Widać już 145-metrowy stalowy wiadukt. Za dwa lata górą pojadą tramwaje na Nowy Dwór. Zobaczcie najnowsze zdjęcia

RP
Brakuje jeszcze kilkunastu metrów, żeby stalowa konstrukcja wiaduktu została ukończona.
Brakuje jeszcze kilkunastu metrów, żeby stalowa konstrukcja wiaduktu została ukończona. fot. Paweł Relikowski / Polska Press
Udostępnij:
W ramach budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór do końca tego roku powstanie cała stalowa konstrukcja wiaduktu, który przechodzi ponad torami kolejowymi wzdłuż ulicy Strzegomskiej. Zobaczcie, jak wygląda obecnie!

Na początku sierpnia do Wrocławia przyjechały pierwsze kratownice, czyli stalowe elementy przęsławiadunktu, który jest częścią budowanej Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Kratownice są łączone i przy pomocy 500 tonowego dźwigu ustawiane na betonowych podporach. W sumie cztery podpory w tym dwa przyczółki przejmą ciężar całej konstrukcji umieszczonej kilkanaście metrów nad ziemią.

Już widać wiadukt, ostatni kilkunastometrowy odcinek jest właśnie montowany. Ale gotowa konstrukcja wiaduktu to dopiero połowa sukcesu. Teraz musi powstać betonowa płyta nośna, na której ułożone zostanie torowisko i jezdnia.

Trasa Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór, której budowa rozpoczęła się we wrześniu 2019 r., w sumie będzie miała 7 km długości i docelowo połączy centrum (Orląt Lwowskich) z Nowym Dworem (ul. Rogowska). Prace mają potrwać do 2023 roku, a cała inwestycja została podzielona na kilka etapów. Budowa rozpoczęła się we wrześniu 2019 r.

Brakuje jeszcze kilkunastu metrów, żeby stalowa konstrukcja wiaduktu została ukończona.

Widać już 145-metrowy stalowy wiadukt. Za dwa lata górą poja...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

EcoBike

Ecobike X City Cappuccino 28 2022

6 699,00 zł6 199,00 zł-7%
miejsce #3

MBM

MBM E1200 Karios U16 Czarny 27.5 2022

12 599,00 zł
miejsce #4

Indiana

Indiana E4000 Czarny 26 2021

3 499,00 zł
miejsce #5

Torpado

Torpado Era Czarny 28 2022

6 799,00 zł
miejsce #6

Esperia

Esperia Bretagne D18 Czarny 26 2022

4 199,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak żołnierz dawca ratuje ludzkie życie

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
11 grudnia, 0:18, Gość:

Jaja zaczną się kiedy będą próbowali wbić się w Rogowską. Mieszkańcy już się wypowiedzieli, że żadnego tramwaju na Rogowskiej nie chcą mieć. Praworządność i środki z UE.

Polska poparła kompromis z Unią Europejską. Biedna UNIA musiała ustąpić

G
Gość
10 grudnia, 18:28, Gość:

Dwa lata? To co można zrobić w rok robi się dwa lata. Bo przecież nikomu nie śpieszy się do domu i może postać w autobusowym korku. Najlepszy numer, że dzieje się to w terenie gdzie praca na pełne 3 zmiany jest możliwa a nawet potrzebna żeby nie powiększać kłopotów komunikacyjnych.

10 grudnia, 19:24, Gość:

P.i.e.r.d.o.l. się wsioku.Z kąd ty jesteś!?.

Mógłbyś postawić przecinki. Moja rodzina odbudowywała Wrocław i Dolny śląsk już od 1945. I wiem co mówię z racji wiedzy i doświadczenia w tej branży a nie wulgaryzmu który podobno ma świadczyć o twojej inteligencji

J
Jacek
11 grudnia, 0:18, Gość:

Jaja zaczną się kiedy będą próbowali wbić się w Rogowską. Mieszkańcy już się wypowiedzieli, że żadnego tramwaju na Rogowskiej nie chcą mieć. Praworządność i środki z UE.

Oj chcą, chcą. Zawsze się znajdzie taki, któremu nic nie potrzeba, ale karawana jedzie dalej.

G
Gość
10 grudnia, 18:28, Gość:

Dwa lata? To co można zrobić w rok robi się dwa lata. Bo przecież nikomu nie śpieszy się do domu i może postać w autobusowym korku. Najlepszy numer, że dzieje się to w terenie gdzie praca na pełne 3 zmiany jest możliwa a nawet potrzebna żeby nie powiększać kłopotów komunikacyjnych.

10 grudnia, 19:34, Gość:

Można w rok po łepkach. Ale to profesjonalna inwestycja, podzielona na poszczególne etapy i ograniczona budżetem. To nie Rosja Putina!

To zapytaj się Włochów w jaki sposób w pół roku zrobili całą tłocznię w Pininfarina? Inwestycja wielokrotnie większa od tego kawałka torów. To że nikogo nie interesują terminy powoduje wzrost kosztów inwestycji, kłopoty komunikacyjne i burdel w centrum miasta. A jak już chcesz profesjonalizmu to obejrzyj sobie furki i Niemców budujących autostradę w latach trzydziestych.

G
Gość
10 grudnia, 18:28, Gość:

Dwa lata? To co można zrobić w rok robi się dwa lata. Bo przecież nikomu nie śpieszy się do domu i może postać w autobusowym korku. Najlepszy numer, że dzieje się to w terenie gdzie praca na pełne 3 zmiany jest możliwa a nawet potrzebna żeby nie powiększać kłopotów komunikacyjnych.

Można w rok po łepkach. Ale to profesjonalna inwestycja, podzielona na poszczególne etapy i ograniczona budżetem. To nie Rosja Putina!

Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie