Przygotowania do rozbiórki trwają już od grudnia. Dodatkowo drogowcy przygotowują już nasypy pod nową drogę i kończą roboty sieciowe. Najważniejszą część prac, czyli demontaż wiaduktu, zaplanowano na weekend 16-19 lutego.
- Sam demontaż przęsła wymaga, choćby ze względu na bezpieczeństwo, zamknięcia ulicy Buforowej pod wiaduktem. Operację taką wykonawca planuje przeprowadzić nocami w weekend. Ograniczenia ruchu planowane są w dniach 16 -18 lutego w noc z piątku na sobotę od godziny 23.15 do godziny 5.00, w noc z soboty na niedzielę od godziny 22.45 do godziny 5.20 oraz w noc z niedzieli na poniedziałek od godziny 22.45 do godziny 4.30 - informuje Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Jak będą prowadzone prace? Przede wszystkim najpierw zostanie rozebrana tylko połowa wiaduktu, bo po drugiej muszą kursować pociągi. Gdy powstanie nowa konstrukcja, ruch pociągów zostanie na nią przerzucony.
- W jeden z weekendów, nocami, zdemontowane zostaną elementy starej konstrukcji nad drogą, natomiast reszta robót rozbiórkowych będzie prowadzona pod ruchem zarówno pociągów, jak i samochodów. W każdym razie jest plan, by jeszcze w marcu rozpocząć budowę nowego wiaduktu - przyznaje Szempliński. Dodaje też, że pierwsza część wiaduktu (od strony Jagodna) zostanie zdemontowana w w marcu, druga część (od strony centrum) dopiero w lecie - by nie wyłączać pociągów z ruchu. Nowy wiadukt ma być gotowy w pierwszej połowie 2019 roku.
Dla kierowców najważniejszą wiadomością jest organizacja ruchu zastępczego na czas rozbiórki konstrukcji. Prace będą prowadzone w nocy.
- W tym czasie połączenie Buforowej z centrum będzie możliwe tylko poprzez objazd ulicami Konduktorską, Centralną, Semaforową, Mościckiego, Gazowa i Morwową do Bardzkiej. Nocny objazd ma funkcjonować w dwie strony i dostępny ma być tylko dla samochodów do 3,5 t. Cięższe pojazdy w tym czasie będą musiały jeździć między rondem w Iwinach a Bardzką tzw. obwodnicą wschodnią i ulicami Wrocławską, Opolską oraz Armii Krajowej - wylicza Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. Zaznacza jednak, że spółka poinformuje mieszkańców jeszcze o dokładnym terminie i godzinach wyłączenia jezdni z ruchu kołowego.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji za 77 mln zł powstanie nie tylko nowy wiadukt. Przebudowany zostanie także odcinek Buforowej od wiaduktu kolejowego do granic miasta. Buforowa zostanie poszerzona, a miejscami powstanie zupełnie nowa droga, równoległa do obecnej Buforowej. Wtedy stara będzie stanowiła dojazd na osiedla. Na odcinku od wiaduktu do Konduktorskiej droga ma mieć dwa pasy ruchu w każdą stronę. W planach jest poszerzenie jezdni pod wiaduktem kolejowym (w pobliżu cmentarza św. Ducha), budowa ronda, montaż oświetlenia i nowe chodniki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?