Wiosna na budowie drogi S5 na terenie województwa dolnośląskiego. A to oznacza, że drogowcy przyspieszają. Od grudnia nie prowadzili poważniejszych prac ziemnych, a pogoda umożliwiała głównie roboty przy mostach i wiaduktach. W tym momencie największe prace pod Wrocławiem trwają przy nasuwaniu mostu nad Widawą w okolicach Krzyżanowic (zobacz na zdjęciach w naszej galerii). Sporo dzieje się także w rejonie ronda Obrońców Grodna we Wrocławiu, czyli w rejonie węzła Widawa, gdzie S5 dochodzi do obwodnicy Wrocławia. W tej okolicy wykonawca wszedł już na teren dawnych ogródków działkowych i bierze się za czyszczenie tego terenu. Okazało się, że działkowcy budowali na potęgę, bo altan jest znacznie więcej niż wynikało to z planu. Na podwrocławskim odcinku budowanym przez włoską firmę Astaldi prace trwają teraz na 17 spośród 18 mostów i wiaduktów, wykonano ponad 50 proc. wszystkich nasypów, a na dwóch 600-metrowych odcinkach w okolicach Wysokiego Kościoła ułożono już pierwszą warstwę asfaltu.
Sporo dzieje się także na środkowym odcinku S5 (za Trzebnicą w kierunku Poznania), gdzie prace trwają na wszystkich 14 wiaduktach i mostach. Na trzecim - ostatnim dolnoślaskim - odcinku w okolicach Żmigrodu najpoważniejsze inwestycje to mosty nad linią kolejową do Poznania i nad rzeką Barycz. Przy granicy województwa przeprowadzono też rozbiórkę niewielkiego odcinka drogi krajowej nr 5. Planowany termin zakończenia prac na wszystkich trzech dolnośląskich odcinkach z Wrocławia do Korzeńska to IV kwartał przyszłego roku. Koszt całej inwestycji na terenie województwa dolnośląskiego to 1,9 mld złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!