Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiadukt na Buforowej do rozbiórki. Będą utrudnienia

AB
W lutym rozpocznie się rozbiórka wiaduktu nad ul. Buforową.
W lutym rozpocznie się rozbiórka wiaduktu nad ul. Buforową. Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
W przyszłym tygodniu rozpocznie się demontaż wiaduktu nad ul. Buforową. Rozbiórka rozpocznie się 16 lutego przed północą.

Przygotowania do rozbiórki trwają już od grudnia. Dodatkowo drogowcy przygotowują już nasypy pod nową drogę i kończą roboty sieciowe. Najważniejszą część prac, czyli demontaż wiaduktu, zaplanowano na weekend 16-19 lutego.

- Sam demontaż przęsła wymaga, choćby ze względu na bezpieczeństwo, zamknięcia ulicy Buforowej pod wiaduktem. Operację taką wykonawca planuje przeprowadzić nocami w weekend. Ograniczenia ruchu planowane są w dniach 16 -18 lutego w noc z piątku na sobotę od godziny 23.15 do godziny 5.00, w noc z soboty na niedzielę od godziny 22.45 do godziny 5.20 oraz w noc z niedzieli na poniedziałek od godziny 22.45 do godziny 4.30 - informuje Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Jak będą prowadzone prace? Przede wszystkim najpierw zostanie rozebrana tylko połowa wiaduktu, bo po drugiej muszą kursować pociągi. Gdy powstanie nowa konstrukcja, ruch pociągów zostanie na nią przerzucony.

- W jeden z weekendów, nocami, zdemontowane zostaną elementy starej konstrukcji nad drogą, natomiast reszta robót rozbiórkowych będzie prowadzona pod ruchem zarówno pociągów, jak i samochodów. W każdym razie jest plan, by jeszcze w marcu rozpocząć budowę nowego wiaduktu - przyznaje Szempliński. Dodaje też, że pierwsza część wiaduktu (od strony Jagodna) zostanie zdemontowana w w marcu, druga część (od strony centrum) dopiero w lecie - by nie wyłączać pociągów z ruchu. Nowy wiadukt ma być gotowy w pierwszej połowie 2019 roku.

Dla kierowców najważniejszą wiadomością jest organizacja ruchu zastępczego na czas rozbiórki konstrukcji. Prace będą prowadzone w nocy.

- W tym czasie połączenie Buforowej z centrum będzie możliwe tylko poprzez objazd ulicami Konduktorską, Centralną, Semaforową, Mościckiego, Gazowa i Morwową do Bardzkiej. Nocny objazd ma funkcjonować w dwie strony i dostępny ma być tylko dla samochodów do 3,5 t. Cięższe pojazdy w tym czasie będą musiały jeździć między rondem w Iwinach a Bardzką tzw. obwodnicą wschodnią i ulicami Wrocławską, Opolską oraz Armii Krajowej - wylicza Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. Zaznacza jednak, że spółka poinformuje mieszkańców jeszcze o dokładnym terminie i godzinach wyłączenia jezdni z ruchu kołowego.

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji za 77 mln zł powstanie nie tylko nowy wiadukt. Przebudowany zostanie także odcinek Buforowej od wiaduktu kolejowego do granic miasta. Buforowa zostanie poszerzona, a miejscami powstanie zupełnie nowa droga, równoległa do obecnej Buforowej. Wtedy stara będzie stanowiła dojazd na osiedla. Na odcinku od wiaduktu do Konduktorskiej droga ma mieć dwa pasy ruchu w każdą stronę. W planach jest poszerzenie jezdni pod wiaduktem kolejowym (w pobliżu cmentarza św. Ducha), budowa ronda, montaż oświetlenia i nowe chodniki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska