Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Więcej pociągów na Dolnym Śląsku? Sprawdziliśmy, co czeka pasażerów w przyszłym roku

Marcin Walków
Tomasz Hołod/Polskapresse
Rozkład jazdy pociągów na kolejny rok wejdzie w życie 14 grudnia 2014 r., ale prace nad nim już trwają. Sprawdziliśmy, jakich zmian na kolei mogą spodziewać się Dolnoślązacy.

Za organizację przewozów w województwie dolnośląskim odpowiada urząd marszałkowski. To jego urzędnicy decydują, na jakich trasach jeżdżą pociągi przewoźników takich jak Przewozy Regionalne i Koleje Dolnośląskie.

Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD, zapowiada, że generalnie utrzymana zostanie dotychczasowa oferta na Dolnym Śląsku.

Największe zmiany mają nastąpić na linii Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Szklarska Poręba. Jej obsługę częściowo przejmą Koleje Dolnośląskie, a na trasach ma się pojawić nowoczesny tabor. - Planujemy uruchomienie dodatkowych pociągów z Wrocławia do Wałbrzycha i Jeleniej Góry - zapowiada Zdanowski. Będą to "wydłużone" trasy pociągów do i ze Szklarskiej Poręby Górnej.

Więcej par połączeń ma być także na liniach Legnica - Świdnica - Kłodzko oraz Wrocław - Jaworzyna Śląska - Świdnica. Te zaś mają być wydłużone do Dzierżoniowa.

Więcej pociągów ma kursować na linii Wrocław - Legnica - Zgorzelec. - Popyt na podróże pociągami na tych trasach stale rośnie - dodaje Wojciech Zdanowski.

Dobiega końca remont linii Kłodzko - Kudowa Zdrój. Oferta na tej trasie również ma się poprawić. Planowane jest też uruchomienie weekendowej pary pociągów bezpośrednich do i z Wrocławia.

Dodatkowe składy mają pojawić się na trasie między Wrocławiem i Brzegiem w godzinach popołudniowych i wieczornych z myślą o pasażerów wracających z pracy. - Nowością w ofercie będzie para pociągów między Wrocławiem i Nysą w dni powszednie oraz bezpośrednie pociągi z Zielonej Góry do Jeleniej Góry - zapowiada Wojciech Zdanowski.

Kolejną nowością ma być międzynarodowy pociąg z Wrocławia do czeskiego Jesenika przez Brzeg i Nysę. Wniosek w sprawie dofinansowania takiego połączenia został złożony do Ministerstwa Infrastruktury.

Niepewna jest za to przyszłość pociągów między Jelenią Górą i Lwówkiem Śląskim, jeśli prędkość na tej trasie zostanie ograniczona do 20 km/godz. Decyzję w tej sprawie podejmie PKP PLK, zarządzająca infrastrukturą kolejową.

Projekt nowego rozkładu jazdy poznamy w lipcu. Ostatecznie ułoży go PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zweryfikuje on propozycje przewoźników, uwzględniając również plany remontowe na przyszły rok.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska