Wiemy, kiedy ma pojechać tramwaj na Popowice. Inwestycję...

    Wiemy, kiedy ma pojechać tramwaj na Popowice. Inwestycję podzielono na dwa etapy

    Adrianna Machalica

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wiemy, kiedy ma pojechać tramwaj na Popowice. Inwestycję podzielono na dwa etapy
    1/4
    przejdź do galerii

    ©Fot. Janusz WóJtowicz / Polska Press

    Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się pierwszy etap budowy linii tramwajowej na Popowice, która zacznie się przy skrzyżowaniu ulicy Długiej obok Tesco. Do 2020 r. powstanie trasa do ulicy Starogroblowej przy Politechnice Wrocławskiej. Drugi etap budowy potrwa do 2021 r. Miasto przyznaje też, że brakuje 120 mln zł na tę inwestycję, bo wzrosły ceny. - Gdyby za proponowaną przez miasto kwotę wykonano prace po starych cenach, to trzy razy moglibyśmy budować torowisko na ul. Hubskiej - powiedział na piątkowej konferencji prasowej Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
    Już wiadomo, że w pierwszym etapie rozpoczną się też prace związane z przebudową wiaduktu nad ulicą Długą. Powstanie też zintegrowany węzeł tramwajowo–kolejowy Wrocław–Popowice wraz z budową przystanku kolejowego Wrocław Szczepin. Przebudowa wiaduktu powinna być gotowa do 23 miesięcy od podpisania umowy. Z kolei torowisko od Długiej do Starogroblowej po 12 miesiącach. Wkrótce zostanie rozpisany przetarg. Prace realizować ma jeden wykonawca.

    Drugi etap zakładający budowę torowiska od Politechniki na Wejherowską powinien rozpocząć się w 2019 roku i potrwa do 2021.
    Jednak miasto zakłada, że uda się szybciej zakończyć inwestycję i tramwaj wyjedzie na tory na przełomie 2020 i 2021 r. Magistrat chce przeznaczyć na całość nie więcej niż 300 mln złotych. Jeśli ta kwota zostanie przekroczona, to "planowane są negocjacje".

    - Jesteśmy zdeterminowani, żeby tramwaj pojechał na Popowice. Gdyby za proponowaną przez miasto kwotę wykonano prace po starych cenach, to trzy razy moglibyśmy budować torowisko na ul. Hubskiej - powiedział Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

    Przypomnijmy, że budowa ulicy Hubskiej pochłonie ponad 35 mln złotych. Z kolei budowa tramwaju na Popowice nadal nie ruszyła ze względu na anulowane przetargi. Podczas przedostatniego przetargu infrastrukturę pod torowisko przez Popowice chciały wybudować cztery firmy - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, ZUE S.A., Budimex S.A. i TRAKCJA PRKiI S.A. Już wcześniej pisaliśmy, że ceny zaproponowane przez oferentów były dla miasta zbyt wysokie. Wszystkie cztery. Najtańszą ofertę złożył Intercor, który chciał 238 mln zł. Tymczasem w kasie miasta zaplanowano na ten cel co najwyżej ok. 127 mln zł.

    W kolejnym przetargu najtańszą ofertę złożyła firma Budimex Budownictwo sp. z o.o. i wyniosła 301 618 644,46 zł. Tymczasem miasto chce przeznaczyć na inwestycję 177 914 689,95 zł brutto. To więcej niż kilka miesięcy temu, ale nadal zbyt mało. Ze względu na galopujące ceny materiałów budowlanych i pracy, także Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor znacznie podwyższyło swoją ofertę - do 339 mln zł. Podzielenie zadania na dwa etapy ma ułatwić pozyskanie środków na wykonanie inwestycji.

    W dodatku jeszcze w lipcu ma zostać ogłoszony przetarg tramwaju na Nowy Dwór.

    CZYTAJ: Tramwajem z centrum na Nowy Dwór w 20 minut. Oto trasa

    TRASA TRAMWAJU NA POPOWICE

    Przypomnijmy, że trasa tramwaju na Popowice jest zaplanowana od skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej. Dalej miała powstać wzdłuż ul. Popowickiej i Starogroblowej, gdzie aż do skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, miała przebiegać po północnej stronie drogi, czyli po stronie rzeki Odry. Następnie tuż przed Gnieźnieńską torowisko miało wjechać na środek jezdni między dwa pasy ruchu, a dalej poprowadzić ulicą Długą i mostem Dmowskiego, cały czas przebiegając środkiem jezdni po wydzielonym pasie. W rejonie ul. Jagiełły trafić w istniejący fragment wybudowanych już torów pełniących tylko funkcję torów odstawczych. Dzięki nowej nitce tramwajowej pasażerowie mieli uzyskać płynność komunikacyjną w obrębie skrzyżowania Milenijnej z Popowicką. Chodziło o możliwość dojazdu z Długiej na Kozanów, a także z Popowic na Leśnicę.



    Przystanki według pierwotnego planu miasta:

    1. Dmowskiego – przystanek tramwajowy i autobusowy
    2. Długa – przystanek tramwajowy obok Tesco
    3. Poznańska – zintegrowany węzeł przesiadkowy obok ZDiUM
    4. Politechnika – przystanek autobusowo-tramwajowy
    5. Popowice stacja kolejowa – zintegrowany węzeł przesiadkowy
    6. Popowice przystanek tramwajowy, przystanek autobusowy obok Parku Dębowego
    7. Białowieska przystanek tramwajowy
    8. Rysia przystanek tramwajowy
    9. Wejherowska przystanek autobusowo-tramwajowy.

    Zobacz też: Zagadki, tajemnice i sekrety(sezon2) - odcinek 40 Powódź w 97 roku

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (53)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To rpzez Dutkeiwicza i jego Sutyka

    Na hurra przed wyborami (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Dutkiewicz chciał się lansować tą linią to wykonawcy wykorzystali moment i podnieśli ceny.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przestańcie już szkodzić

    Oddajcie Wrocław Wrocławianom (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1



    Nie zagłosuję na nikogo z ekipy Rafała Dutkiewicza ani osoby przez niego wspierane za zadłużenie Wrocławia miasto jest w czołówce najbardziej zadłużonych w Polsce , za korki w mieście tutaj też w...rozwiń całość



    Nie zagłosuję na nikogo z ekipy Rafała Dutkiewicza ani osoby przez niego wspierane za zadłużenie Wrocławia miasto jest w czołówce najbardziej zadłużonych w Polsce , za korki w mieście tutaj też w czołówce , za brudne powietrze tutaj czołówka na świecie , za wyprowadzenie rowerzystów na ulicę i wkładanie im do głowy że jadą po ścieżce rowerowej , za brak miejsc w przedszkolach i żłobkach , za zakup tramwajów z wysoką podłogą , za inżynierii finansową i upadek dziesiątek firm , za nietrafione inwestycje ze Stadionem Miejskim na czele , za topienie kasy publicznej w Śląsku Wrocław , za podnoszenie opłat lokalnych , za napuszczanie strażników miejskich na mieszkańców , za traktowanie Wrocławia jak przygłupów , za zdjęcia Marylin Monroe za pajaca na Świdnickiej i sterte złomu na Wyspie Daliowej, koszt tych bzdur to 7,5 miliona, za nagrody dla prezesów spółek miejskich które de facto przynoszą straty , za spowolnienie ruchu w mieście i dziesiątki niepotrzebnych świateł , za brak boisk i placów zabaw dla dzieci , za brak zrównoważonego rozwoju wrocławia , za bałagan architektoniczny , za to że zawiezienie dziecka na zajęcia zajmuje mi półtorej godziny , za bezczelnych urzędników , za brak parkingów w centrum miasta i za wmawianie ludziom że samochód jest zły kiedy urzędnicy sami korzystają tylko z samochodów , itpzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wiemy, kiedy ma pojechać tramwaj na Popowice

    wieszcz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Otóż na Popowice jeżdżą codziennie, mają tam trzy przystanki na Legnickiej, ale dokładną godzinę trudno mi podać, bo jest ich bardzo dużo.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czy te nagłówki piszą półgłówki?

    podpis (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Kocham "gazetę wrocławską" (celowo małymi literami), która na zmianę zapowiada i odwołuje budowę tej linii.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Inwestycje

    ank (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Kto powiedział, że inwestycja nie może być realizowana w samo zamykających się kawałkach. Tylko tyle by patrzeć się daleko w przyszłość i projektować na to co będzie w tej przyszłości (zwłaszcza te...rozwiń całość

    Kto powiedział, że inwestycja nie może być realizowana w samo zamykających się kawałkach. Tylko tyle by patrzeć się daleko w przyszłość i projektować na to co będzie w tej przyszłości (zwłaszcza te pierwsze kawałki) i w zasadzie tworzyć ją z dużym marginesem bezpieczeństwa dla koncepcji. Tylko tyle, że inwestycje w przyszłość muszą muszą być zaprojektowane ponadczasowo, bo inaczej zmiany koncepcji będą Nas drogo kosztować.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ile razy jeszcze to tu przeczytam? Mniej pie!@#$%^ więcej roboty

    wroclawianinn (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    hehehehe

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co tak cuchnie w gazecie? Adrianna podaje śmierdzącą kaszanę wyborczą.

    tak tylko pytam... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    Dajcie już spokój z tą kaszaną mikstackiegi durnia.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mam pomysł na brakujące pieniądze!!!

    telemorele (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Rozebrać nierentowny stadion na Maślicach i sprzedać co się da.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wałek za wałkiem

    Dionizy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14

    Jakim cudem Popowice mają się zacząć budować w tym roku, skoro przetargi nie rozstrzygnięte, nowe nie są przygotowane, a przecież to są duże unijne przetargi, których rozstrzygnięcie będzie trwać,...rozwiń całość

    Jakim cudem Popowice mają się zacząć budować w tym roku, skoro przetargi nie rozstrzygnięte, nowe nie są przygotowane, a przecież to są duże unijne przetargi, których rozstrzygnięcie będzie trwać, mam ***** lipiec przypominam. Nikt nie ma zamiaru tego budować ani robić. Każdy kto ma minimalną wiedzę o zamówieniach publicznych wie, że to straszne walki są. Przetargu na Popowice w ogóle nie powinno być, nie powinien być ogłoszony, bo tak wysoka cena powinna wyjść 3 razy przed ogłoszeniem przetargu np. przy szacowaniu wartości zamówienia. Puścić przetarg to każdy głupi potrafi. I jzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przetarg

    usr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    no wlasnie... juz buduja, juz wiedza kiedy, a nawet przetargu nie oglosili. pewnie znowu nie znajda nikogo kto by w ich wymarzonym budzecie zaczal cos robic

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwaj

    matador (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Z tekstu jasno wynika, że nie będzie torów na odcinkach Dmowskiego- Tesco oraz Wejherowska- Milenijna. Tym bardziej, że Pani Redaktor w końcowej części artykułu używa czasu przeszłego. Czyżby...rozwiń całość

    Z tekstu jasno wynika, że nie będzie torów na odcinkach Dmowskiego- Tesco oraz Wejherowska- Milenijna. Tym bardziej, że Pani Redaktor w końcowej części artykułu używa czasu przeszłego. Czyżby genialny Pan Szempliński i spółka wykreowali jakąś super nowatorsko-wizjonerską koncepcję trasy tramwajowej, w której to koncepcji tramwaje pokonywałyby brakujący początkowy i końcowy odcinek, np. w powietrzu? A może jednak to Pani Redaktor, nie spojrzawszy na plan miasta, troszkę niechlujnie podeszła do tematu?zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo