Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiceprezydent gani urzędników: Macie przyjmować sygnały od mieszkańców

Malwina Gadawa
Wiceprezydent Wrocławia Wojciech Adamski
Wiceprezydent Wrocławia Wojciech Adamski
Centrum zarządzania kryzysowego ma obowiązek przyjmowania od mieszkańców sygnałów o śliskich drogach i chodnikach i to ono powinno przekazać tę informację odpowiednim służbom lub urzędnikom - zdecydował wiceprezydent Wrocławia Wojciech Adamski po poniedziałkowej publikacji portalu GazetaWroclawska.pl. Pisaliśmy wówczas o mieszkance Wrocławia, która po ataku zimy próbowała poinformować urzędników o tym, że na śliskim chodniku przy ul. Kościuszki przewracają się ludzie. Nikt nie chciał jednak przyjąć jej zgłoszenia.

Wrocławiankę Zofię Szubielską z centrum zarządzania kryzysowego odesłano do Ekosystemu, gdzie długo nikt nie odebrał telefonów. Dopiero gdy w urzędzie dostała kolejny, czwarty numer telefonu, dowiedziała się że sprawą powinien zająć się Zarząd Zieleni Miejskiej. Tam znów odesłano ją do Ekosystemu. W końcu zrezygnowała.

Czytaj więcej: Śliski chodnik? We Wrocławiu urzędników to nie obchodzi
- Przez kilkadziesiąt minut próbowałam znaleźć we Wrocławiu jakąkolwiek miejską służbę, która zainteresuje się tym że na śliskich chodniku przewracają się ludzie. Bez efektu. Straciłam cierpliwość. Wygląda na to, że nikogo w tym mieście nie interesuje fakt, że ktoś może sobie zrobić krzywdę w miejscu publicznym - mówiła nam wrocławianka. O tym że jej przypadek nie jest jednostkowy, może świadczyć fakt, że odpowiedzialny za odśnieżanie Wrocławia Ekosystem już na swojej stronie internetowej ze zgłoszeniami o śliskich drogach i chodnikach odsyła pod całodobowy numer... Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Tam z kolei radzą: - Dzwońcie do Ekosystemu.

Po naszej publikacji wiceprezydent Wojciech Adamski odsłuchał rozmowy dyspozytorów i urzędników, przeprowadzone z wrocławianką. - Taka sytuacja nie może mieć miejsca. Mieszkaniec oczekuje załatwienia sprawy i nie obchodzi go, kto się tym zajmie - przyznał Adamski. I zdecydował: - Centrum zarządzania kryzysowego ma obowiązek przyjąć takie zgłoszenie od mieszkańca i przekazać je odpowiednim urzędnikom lub służbom.

Całodobowy numer telefonu do dyspozytora centrum zarządzania kryzysowego to 71 770 22 22.

Zapomniałem PIN-u, poproszę o taksówkę... [NAGRANIA Z NUMERU 112]

Ponad milion połączeń od Dolnoślązaków odebrali w 2014 roku dyspozytorzy alarmowego numeru 112. Zaledwie co piąte z nich zakończyło się interwencją służb. Pod numer 112 dzwonimy nie tylko wtedy, gdy zdarzy się wypadek lub pożar. Szukamy pomocy także wtedy, gdy zapomnimy numeru PIN albo potrzebujemy zamówić taksówkę. Posłuchaj z jakimi sprawami dzwonią Dolnoślązacy pod numer alarmowy.

Kliknij i posłuchaj nagrań

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska