Więcej pociągów na Dolnym Śląsku? Sprawdziliśmy, co czeka pasażerów w przyszłym roku

Marcin WalkówZaktualizowano 
Tomasz Hołod/Polskapresse
Rozkład jazdy pociągów na kolejny rok wejdzie w życie 14 grudnia 2014 r., ale prace nad nim już trwają. Sprawdziliśmy, jakich zmian na kolei mogą spodziewać się Dolnoślązacy.

Za organizację przewozów w województwie dolnośląskim odpowiada urząd marszałkowski. To jego urzędnicy decydują, na jakich trasach jeżdżą pociągi przewoźników takich jak Przewozy Regionalne i Koleje Dolnośląskie.

Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD, zapowiada, że generalnie utrzymana zostanie dotychczasowa oferta na Dolnym Śląsku.

Największe zmiany mają nastąpić na linii Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Szklarska Poręba. Jej obsługę częściowo przejmą Koleje Dolnośląskie, a na trasach ma się pojawić nowoczesny tabor. - Planujemy uruchomienie dodatkowych pociągów z Wrocławia do Wałbrzycha i Jeleniej Góry - zapowiada Zdanowski. Będą to "wydłużone" trasy pociągów do i ze Szklarskiej Poręby Górnej.

Więcej par połączeń ma być także na liniach Legnica - Świdnica - Kłodzko oraz Wrocław - Jaworzyna Śląska - Świdnica. Te zaś mają być wydłużone do Dzierżoniowa.

Więcej pociągów ma kursować na linii Wrocław - Legnica - Zgorzelec. - Popyt na podróże pociągami na tych trasach stale rośnie - dodaje Wojciech Zdanowski.

Dobiega końca remont linii Kłodzko - Kudowa Zdrój. Oferta na tej trasie również ma się poprawić. Planowane jest też uruchomienie weekendowej pary pociągów bezpośrednich do i z Wrocławia.

Dodatkowe składy mają pojawić się na trasie między Wrocławiem i Brzegiem w godzinach popołudniowych i wieczornych z myślą o pasażerów wracających z pracy. - Nowością w ofercie będzie para pociągów między Wrocławiem i Nysą w dni powszednie oraz bezpośrednie pociągi z Zielonej Góry do Jeleniej Góry - zapowiada Wojciech Zdanowski.

Kolejną nowością ma być międzynarodowy pociąg z Wrocławia do czeskiego Jesenika przez Brzeg i Nysę. Wniosek w sprawie dofinansowania takiego połączenia został złożony do Ministerstwa Infrastruktury.

Niepewna jest za to przyszłość pociągów między Jelenią Górą i Lwówkiem Śląskim, jeśli prędkość na tej trasie zostanie ograniczona do 20 km/godz. Decyzję w tej sprawie podejmie PKP PLK, zarządzająca infrastrukturą kolejową.

Projekt nowego rozkładu jazdy poznamy w lipcu. Ostatecznie ułoży go PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zweryfikuje on propozycje przewoźników, uwzględniając również plany remontowe na przyszły rok.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

R
Ralny

Arek, może byś tak wreszcie zajął się sobą a nie innymi, zamiast wypisywać głupoty i nadymać się z zawiści/nienawiści (niepotrzebne skreślić). Doprawdy, nie mogę pojąć tego mikolskiego zacietrzewienia. Mikole są gorsi od przekupek na targu! Nawet dzieci mają więcej rozumu niż przeciętny mikol. Widać ta kolej rzuca się niektórym na mózg.

Nie dziwię się, że kolej w Polsce leży i kwiczy skoro rządzą nią debile i wtórują im debilowaci mikole!

a
arek

@taka prawda
Boże, co za tuman. Trasa E30 jest zmodernizowana na 160km/h i to właśnie tam Impulsy osiągają swoje fabryczne możliwości. Do Jeleniej i Szklarskiej powinien jeździć tabor na 100-120 km/h, bo infrastruktura na więcej nie pozwala. Poza tym największy potok podróżnych zanotowany na Dolnym Śląsku generuje linia Wrocław-Węgliniec (20223 pasażerów na dobę), a dokładniej odcinek Wrocław-Środa Śląska (5531 pasażerów na dobę). Wrocław-Jelenia Góra to tylko 10635 pasażerów na dobę! Czyli dwa razy mniej! Wszystkie dane pochodzą z "Planu Zrównoważonego Rozwoju Transportu Publicznego dla Województwa Dolnośląskiego. Doedukuj się, apotem pisz takie farmazony!

t
taka prawda

Linia do Jeleniej Góry i dalej do Szklarskiej Poręby to linia prestiżowa o charakterze turystycznym, więc tam tabor powinien być lepszy. Za to na Zgorzelec z powodzeniem wystarczą stare kible. I tak nie osiągają one swojej maksymalnej prędkości na tej trasie.

R
Ralny

Kto będzie jeździł do Sobótki? Muchy? Bo do Świdnicy znacznie szybciej dojedzie się przez Jaworzynę. Za te 400 baniek, jakie trzeba by włożyć w remont linii do małego miasteczka, można by wyremontować z 10 innych, dużo bardziej potrzebnych linii na Dolnym Śląsku (np. do Lwówka). Przestańcie mikole w końcu snuć bzdurne wizje, za które będą oczywiście płacić podatnicy!

x
xenomorf

Środa Śląska i Legnica, Wołów, Żmigród, Trzebnica, Oleśnica i Milicz, Namysłów, Jelcz, Brzeg i Nysa, Strzelin, Dzierżoniów, Świdnica, Wałbrzych... na tych liniach ruch co pół godziny w szczycie i co godzinę poza... I to tylko do Wro. Niestety to co dziś mamy, to żenada połączeń kolejowych

w
w

sobotę to większość ma PO ciag do sexu

R
Riks

Swego czasu za sprawą "kolejarza" Łapińskiego (były marszałek dolnośląski) odnowiono linię do Trzebnicy, a pociągi na niej cieszą się powodzeniem. Kolejnym krokiem miała być rewitalizacja trasy do Sobótki i Świdnicy... nastał jednak Jurkowlaniec i wolał wydać 60 baniek na portal internetowy. Co tam go obchodzi, że na DK35 giną ludzie...

d
d

a do sobótki wole pociąg

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3