Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielkanocne zakupy? Głównie w dyskontach, rośnie znaczenie targowisk i bazarów

Kinga Mierzwiak
Kinga Mierzwiak
Wielkanoc w sklepach
Wielkanoc w sklepach Kinga Czernichowska, Polska Press
Najprawdopodobniej zakupy wielkanocne zostawimy sobie na ostatnią chwilę, ponad 60 proc. Polaków zamierza je robić najwcześniej tydzień lub dwa tygodnie przed Wielkanocą. Na znaczeniu zyskują też targowiska i bazary - tak wynika z raportu "Intencje zakupowe polaków – Wielkanoc 2020 vs 2021”, zrealizowane przez UCE Research dla grupy Blix.

Podobnie jak w ubiegłym roku, większość osób zaopatrzy się w dyskontach. Da się jednak zauważyć słabnącą popularność hipermarketów, na znaczeniu zyskują za to supermarkety, targowiska i bazary.

W tym roku Polacy głównie planują zrobić okolicznościowe zakupy na dwa tygodnie i tydzień przed świętami. Tak zapowiedziało odpowiednio 33% (w 2020 roku – 22%) i 31% (w ubiegłym roku – 29%) konsumentów. Z kolei na kilka dni przed Wielkanocą zakupy zrobi 17% ankietowanych (poprzednio 20%). Tylko 12% badanych zadeklarowało, że już teraz dokonuje tego (rok temu – 15%). Dla 4% respondentów nie ma to znaczenia (wcześniej – 5%). Zaledwie 3% jeszcze nie wie, kiedy zrealizuje świąteczne zakupy (w 2020 roku – 10%).

– Konsumenci nauczyli się żyć w warunkach pandemii i nie działają już tak zapobiegliwie, jak w zeszłym roku. Poza tym ograniczenia sanitarne nie są tak dotkliwie szczelne. Do tego sklepy nauczyły się odpowiednio reagować na specjalne wyzwania. Dlatego tylko 12% Polaków wykazuje wyjątkowo duży pośpiech, choć to jeszcze może się zmienić – komentuje dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia „Forum Dialogu Gospodarczego”.

Polacy, tak jak w zeszłym roku, w większości planują zrobić zakupy w dyskontach. Na drugiej pozycji są hipermarkety, a na trzeciej – supermarkety. Na czwartym miejscu są lokalne bazary i targowiska, a za nimi – sklepy osiedlowe. Ranking zamykają placówki typu convenience i cash & carry. Za to supermarkety oraz targowiska i bazary odwiedzi więcej osób niż rok temu – teraz deklaruje to 9% osób, w ubiegłym roku było to zaledwie 4% osób.

Zobacz też: Wrocławskie targowiska. Tu kupisz najlepsze owoce i warzywa

Badanie metodą CAWI zostało przeprowadzone w dniach 26.02-01.03.2021 roku przez UCE Research dla Grupy BLIX na reprezentatywnej próbie 1118 dorosłych Polaków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska