Więcej ścieżek rowerowych: ważny kilometr na Przedmieściu Oławskim

Marcin KrukZaktualizowano 
Przetarg był powtórzony, cena okazała się wyższa, ale ważna dla rowerzystów trasa powstanie. Budowa ścieżki od Dworca Głównego do ul. Traugutta może się rozpocząć. Google
Przetarg był powtórzony, cena okazała się wyższa, ale ważna dla rowerzystów trasa powstanie. Budowa ścieżki od Dworca Głównego do ul. Traugutta może się rozpocząć.

Miasto zdecydowało dołożyć ponad milion złotych do budowy ścieżek rowerowych na ulicach Dworcowej, Podwale, Komuny Paryskiej i Krasińskiego. Na początku lipca portal GazetaWroclawska.pl pisał, że w powtórzonym przetargu najniższą ofertę złożyła firma Brukpol. Ten wykonawca realizację zadania wycenił na 3,3 mln zł, a miasto chciało wydać jedynie 2,2 mln zł. Już wtedy jednak Bartosz Nowak ze spółki Wrocławskie Inwestycje deklarował, że jeśli oferty spełnią wymogi formalne, brakujący milion złotych zostanie dołożony miejskiej kasy. W środę, 31 lipca, WI ogłosiły, że budowa ścieżek może się rozpocząć.
Ta długo oczekiwana przez rowerzystów inwestycja umożliwi sprawny i bezpieczny przejazd od Dworca Głównego do pl. Społecznego. Około kilometrowej długości ścieżka będzie biegła od Traugutta ulicą Krasińskiego, przez Komuny Paryskiej, Podwale i Dworcową w stronę Piłsudskiego.

Wykonawca ma 6 miesięcy na zakończenie budowy, czyli powinniśmy pojechać nowymi trasami od lutego przyszłego roku.
ZOBACZ:

Plac Społeczny zmiana organizacji ruchu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 119

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sebo
2019-08-05T15:20:18 02:00, Sebo:

Po co robić ścieżki jak większość rowerzystów jeździ po chodniku ignorując ścieżki rowerowe.

Przykład? Zapraszam na Armii Krajowej po stronie pogotowia. Debilizm głupota i ignorancja aż strach dziecko puścić na chodniku

2019-08-05T20:51:17 02:00, Gość:

po chodniku? jeżdżą po ulicy tuż obok ścieżki rowerowej

przykład ul.Legnicka, ul. Królewiecka

po co wydawać pieniądze skoro sami rowerzyści mają te ścieżki w d...

2019-08-06T00:00:23 02:00, Ziom:

Tak jest prościej, widzieć błędy tłumacząc swoje. Imię Twoje Janusz a żony Grażyna :)

O czym ty piszesz wasaty Marianie?

Bardzo bardzo nie na temat. Wychodzi czytanie bez zrozumienia. Od września zapraszam do podstawówki, tam postarają się poprawić błąd i doedukowac

Z
Ziom
2019-08-06T19:33:00 02:00, Gość:

nie wiem po co robić ścieżki dla rowerzystów i wydawać kolosalne pieniądze które można byłoby spożytkować na ważniejsze cele, a rowerzyści i tak błąkają się między samochodami i autobusami. KOSZMAR. Moim zdaniem powinni dostawać wysokie mandaty z jazdę ulicą przy której jest droga rowerowa.

Tak tak, a widzisz swoje przewinienia czy zwracasz uwagę na rowerki na jezdni?

G
Gość

nie wiem po co robić ścieżki dla rowerzystów i wydawać kolosalne pieniądze które można byłoby spożytkować na ważniejsze cele, a rowerzyści i tak błąkają się między samochodami i autobusami. KOSZMAR. Moim zdaniem powinni dostawać wysokie mandaty z jazdę ulicą przy której jest droga rowerowa.

G
Gość
2019-08-06T18:01:28 02:00, Gość:

Prezydent się zmienił ale stara ekipa rządzi i ma się dobrze. Ja bym to wymieniła aby odświeżyć i pozbyć się układów i układzików. Kota również.

Proponuję pomnik ROWEREM DO NIEBA oraz zastanowienie nad sensem obecnych zmian komunikacyjnych. Teraz mamy jedną weilką ściemę i włażenie w d..py studenciakom. Za każdym nabytkiem idzie kasa więc bez wazeliny... . Pozdrowienia dla tetryka.

I tu gratulacje dla prezydenta Sutryka że wprowadza transport zrównoważony

G
Gość
2019-08-06T16:21:30 02:00, nie:

jak ja lubię rowery i ścieżki rowerowe, niestety nie mogę zrozumieć jak można utrudniać wrocławianom (w tym kierowcom) w rozwoju dróg infrastruktury, a właściwie jej braku ?

Czy ograniczanie szerokości dróg ?, likwidacja pasów kosztem buspasów to nie jest wstecznictwo ?

Nie to postęp czyli wprowadzanie rozwiązań z zachodu promujących KZ i rowery.

To zbieranie aut z zachodu, które miały iść na złomowanie to cofanie w rozwoju

G
Gość
2019-08-05T14:13:22 02:00, Jacik:

Tramwaj nie jezdzi wszedzie. Autobus stoi w takich samych korkach. We Wroclawiu sa miejsca gdzie do przystanku trzeba isc 15-20 minut. Wyprzedzajac twoj kolejny komentarz. Nie kupilem mieszkania na zadupiu. Miasto przez lata zaniedbywalo rozwoj drog dojazdowych do nowych i starych osiedli nie uruchamiajac nowych lini tramwanowych i autobusowych i nie budujac drog dojazdowych. Nie ma ogolnego planu rozwoju miasta. Teraz probuja naprawic sytuacje sciezkami rowerowymi co nic nie da bo na jesieni i w zimie ludzie nie jezdza rowerami.

2019-08-05T18:16:06 02:00, Gość:

Przez wiele lat prezydentowi Dutkiewiczowi a Zdrojewskiemu wydawało się że jak ludzie kupują auta to nie potrzeba inwestować w KZ.

Z drugiej strony prezydent rozumiał ze jeśli KZ ma być opłacana z biletów choćby w połowie to musiałby ograniczy ruch aut.

Ale przez to straciłby głosy.Zatem im więcej aut tym gorzej dla miasta.

Nie bardzo rozumiem twój wpis o tym że jesienią i zima ludzie nie jeżdżą rowerami

Tak jakbyś nie rozróżniał jazdy rekreacyjnej na dalekie zamiejskie wycieczki gdy dni są długie od np dojazdów do pracy czy do tramwaju bo słusznie zauważyłeś ze do przystanku trzeba się jakoś dostać i szkoda dawać z buta 20 minut

Jak jest chłodno np plucha czy zimno to się nie siedzi w ogródku piwnym w Rynku zatem ani autem ani tramwajem się tam nie jedzie t i rowerem nie ma po co

Zatem jak policzysz ludzie w centrum w lipcu i listopadzie to zobaczysz że ich liczba spada kilkukrotnie

I tu masz racje że rowerzysci też jeżdżą wtedy rzadziej.Rożnica zależny od miejsca i celu podróży.

Jeśli jest porządna ścieżka rowerowa i odśnieżana tak jak jezdnie, to na tej trasie ludzie jeżdżą do pracy .

Tam gdzie są w jedni dziury zakryte kałużami to jazda rowerem staje się niebezpieczna

Zatem trudno mi zrozumieć to co piszesz bo jak ktoś mieszka na peryferiach i 330 dni w roku oszczędza te 20minut na dojście do przystanku to nawet jak przez 30 dni da z buta bo jest śnieżyca czy deszcz to nie ma zysku ze ścieżek?

Podobnie stawianie rowerów w opozycji do KZ też mnie dziwi.

przecież to są inne sroki transportu i tramwaju na zadupie nikt nie zbuduje a jak puszcza tam autobus to co godzinę aby się pasażerowie nazbierali

Rower w takim przypadku pozwala ludziom z kila razy większego obszaru niż idąc pieszo , zebrać pasażerów do linii tramwajowej.

W praktyce to wygląda tak że jak rower jedzie 6 razy szybciej niż pieszy to obszar rośnie z kwadratem czyli do tramwaju może dotrzeć w tym samym czasie 36 razy więcej osób.

Wtedy nabiera sensu budowa linii tramwajowej

2019-08-06T17:53:38 02:00, Gość:

Co za brednie! Rower sam nie jedzie tylko jest napędzany prze ludzi co do których nie ma żadnych wymagań w kwesti znajomości zasad poruszania się na drogach publicznych.

niestety debile tak zapieprzają na rowerach, że stanowią duże zagrożenie już tylko dla innych rowerzystów a pieszych nie wsponinajac

I tu potwierdziłeś że rower jest najszybszym środkiem poruszania się w mieście.

Dlatego teraz w tempie ekspresowym łączy się drogi dla rowerów w system

G
Gość

Prezydent się zmienił ale stara ekipa rządzi i ma się dobrze. Ja bym to wymieniła aby odświeżyć i pozbyć się układów i układzików. Kota również.

Proponuję pomnik ROWEREM DO NIEBA oraz zastanowienie nad sensem obecnych zmian komunikacyjnych. Teraz mamy jedną weilką ściemę i włażenie w d..py studenciakom. Za każdym nabytkiem idzie kasa więc bez wazeliny... . Pozdrowienia dla tetryka.

G
Gość
2019-08-05T14:13:22 02:00, Jacik:

Tramwaj nie jezdzi wszedzie. Autobus stoi w takich samych korkach. We Wroclawiu sa miejsca gdzie do przystanku trzeba isc 15-20 minut. Wyprzedzajac twoj kolejny komentarz. Nie kupilem mieszkania na zadupiu. Miasto przez lata zaniedbywalo rozwoj drog dojazdowych do nowych i starych osiedli nie uruchamiajac nowych lini tramwanowych i autobusowych i nie budujac drog dojazdowych. Nie ma ogolnego planu rozwoju miasta. Teraz probuja naprawic sytuacje sciezkami rowerowymi co nic nie da bo na jesieni i w zimie ludzie nie jezdza rowerami.

2019-08-05T18:16:06 02:00, Gość:

Przez wiele lat prezydentowi Dutkiewiczowi a Zdrojewskiemu wydawało się że jak ludzie kupują auta to nie potrzeba inwestować w KZ.

Z drugiej strony prezydent rozumiał ze jeśli KZ ma być opłacana z biletów choćby w połowie to musiałby ograniczy ruch aut.

Ale przez to straciłby głosy.Zatem im więcej aut tym gorzej dla miasta.

Nie bardzo rozumiem twój wpis o tym że jesienią i zima ludzie nie jeżdżą rowerami

Tak jakbyś nie rozróżniał jazdy rekreacyjnej na dalekie zamiejskie wycieczki gdy dni są długie od np dojazdów do pracy czy do tramwaju bo słusznie zauważyłeś ze do przystanku trzeba się jakoś dostać i szkoda dawać z buta 20 minut

Jak jest chłodno np plucha czy zimno to się nie siedzi w ogródku piwnym w Rynku zatem ani autem ani tramwajem się tam nie jedzie t i rowerem nie ma po co

Zatem jak policzysz ludzie w centrum w lipcu i listopadzie to zobaczysz że ich liczba spada kilkukrotnie

I tu masz racje że rowerzysci też jeżdżą wtedy rzadziej.Rożnica zależny od miejsca i celu podróży.

Jeśli jest porządna ścieżka rowerowa i odśnieżana tak jak jezdnie, to na tej trasie ludzie jeżdżą do pracy .

Tam gdzie są w jedni dziury zakryte kałużami to jazda rowerem staje się niebezpieczna

Zatem trudno mi zrozumieć to co piszesz bo jak ktoś mieszka na peryferiach i 330 dni w roku oszczędza te 20minut na dojście do przystanku to nawet jak przez 30 dni da z buta bo jest śnieżyca czy deszcz to nie ma zysku ze ścieżek?

Podobnie stawianie rowerów w opozycji do KZ też mnie dziwi.

przecież to są inne sroki transportu i tramwaju na zadupie nikt nie zbuduje a jak puszcza tam autobus to co godzinę aby się pasażerowie nazbierali

Rower w takim przypadku pozwala ludziom z kila razy większego obszaru niż idąc pieszo , zebrać pasażerów do linii tramwajowej.

W praktyce to wygląda tak że jak rower jedzie 6 razy szybciej niż pieszy to obszar rośnie z kwadratem czyli do tramwaju może dotrzeć w tym samym czasie 36 razy więcej osób.

Wtedy nabiera sensu budowa linii tramwajowej

Co za brednie! Rower sam nie jedzie tylko jest napędzany prze ludzi co do których nie ma żadnych wymagań w kwesti znajomości zasad poruszania się na drogach publicznych.

niestety debile tak zapieprzają na rowerach, że stanowią duże zagrożenie już tylko dla innych rowerzystów a pieszych nie wsponinajac

n
nie

jak ja lubię rowery i ścieżki rowerowe, niestety nie mogę zrozumieć jak można utrudniać wrocławianom (w tym kierowcom) w rozwoju dróg infrastruktury, a właściwie jej braku ?

Czy ograniczanie szerokości dróg ?, likwidacja pasów kosztem buspasów to nie jest wstecznictwo ?

z
z centrum

I dalej utrudniają życie większości mieszkańców, promując nierealne rozwiązania, zamiast zająć się prawdziwymi problemami.

o
otua
2019-08-05T16:29:05 02:00, Gość:

Jakiś idiota napisał niżej:

"W komunie chcieliśmy dogonić zachód liczba aut a teraz many ich 2 razy więcej niż w Berlinie i 3 razy więcej niż w Kopenhadze.".

A wiesz idioto czemu jest więcej (ściśle biorąc, nie ilościowo ale na mieszkańca)?

Nie wiesz, idioto?

To zapraszam do obu miast. Zobaczysz, idioto, na czym to polega.

1. oba miasta mają METRO.

2,. oba miasta mają pełne wielopasmowe obwodnice.

3. Berlin ma jeszcze S-bahn.

4. oba miasta mają gęstą sieć autobusów, z dziesięć razy większą niż Wrocław

5. Oba miasta mają duże, wielopoziomowe parkingi PR przy pętlach komunikacji.

Mają wszystko to,. czego NIE MA Wrocław. I dlatego mogą mieć mniej samochodów w przeliczeniu na mieszkańca.

Rozumiesz idioto?

2019-08-05T17:47:29 02:00, Gość:

Cytat: "Rozumiesz idioto?"

Tak rozumiem albo jesteś naćpany albo jesters idiotą.

Nie ma innego wytłumaczenia twego zachowania.Psy szczekają a karawana jedzie dalej.

Coraz blizej nam do Berlina a dalej do Moskwy

2019-08-06T00:41:42 02:00, Gość:

w czym bliżej do Berlina synu? w tym, że nie mamy metra, kolejki miejskiej, wielkich parkingow PR, obwodnic, znakomitej i gęstej sieci autobusowej? w tym, synu?

Bo to są powody, dla których w Berlinie jest mniej aut na tysiac mieszkanców, niż we Wrocławiu

Nasz Satryk ma więcej farby na buspasy i jej używa, ma tez lepszy profil na pejsbuku niż Mueller z Berlina xD Przeganiamy Dynamicznie Berlin !

G
Gość
2019-08-05T16:29:05 02:00, Gość:

Jakiś idiota napisał niżej:

"W komunie chcieliśmy dogonić zachód liczba aut a teraz many ich 2 razy więcej niż w Berlinie i 3 razy więcej niż w Kopenhadze.".

A wiesz idioto czemu jest więcej (ściśle biorąc, nie ilościowo ale na mieszkańca)?

Nie wiesz, idioto?

To zapraszam do obu miast. Zobaczysz, idioto, na czym to polega.

1. oba miasta mają METRO.

2,. oba miasta mają pełne wielopasmowe obwodnice.

3. Berlin ma jeszcze S-bahn.

4. oba miasta mają gęstą sieć autobusów, z dziesięć razy większą niż Wrocław

5. Oba miasta mają duże, wielopoziomowe parkingi PR przy pętlach komunikacji.

Mają wszystko to,. czego NIE MA Wrocław. I dlatego mogą mieć mniej samochodów w przeliczeniu na mieszkańca.

Rozumiesz idioto?

2019-08-05T17:47:29 02:00, Gość:

Cytat: "Rozumiesz idioto?"

Tak rozumiem albo jesteś naćpany albo jesters idiotą.

Nie ma innego wytłumaczenia twego zachowania.Psy szczekają a karawana jedzie dalej.

Coraz blizej nam do Berlina a dalej do Moskwy

w czym bliżej do Berlina synu? w tym, że nie mamy metra, kolejki miejskiej, wielkich parkingow PR, obwodnic, znakomitej i gęstej sieci autobusowej? w tym, synu?

Bo to są powody, dla których w Berlinie jest mniej aut na tysiac mieszkanców, niż we Wrocławiu

Z
Ziom
2019-08-05T15:20:18 02:00, Sebo:

Po co robić ścieżki jak większość rowerzystów jeździ po chodniku ignorując ścieżki rowerowe.

Przykład? Zapraszam na Armii Krajowej po stronie pogotowia. Debilizm głupota i ignorancja aż strach dziecko puścić na chodniku

2019-08-05T20:51:17 02:00, Gość:

po chodniku? jeżdżą po ulicy tuż obok ścieżki rowerowej

przykład ul.Legnicka, ul. Królewiecka

po co wydawać pieniądze skoro sami rowerzyści mają te ścieżki w d...

Tak jest prościej, widzieć błędy tłumacząc swoje. Imię Twoje Janusz a żony Grażyna :)

Ś
Światowiec-postępowiec

Postępu żadni blachosmrodziarze, ani inny ciemnogród nie zatrzymają. Niedługo Straż Pożarna otrzyma bojowe rowery strażackie, którymi będzie dojeżdżąc do pożaru. Sprawnie i ekologicznie. Jak w Kopenhadze, czy Berlinie. Pogotowie ratunkowe też zrezygnuje z karetek. Pomoc medyczna będą nieśli pedałujący ratownicy. Pewnym problemem jest jedynie nakłonienie ofiar i pacjentów do pedałowania. Jednakże wybitne umysły z UM z pewnością ten problem rozwiążą.

G
Gość
2019-08-05T15:20:18 02:00, Sebo:

Po co robić ścieżki jak większość rowerzystów jeździ po chodniku ignorując ścieżki rowerowe.

Przykład? Zapraszam na Armii Krajowej po stronie pogotowia. Debilizm głupota i ignorancja aż strach dziecko puścić na chodniku

po chodniku? jeżdżą po ulicy tuż obok ścieżki rowerowej

przykład ul.Legnicka, ul. Królewiecka

po co wydawać pieniądze skoro sami rowerzyści mają te ścieżki w d...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3