Władze Wrocławia zachęcają do przesiadania się na rower, ale zapominają o remontach dróg rowerowych

Celina Marchewka
Celina Marchewka
brak oznakowania na drodze rowerowej
brak oznakowania na drodze rowerowej zdjęcie przysłane przez czytelnika
Miejscy urzędnicy namawiają do przesiadania się na rowery. W polityce Wrocławia zapisane jest, że ten rodzaj transportu ma być rzeczywistą alternatywą dla samochodów i MPK. Od czerwca flota Wrocławskiego Roweru Miejskiego liczy 2 tysiące jednośladów. Gdzie mamy na nich jeździć, skoro większość dróg rowerowych w centrum Wrocławia jest zniszczona, albo nieprzystosowana - pyta czytelnik Paweł Karamański. Wyjaśnieniem sprawy zajęła się nasza reporterka Celina Marchewka.

- Jeżdżę rowerem po Wrocławiu grubo ponad 5 lat, przez cały rok. Miasto tworzy nowe drogi dla rowerów, niestety zapominając o modernizacji już istniejących, które są w fatalnym stanie - zarówno pod względem stanu technicznego nawierzchni, jak i oznakowania. Takim przykładem jest ciąg rowerowy wzdłuż al. Armii Krajowej na całym odcinku - zniszczona nawierzchnia, nieczytelne znaki poziome, brak przestrzegania przez rowerzystów jednokierunkowości ruchu, niebezpieczne odcinki (jak np. DDR biegnąca przez przystanek między ławką a tablicą z rozkładem jazdy), zajmowanie dróg przez rozrastającą się roślinność. Może te drogi są zrobione zgodnie z prawem, ale na pewnie nie zgodnie z rozsądkiem, jakby osoby odpowiedzialne w życiu nie jeździły rowerem po mieście - irytuje się pan Paweł Karamański.

Wrocławski oficer rowerowy, Daniel Chojnacki, odpowiada, że fragmenty dróg rowerowych są w mieście remontowane każdego roku. Modernizacje te realizuje się na podstawie zgłoszeń, interwencji terenowych, a także planowanych prac w ramach wspólnego budżetu na remonty cząstkowe jezdni, chodników i tras rowerowych. Mieszkańcy mogą mieć więc wpływ na miejsca, gdzie takie prace będą wykonywane w przyszłości.

- Zniszczenia nawierzchni należy zgłaszać do zarządcy drogi. W tym celu ZDiUM uruchomił wygodną metodę poprzez stworzenie linii interwencyjnej na mejla [email protected] Informacja powinna zawierać dokładną lokalizację miejsca, aby ułatwić interwencję we właściwym miejscu. Nadmiernie rozrośniętą roślinność można zgłaszać do Zarządu Zieleni Miejskiej, który nadzoruje firmy utrzymujące zieleń we Wrocławiu.

Lista modernizacji planowanych na ten rok:

- Aleja Piastów;
- ul. Legnicka,
- ul. Oławska - pl. Dominikański,
- ul. Świdnicka okolice PDT,
- ul. Partyzantów,
- ul. Wróblewskiego,
- ul. Świdnicka,
- ul. Wyszyńskiego za mostem Pokoju,
- ul. Powstańców Sląskich na wysokości Centrum Południowego,
- ul. Rybacka,
- ul. Zachodnia,
- ul. Na Grobli.

- Inne działania będą realizowane według napływających zgłoszeń - dodaje Daniel Chojnacki.

A jest co robić, ponieważ dróg rowerowych wymagających remontu we Wrocławiu jest znacznie więcej, niż wymienione powyżej. To na przykład wspomniana przez naszego Czytelnika Aleja Armii Krajowej, ale także chociażby ul. Królewiecka, czy trasy na Pilczycach. Miasto informowało w lutym tego roku, że mniejsze modernizacje będą wykonywane na bieżąco. Jakub Szymczak z Biura Zrównoważonej Mobilności UM zapewniał, że magistrat nie zapomina także o większych remontach, wiąże się to jednak z szerszym zakresem prac, potrzebą wykonania planów, zorganizowaniem przetargów i oczywiście zaplanowaniem wydatków w budżecie.

Urzędnicy chcą, aby we Wrocławiu powstała sieć tras rowerowych, które obejmą cały jego obszar. Celem jest umożliwienie użytkownikom rowerów (ale też niedługo elektrycznych hulajnóg) przemieszczania się z jednego końca miasta na drugi w łatwy i komfortowy sposób.

- Każdego roku budujemy we Wrocławiu kilkanaście kilometrów dróg dla rowerów. W tym roku nowe trasy powstaną między innymi w ciągu następujących ulic: Piłsudskiego, Dworcowa, Podwale, Krasińskiego, św. Katarzyny, Kraińskiego, Janickiego, Wyszyńskiego, Na Grobli, Walońska - wylicza Daniel Chojnacki.

W lutym tego roku Jakub Szymczak z Urzędu Miasta we Wrocławiu zadeklarował, że w ciągu najbliższych 2 lat, magistrat wybuduje 8 nowych tras rowerowych o łącznej długości 80km. Wymienione powyżej odcinki to elementy tego planu. Obecnie trwają prace między innymi w ciągu ulicy Piłsudskiego.

- Chcemy usprawnić poruszanie się na rowerach w centrum miasta. Stworzymy pełną sieć w okolicy Dworca Głównego PKP - mówił wówczas Jakub Szymczak.

Wydaje się, że magistrat musi poszukać złotego środka pomiędzy nowymi inwestycjami, a dbaniem o infrastrukturę już istniejącą. W tym przypadku nie liczy się przecież tylko ilość, ale także jakość tras rowerowych.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Ih
Ścieżka rowerowa wzdłuż Olszewskiego na Biskupinie- nierówna, wąska, poZarastana i najczęściej,

Na wysokości przychodni i żabki, zablokowana przez parkujące auto.
G
Gość
PANIE - Wrocławski oficer rowerowy, Daniel Chojnacki, CZY KIEDYKOLWIEK ZASTANAWIAŁ SIĘ PAN NAD TYM ILU Z TYCH ROWERZYSTÓW WOGÓLE ZNA JAKIEKOLWIEK PRZEPISY, BO ROBIĆ ŚCIEŻKI JEST OK ALE PILNOWAĆ JAK JEŻDZĄ TO JUŻ NIE MA KOMU. PROSZĘ PÓJŚĆ PO ROZUM DO GŁOWY I ZACZĄĆ OD EDUKACJI A NIE OD ROBIENIA BAŁAGANU. JAK COŚ ZAPRASZAM DO DYSKUSJI :D POZDRAWIAM
G
Gość
2019-07-01T12:18:09 02:00, KML:

Ścieżki ścieżkami, ale problemem nr 1 jest sygnalizacja świetlna, przejazd przez większe skrzyżowanie to czekanie po trzy cykle aby przejechać przez jedną ulicę :(((( Zielone dla rowerów zamiast dla tramwajów!

NO I CO JESZCZE :D

K
KML
Ścieżki ścieżkami, ale problemem nr 1 jest sygnalizacja świetlna, przejazd przez większe skrzyżowanie to czekanie po trzy cykle aby przejechać przez jedną ulicę :(((( Zielone dla rowerów zamiast dla tramwajów!
G
Gość
Droga dla rowerów na ul.Kamiennej między Komandorska a Ślężną jest w tragicznym stanie.Piktogramów rowerów nie ma bo się starły więc piesi chodzą po ścieżce. Dziury w asfalcie po wyciętych drzewach straszą już kilkanaście lat ze że te dziury są na chodniku to piesi wola chodzić po ścieżce. Erozja asfaltu tak się posunęła że jak się jedzie szybko to chce wyrwać kierownicę z rąk.W zeszłym roku wielu rowerzystów wskazywało tę ddr do remontu to miasto wyremontowało tylko 15 m tej ścieżki.Śmiech na sali
G
Gość
2019-06-14T20:06:18 02:00, Gość:

Rower to zabawka dla dzieci,no tak do 15-17 roku zycia. Potem na krotko skuter, a dalej SAMOCHOD, oczywiscie sa biedronie, ucisk siodelka na kiszke stolcowa co zastepuje porzadny biedroniowo-biedroniowy stosunek odbytniczy. Dlaczego miasto ma fundowac sciezki orgazmu analnego SOA, tego nie wiem. Rower jest symbolem zacofania biednych krajow Azji. Albo degeneratow z Holandii czy Danii. Rower tozabawka albo forma onanizmu dla biedroniow

Idiota zacofany

G
Gość
A może o ulicy Opolskiej pomyśleć totalnie nic
G
Gość
2019-06-14T18:18:10 02:00, kuflem:

Ciekawe co zrobiliby automobiliści, gdyby na drogach co rusz, tak jak na ściężkach rowerowych, wyrosły słupki, jak np.obok galerii Wroclavia, a drogi często kończyłyby się znienacka.

To samo co robią rowerzyści na chodnikach czy przejściach przez jezdnię.

Może sobie wreszcie wbijesz do mózgownicy, że takie projektowanie i budowa infrastruktury rowerowej jest tylko ładowaniem lewej kasy do pewnych kieszeni. Nie ma to nic wspólnego z rozwojem ruchu rowerowego

m
mieszkaniec
Rower nie jest lekarstwem na korki. Jest możliwością.Na korki - nie zwężać ulic i zrobić porządną komunikację miejską.
G
Gość
2019-06-14T17:50:56 02:00, Gość:

Oficer osobiście bardzo fajny chłop

Jeżdżący po chodniku na swoim jednośladzie.

G
Gość
Jak już robią ścieżki to niech robią je dobrze, bo jak na razie te krawężniki to jakiś śmiech na sali. Będę jeździł ulicą, bo szkoda mi moich kół.
G
Gość
2019-06-14T20:06:18 02:00, Gość:

Rower to zabawka dla dzieci,no tak do 15-17 roku zycia. Potem na krotko skuter, a dalej SAMOCHOD, oczywiscie sa biedronie, ucisk siodelka na kiszke stolcowa co zastepuje porzadny biedroniowo-biedroniowy stosunek odbytniczy. Dlaczego miasto ma fundowac sciezki orgazmu analnego SOA, tego nie wiem. Rower jest symbolem zacofania biednych krajow Azji. Albo degeneratow z Holandii czy Danii. Rower tozabawka albo forma onanizmu dla biedroniow

Idź się leczyć właśnie blachosmroda to dopiero zabawka dla dzieci nie podoba Ci się jazda rowerkiem to nie jeździsz a ja będę jeździł i możesz mnie w żaden pocałować nie zabronisz

M
Mieszkaniec
Władze miasta chwalą się budową kolejnych kilometrów ścieżek rowerowych, a w rzeczywistości malują jakieś żenujące czerwone pasy na pasach drogowych dla samochodów nazywając to ścieżką rowerową. krawężniki są tak wysokie, ze trzeba mieć w rowerze koła z tytanu lub gąsienice jak w czołgu. Do tego komunikacje zbiorowa, śmierdzące autobusy i notorycznie wykolejające się tramwaje, a na deser Prezydent wjeżdżający na wyspę "ekologicznym" motorem. Brawo
G
Gość
Rower to zabawka dla dzieci,no tak do 15-17 roku zycia. Potem na krotko skuter, a dalej SAMOCHOD, oczywiscie sa biedronie, ucisk siodelka na kiszke stolcowa co zastepuje porzadny biedroniowo-biedroniowy stosunek odbytniczy. Dlaczego miasto ma fundowac sciezki orgazmu analnego SOA, tego nie wiem. Rower jest symbolem zacofania biednych krajow Azji. Albo degeneratow z Holandii czy Danii. Rower tozabawka albo forma onanizmu dla biedroniow
L
Lizus z UM
Czasem aż oczy bolą patrzeć, jak się dla naszego miasta przemęcza, prezydent Sutryk Jacek, naszego miasta tęcza. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie – to wilki!

Łubu dubu, łubu dubu, niech żyje nam prezydent naszego miasta. Niech żyje nam! To śpiewałem ja – Lizus.
Dodaj ogłoszenie