Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielopoziomowe parkingi na osiedlach dla aut i rowerów. Kolejny pomysł na walkę z korkami we Wrocławiu

MAL
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne Fot. Karolina Misztal
Rozwój sieci parkingów „Parkuj i Jedź”, budowa parkingów wielopoziomowych na osiedlach oraz parkingów dla rowerów - to najważniejsze elementy programu „Wrocławskie Parkingi”, który przedstawił we wtorek Michał Jaros, kandydat na prezydenta Wrocławia.

Poseł przypomniał, że we Wrocławiu zarejestrowanych jest ponad 550 tys. samochodów. Dodatkowo do miasta codziennie wjeżdża blisko 200 tys. samochodów osób, które pracują i uczą się w stolicy Dolnego Śląska.

– We Wrocławiu brakuje kompleksowej i długofalowej polityki parkingowej. Obecnie wpływy z opłaty parkingowej giną w czeluściach budżetu. W zeszłym roku było to, aż 11,4 mln zł, dodatkowo ta kwota co roku wzrasta. Środki te powinny być w pełni przeznaczane na tworzenie nowych miejsc parkingowych oraz utrzymanie obecnych parkingów należących do miasta. – powiedział poseł Michał Jaros, podczas prezentacji programu „Wrocławskie Parkingi”.

Parlamentarzysta zakłada w ramach programu rozwój sieci parkingów „Parkuj i Jedź” oraz parkingów osiedlowych. Te pierwsze miałyby powstać we Wrocławiu oraz w pozostałych miastach aglomeracji. Według pomysłu Jarosa na osiedlach, w porozumieniu ze wspólnotami mieszkaniowymi oraz inwestorami, mogłyby powstać parkingi wielopoziomowe.

- Myśląc jednak o sprawie parkingów w centrum chciałbym przypomnieć o moim pomyśle wprowadzenia strefy bezpłatnej komunikacji. Blisko 30 proc. kierowców poruszających się po centrum miasta szuka miejsca parkingowego, tym samym przyczyniając się do generowania korków. Jeśli zaoferujemy im parkingi, na których będą mogli zostawić samochody, dalej dotrą już tramwajem. – dodał parlamentarzysta.

W programie oprócz miejsc postojowych dla samochodów Michał Jaros zawarł również plan budowy parkingów rowerowych.

– Dla wielu osób rower to podstawowy sposób poruszania się po mieście. Wychodząc naprzeciw ich użytkownikom uważam, że przy węzłach przesiadkowych powinny powstać zadaszone, oświetlone oraz monitorowane parkingi, które będą mogły pomieścić 100 czy 200 rowerów. Już teraz powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych, potrzebny jest jednak spójny system, a parkingi przy węzłach przesiadkowych będą doskonałym uzupełnieniem - dodał poseł.

Zobacz też: Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska