Wielkie zmiany w organizacji ruchu na ośmiu ulicach we Wrocławiu

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Osiem ulic we Wrocławiu zostanie objętych strefami uspokojonego ruchu.
Osiem ulic we Wrocławiu zostanie objętych strefami uspokojonego ruchu. Gazeta Wrocławska
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Ruszyły przygotowania i pierwsze prace mające uspokoić ruch w kilku rejonach miasta.

Pierwsze zmiany wprowadzono już na ulicy Sztabowej. Obowiązuje tam zakaz postoju, a już niebawem zacznie na niej obowiązywać ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę, a wszystkie skrzyżowania staną się równorzędne, czyli pierwszeństwo będą miały auta nadjeżdżające z prawej strony.

Strefy uspokojonego ruchu obejmą też ulice: Zakładową, Redycką, Starościńską, Odolanowską, Pretficza, Dawida i Kłodnicką. Jak informuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, w ciągu trzech najbliższych miesięcy w wymienionych miejscach prowadzone będą prace drogowe, montażowe oraz malarskie. Krawężniki zostaną obniżone, nawierzchnia naprawiona, stawiane będą nowe znaki i malowane pasy. Pojawią się azyle dla pieszych, zawężenia w obrębie wlotów ulic poprzecznych, zostanie również uporządkowane parkowanie.

W pierwszej kolejności ekipy wykonawcy pojawiły się na ulicy Sztabowej, na której dla potrzeb wykonania zaplanowanych prac obowiązuje tymczasowy zakaz postoju. Na odcinku od Gajowickiej do Powstańców Śląskich ulica Sztabowa zostanie objęta strefą 30. Po wprowadzeniu strefy 30 skrzyżowania z wszystkimi przecznicami staną się równorzędne.

Jakich zmian można spodziewać w pozostałych lokalizacjach?

Na ulicy Pretficza jeszcze w tym roku pojawi się strefa 30 (ograniczenie prędkości i pierwszeństwo z prawej strony), azyl i wyspy zawężające szerokość jezdni. Parkowanie zostanie uporządkowane poprzez wyznaczenie miejsc oraz sposobu ich zajmowania (równolegle i prostopadle).

Na ulicy Dawida przy skrzyżowaniu z Gajową powstanie mini rondo, a także wyspy i azyle dla pieszych.

Na Kłodnickiej, między Małopanewską a Kwiską, przy skrzyżowaniu ze Stobrawską i przedszkolu Bajka powstanie próg spowalniający. Zawężenia jezdni uspokoją dodatkowo ruch na przejściu przy kościele.

Na ulicach Redyckiej i Starościńskiej pojawią się ograniczenia prędkości do 40 km na godzinę, zmiana pierwszeństwa na skrzyżowaniach z przecznicami (równorzędne), azyle dla pieszych oraz progi spowalniające.

Na ulicy Zakładowej powstanie wyniesione przejście z przejazdem rowerowym między sięgaczem Zakładowej a Słonimskiego, oraz progi spowalniające.

Jak informuje ZDiUM o uspokojenie ruchu wnioskowali mieszkańcy tych ulic oraz dyrekcje placówek oświatowych. Za wykonanie tych prac odpowiada konsorcjum firm Elektrotim, Zaberd i Rotomat. Koszt rozszerzenia stref uspokojonego ruchu to ponad 1 mln 153 tys. złotych.

Mięsożerni mężczyźni bardziej szkodliwi

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
21 października, 8:28, Tom aus Breslau:

MPK - do niedawna, jak tramwaje nie jeździły, to chociaż na tablicach informacyjnych, kupionych za nasze ciężkie pieniądze z PITów, była na nich info a autobusach zastępczych. A dziś rano, jak był kolejny ARMAGEDDON na Legnickiej, to (przynajmniej na przystanku przy Astrze) nie raczyliście poinformować o tym ludzi, którzy stali i jak głupi czytali na tablicy, że tramwaje jadą, za 2, 3 minuty... MASAKRa.

Weź do ręki mikrofon i śpiewaj, łubudubu łubudubu niech nam żyje...

G
Gość
Ludzie, a na wuj wam Rychtalska, Zakładowa? Tam trzeba po prostu poszerzyć ścieżki dla rowerów. Autobusy mogą kursować przez Długołękę, tramwaje są tak blisko, że emeryt inwalida z buta z przystanku na przystanek obróci w trzy minuty. A jak się nie podoba to z powrotem, tam skąd was w 1945 przywieźli.
T
Tom aus Breslau
MPK - do niedawna, jak tramwaje nie jeździły, to chociaż na tablicach informacyjnych, kupionych za nasze ciężkie pieniądze z PITów, była na nich info a autobusach zastępczych. A dziś rano, jak był kolejny ARMAGEDDON na Legnickiej, to (przynajmniej na przystanku przy Astrze) nie raczyliście poinformować o tym ludzi, którzy stali i jak głupi czytali na tablicy, że tramwaje jadą, za 2, 3 minuty... MASAKRa.
G
Gość
Nie zdziwcie się państwo, kiedy światli radni przegłosują budżet z długiem tak wielkim, że nawet Glapiński nie dodrukuje wystarczająco pieniędzy. Bo przecież potrzeby grupy złodziei są ważniejsze od dobra mieszkańców.
G
Gość
20 października, 21:18, Gość:

Wkrótce ruszy budowa kolejnej developerki obok spichlerza do mostu kolejowego, czyli dojdą kolejne setki mieszkań. Rychtalska już nie wyrabia, a dojdą kolejne setki samochodów. Wzdłuż torów kolejowych musi byc wybudowana ulica dla wyprowadzenia ruchu samochodowego do Czesława Miłosza - nad Rychtalską .

Jedności N., Poniatowskiego pozbawione są pasów dla samochodów - jazda za tramwajami, więc Browar, Promenady Wrocławskie wrzucają pojazdy autobus z przystankami na pasie ruchu. Skrzyzowanie Rychtalska / Jedności N. wymaga zmiany sterowania świateł dla pokonujących ten newralgiczny punkt.

Developerzy buduja kolejne budynki ale nie budują , nie partycypują w budowie nowych ulic dla nowych mieszkańców. To juz problem obecnych i przyszłych kierowców.

W tej sytuacji coraz niebezpieczniej dla akcji ratunkowych.

Kto tutaj panuje nad tym ambarasem?

Ano jest taka panienka, co to, jak niektórzy mówią, nawet prawa jazdy na rower nie posiada.

s
soutys Smrobudki
Tylko czy lokalni ułani zza Buga wracający z plewienia buraków w swoich rydwanach ciągnionych przez wierzgające rumaki wyhamują na przejazdach kolejowych? W zetknięciu z żelaznym smokiem niejeden stracił już życie. A kto będzie pilnował dzieciaki bawiące się na torach? Przecież nie pójdą na plac zabaw bo tam łobuzy pilnują piaskownicy. Nie, takich niebezpieczeństw my w Sobótce nie chcemy!
G
Gość
***** Sutryka i jego świtę
G
Gość
20 października, 21:23, Gość:

Rychtalska – Jedn.Narod. - to skrzyżowanie jest obecnie niebezpieczne, bo brak sygnalizacji świetlnej do lewoskrętu dla autobusu 111 z Jedności w Rychtalską. Z kolei z Rychtalskiej jest zakaz skrętu w lewo ale mnóstwo kierowców łamie KD i szaleje.

Cyrk to będzie dopiero jak przy Zakładowej zamieszka kolejne kilka tysięcy mieszkańców. Zabraknie tego wąskiego chodnika dla pieszych, samochody będą w długich korkach rano i popołudniu.

Winien urbanista miejski , że pozwolił developerom budować wieżowce bez tworzenia nowych układów komunikacyjnych między Jedności i Trzebnicką.

Ten stan tworzy olbrzymie zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi przy akcji ratowniczej : Pogotowie, Straż Pożarna, Policja – wąska Rychtalska i Zakładowa

Fatalny lewoskręt dla autobusu 111, bo musi przepuszczać jadących na wprost, pieszych i szaleńczych rowerzystów na przejściu dla pieszych.

Jego gabaryty na takie wąskie skrzyżowania to problem też dla innych użytkowników .

20 października, 21:38, uliczka:

Planowanie urbanistyczne we Wrocku nie istnieje, a jeśli kogoś mają to wiadomo, kogo się słucha ...

Sutryk musi wykonywać polecenia deweloperów. Nawet najlepszy urbanista nie miałby tu nic do gadania.

S
SebbyK
Obniżone krawężniki to miód na moje uszy. Wszystkie powinny być najazdowe. Znów sobie obtarłem alusy o 20cm krawężnik.
u
uliczka
20 października, 21:23, Gość:

Rychtalska – Jedn.Narod. - to skrzyżowanie jest obecnie niebezpieczne, bo brak sygnalizacji świetlnej do lewoskrętu dla autobusu 111 z Jedności w Rychtalską. Z kolei z Rychtalskiej jest zakaz skrętu w lewo ale mnóstwo kierowców łamie KD i szaleje.

Cyrk to będzie dopiero jak przy Zakładowej zamieszka kolejne kilka tysięcy mieszkańców. Zabraknie tego wąskiego chodnika dla pieszych, samochody będą w długich korkach rano i popołudniu.

Winien urbanista miejski , że pozwolił developerom budować wieżowce bez tworzenia nowych układów komunikacyjnych między Jedności i Trzebnicką.

Ten stan tworzy olbrzymie zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi przy akcji ratowniczej : Pogotowie, Straż Pożarna, Policja – wąska Rychtalska i Zakładowa

Fatalny lewoskręt dla autobusu 111, bo musi przepuszczać jadących na wprost, pieszych i szaleńczych rowerzystów na przejściu dla pieszych.

Jego gabaryty na takie wąskie skrzyżowania to problem też dla innych użytkowników .

Planowanie urbanistyczne we Wrocku nie istnieje, a jeśli kogoś mają to wiadomo, kogo się słucha ...

m
mieszkaniec
To miasto nasze staje się coraz mniej miłe i przyjazne dla mieszkańców ...
G
Gość
Rychtalska – Jedn.Narod. - to skrzyżowanie jest obecnie niebezpieczne, bo brak sygnalizacji świetlnej do lewoskrętu dla autobusu 111 z Jedności w Rychtalską. Z kolei z Rychtalskiej jest zakaz skrętu w lewo ale mnóstwo kierowców łamie KD i szaleje.

Cyrk to będzie dopiero jak przy Zakładowej zamieszka kolejne kilka tysięcy mieszkańców. Zabraknie tego wąskiego chodnika dla pieszych, samochody będą w długich korkach rano i popołudniu.

Winien urbanista miejski , że pozwolił developerom budować wieżowce bez tworzenia nowych układów komunikacyjnych między Jedności i Trzebnicką.

Ten stan tworzy olbrzymie zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi przy akcji ratowniczej : Pogotowie, Straż Pożarna, Policja – wąska Rychtalska i Zakładowa

Fatalny lewoskręt dla autobusu 111, bo musi przepuszczać jadących na wprost, pieszych i szaleńczych rowerzystów na przejściu dla pieszych.

Jego gabaryty na takie wąskie skrzyżowania to problem też dla innych użytkowników .
G
Gość
Wkrótce ruszy budowa kolejnej developerki obok spichlerza do mostu kolejowego, czyli dojdą kolejne setki mieszkań. Rychtalska już nie wyrabia, a dojdą kolejne setki samochodów. Wzdłuż torów kolejowych musi byc wybudowana ulica dla wyprowadzenia ruchu samochodowego do Czesława Miłosza - nad Rychtalską .

Jedności N., Poniatowskiego pozbawione są pasów dla samochodów - jazda za tramwajami, więc Browar, Promenady Wrocławskie wrzucają pojazdy autobus z przystankami na pasie ruchu. Skrzyzowanie Rychtalska / Jedności N. wymaga zmiany sterowania świateł dla pokonujących ten newralgiczny punkt.

Developerzy buduja kolejne budynki ale nie budują , nie partycypują w budowie nowych ulic dla nowych mieszkańców. To juz problem obecnych i przyszłych kierowców.

W tej sytuacji coraz niebezpieczniej dla akcji ratunkowych.

Kto tutaj panuje nad tym ambarasem?
H
Ha ha ha 😁
Debile co oni nie wymyślą aby kierowców upodlic.

No ale przecież wybraliście kontynuację dutkiewicza💩
G
Gość
Jacy mieszkańcy, kto pomyka przez Zakładową większą prędkością niż 40 km/godz? W szczycie wieczne korki...

Przejść dla pieszych dużo, jak tam się rozbujać więcej niż 40-ka???
Dodaj ogłoszenie