamulec

Tej pеdalskiej holocie zakazac jazdy pociągami

I woolege zakazac pisania bzdur na temat Lwówka.

w
wieprz ze Świniar

Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.

w
wsiocławiak

U nas we wsiocławiu ludzie są tak głupi, że piszą tutaj brednie o Warszawie! Zazdroszczą stolicy pięknego miasta, radości z życia, dobrobytu. My wsiocławskie słoiki też chcemy tak żyć ale nie potrafimy bo jesteśmy zakompleksieni, zacofani i prymitywni!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3