Wielki remont węzła wodnego niszczy ulice. ZDiUM: Drogi...

    Wielki remont węzła wodnego niszczy ulice. ZDiUM: Drogi wrócą do poprzedniego stanu (ZDJĘCIA)

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Codziennie od godz. 6 do 22 po ul. Brodzkiej przejeżdżają setki tirów. Prawie cały czas jeździ tam co najmniej jedno auto na minutę
    1/8
    przejdź do galerii

    Codziennie od godz. 6 do 22 po ul. Brodzkiej przejeżdżają setki tirów. Prawie cały czas jeździ tam co najmniej jedno auto na minutę ©Janusz Wójtowicz

    Wrocławianie nigdy nie widzieli tylu tirów na osiedlowych ulicach. Przeszkadza im, że ciężarówki nie dość, że hałasują, to jeszcze niszczą drogi. Muszą się jednak do tego przyzwyczaić. Kierowcy ciężarówek mają zgodę władz miasta na poruszanie się po ulicach, na które normalnie nie wolno im wjeżdżać. Trwa bowiem wielki remont Wrocławskiego Węzła Wodnego.
    - Ciężarówki zaczynają jeździć o godz. 6 rano i kończą po 22. Jest ich tak dużo, że nie da się przejść na drugą stronę ulicy. Nie mówiąc już o hałasie. A nawierzchnia została całkowicie zniszczona. I tak ma być do końca roku! - denerwuje się Krystyna Orłowska mieszkająca przy ul. Brodzkiej we Wrocławiu.

    Ta ulica na Praczach Odrzańskich to główna trasa ciężarówek, które przewożą ziemię z oczyszczalni ścieków na Janówku na teren budowy wałów przeciwpowodziowych. Niemal bez przerwy przejeżdżają ważące kilkadziesiąt ton auta. Na drodze tworzą się koleiny. Na Brodzkiej ruch jest największy, ale problem dotyczy też innych ulic osiedlowych we Wrocławiu.

    - Wcześniej Kozanowska to była normalna ulica, a teraz jest na niej pełno spękań. Zaczęły się pojawiać, odkąd pojawiły się ciężarówki jeżdżące na budowę wałów. A ta jezdnia nie jest zupełnie dostosowana do ruchu tirów! - mówi Marek Wojciechowski z Kozanowa.
    Ciężarówki niszczą też m.in. ulice: Rędzińską, Janowską, Kozią, Maślicką, Wejherowską. Nową nawierzchnię już w zeszłym roku miały zyskać Pilczycka i Pełczyńska. Ale przez to, że jeździ po nich ciężki sprzęt, miasto przełożyło remonty o dwa lata.

    Wrocławianie nigdy nie widzieli tylu tirów na osiedlowych ulicach. Powodem jest wielki remont Wrocławskiego Węzła Wodnego. Pogłębianie Odry i Widawy oraz przebudowa wałów, mostów i jazów to 18 poważnych inwestycji. Prace zakończą się do 2016 roku. Zanim to nastąpi, mieszkańcy muszą pogodzić się z koleinami na jezdniach.

    - Zawarliśmy porozumienie z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta, które pozwala nam poruszać się po ulicach, z których korzystamy - tłumaczy obecność ciężarówek Witold Śliwa z firmy Skanska, która jest jednym z wykonawców prac przy modernizacji WWW. Kierowcy ciężarówek mają zgodę władz miasta na poruszanie się po ulicach, na które normalnie nie wolno im wjeżdżać. Ale pod kilkoma warunkami. Najważniejszy? Zniszczone przez nich wrocławskie jezdnie - po zakończeniu prac przy Odrze i jej dopływach - mają wrócić do pierwotnego stanu. - Cały czas pilnujemy wykonawców, by dotrzymywali zapisów umów - zapewnia Ewa Mazur ze ZDiUM.

    CZYTAJ DALEJ: - Miejsca, gdzie jeżdżą ciężarówki, sprawdzamy cztery razy w tygodniu - mówi Ewa Mazur
    « 1 3

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (46)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bzdury ciąg dalszy

    www.wroclawskie-drogi.pl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    O prosze - zbieg okoliczności? Akurat wczoraj udokumentowaliśmy jakie na wspomnianych lokalizacjach jest dziadostwo... Szkoda tylko, że tradycyjnie już (dla sprawy zasyfiania ulic) ZDiUM nie...rozwiń całość

    O prosze - zbieg okoliczności? Akurat wczoraj udokumentowaliśmy jakie na wspomnianych lokalizacjach jest dziadostwo... Szkoda tylko, że tradycyjnie już (dla sprawy zasyfiania ulic) ZDiUM nie wykazuje się absolutnie żadną konsekwencją-uznając że mandat dla kierowcy cokolwiek rozwiązuje :/

    http://www.wroclawskie-drogi.pl/absurd-i-bzdura-czyli-zdiumowskie-przeciwdzialanie-zanieczyszczaniu-ulic-cz-2

    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Żarty, żartami

    Pracze (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Przecież to jest paranoja, ściany w domach pękają, chodniki się zapadają a mieszkańcy się wkur**ają. Czy oni myślą, że my będziemy żyć w tym syfie? W końcu pęknie żyłka, a akcje sabotażowe się...rozwiń całość

    Przecież to jest paranoja, ściany w domach pękają, chodniki się zapadają a mieszkańcy się wkur**ają. Czy oni myślą, że my będziemy żyć w tym syfie? W końcu pęknie żyłka, a akcje sabotażowe się zaczną. Nie zdziwcie się jak pojawi się blokada na drodze, opony zostaną przebite, a to prędzej czy później następni. Ludzie czemu mamy żyć w bagnie? Osiedla drugiej kategorii? Nie sądzę.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    azyle dla pieszych, likwidacja pasów dla prawoskrętu z Królewieckiej w Maślicką, likwidacja pasu do

    anka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    te azyle na Królewieckiej/Głównej i likwidacja wydzielonych pasów jeszcze bardziej utrudniły włączanie się do ruchu kierowcom jadącym z Maślickiej i z Brodzkiej! no ale za to na skrzyzowaniu są...rozwiń całość

    te azyle na Królewieckiej/Głównej i likwidacja wydzielonych pasów jeszcze bardziej utrudniły włączanie się do ruchu kierowcom jadącym z Maślickiej i z Brodzkiej! no ale za to na skrzyzowaniu są cztery przejścia dla pieszych! w miejscu, gdzie spokojnie wystarczyłyby dwa! zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak sie glupi przetarg oglasza to takie kwiatki wychodza

    Wroclawianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Urzedasy nawet nie potrafily napisac warunkow przetargu ktoryby uwzglednial interesy mieszkancow. Wszystko sie da zrobic tylko trzeba miec madrych urzednikow. Az dziw bierze ze nie pomysleli o tym...rozwiń całość

    Urzedasy nawet nie potrafily napisac warunkow przetargu ktoryby uwzglednial interesy mieszkancow. Wszystko sie da zrobic tylko trzeba miec madrych urzednikow. Az dziw bierze ze nie pomysleli o tym jak transportowac materialy sypkie. Odra byloby taniej, szybciej i bezkolizyjnie. Do tego dzieci mialby wielka atrakcje by ogladac jak rzeka zyje. Ale po co lepiej nie myslec tak jest latwiej. Pamietajcie o tym przy najblizszych wyborac lokalnychzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zaprzestać budowy wału

    Major (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    To już koniec miasta, także w razie czego zaleje tylko tych wałkoni.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie tylko tam

    asja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Jak budowali autostrade to z Dolbnobrzeskiej zrobili wyboistą. Jakoś nikt się tym nie przejął.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czy wywrotka to TIR?

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    wątpię!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A ul. Zawalna? A ul. Bonczyka?

    Karłowice (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    ENERGOPOL je rozjeżdża. Kamienie i błoto! Też je bierzecie pod uwagę?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ziemię na wały to się powinno barkami transportować, a nie drogi dewastować

    Wszytsko od d.... strony robią. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    Najpierw pogłębić Odrę, napuścić wodę i wały budować.
    No, ale sorry tak by było za tanio, za mało dróg zdewastowanych, za mało korków.

    A śwagier i jego śwagier muszą zarobić przecież - im drożej...rozwiń całość

    Najpierw pogłębić Odrę, napuścić wodę i wały budować.
    No, ale sorry tak by było za tanio, za mało dróg zdewastowanych, za mało korków.

    A śwagier i jego śwagier muszą zarobić przecież - im drożej tym lepiej. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bezmyślne ZDiUM

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

    A kto zapłaci kierowcą samochodów osobowych za mycie pojazdów ? To jest dopiero strata, tysiące samochodów po kilkadziesiąt złotych za mycie. Może Wrocławianie powinni wystawiać obciążenia do...rozwiń całość

    A kto zapłaci kierowcą samochodów osobowych za mycie pojazdów ? To jest dopiero strata, tysiące samochodów po kilkadziesiąt złotych za mycie. Może Wrocławianie powinni wystawiać obciążenia do magistratu.
    Poza tym co za bzdura. Porządku na ulicach pilnują inspektorzy ZDiUM razem ze strażą miejską, policją i Inspekcją Ruchu Drogowego. Czyli wszyscy, a tak naprawdę to nikt. To może do tego jeszcze wojsko i obrona cywilna ? Co za paranoja.
    Sprawa jest prosta. Jeżeli w obrębie wyjazdy z terenu budowy jest brudno to za taki stan rzeczy odpowiada kierownik budowy, nikt inny. On jest odpowiedzialny za zamontowanie myjki przy wyjeździe z budowy oraz jej użytkowanie. Za nieprzestrzeganie tego jest przewidziana kara w wysokości do 5000zł. I to by wszystko załatwiło. Sprawa dotyczy także każdej innej budowy na terenie miasta, nie tylko WWW. Geniusze ze ZDiUM powinni to sami to wymyślić i kontrolować w mieście wyjazdy z każdej budowy do tego nie potrzebują żadnej służby - w końcu odpowiadają za stan dróg w mieście, lecz chyba do końca o tym nie wiedzą.
    I nie ma co karać kierowców ciężarówek.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo