We Wrocławiu jest więcej wypadków tramwajów i wykolejeń niż w innych miastach

Redakcja
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Udostępnij:
Liczba wypadków i wykolejeń tramwajów we Wrocławiu systematycznie wzrasta i jest o wiele większa niż w innych, porównywalnych pod względem mieszkańców, miastach - alarmuje poseł Michał Jaros z Nowoczesnej, kandydat na prezydenta Wrocławia. Jego zdaniem stan torowisk wpływa bezpośrednio na kursowanie pojazdów MPK. Poseł przygotował raport w którym porównuje Wrocław do innych miast. W wielu kwestiach stolica Dolnego Śląska jest niechlubnym liderem.

Poseł Michał Jaros z Nowoczesnej, kandydat na prezydenta Wrocławia podkreśla, że komunikacja publiczna musi być alternatywą dla samochodów. Polityk mówi, że stanie się tak tylko wtedy, kiedy komunikacja będzie komfortowa, punktualna i bezpieczna, a z tym jest problem. Poseł alarmuje, że liczba wypadków i wykolejeń tramwajów systematycznie wzrasta i jest o wiele większa niż w innych, porównywalnych pod względem mieszkańców, miastach.

Według raportu przygotowanego przez kandydata na prezydenta Wrocławia ok. 40 proc. ze 198 km linii tramwajowych we Wrocławiu wymaga remontu. Dla przykładu w Gdańsku tylko 14 proc. torowisk należy wyremontować.

CZYTAJ: Rozkład jazdy tramwajów wywrócony do góry nogami. I tak do sierpnia [TRASY, ROZKŁADY JAZDY]

Poseł podkreśla, że stan tras przekłada się bezpośrednio na kursowanie pojazdów MPK. Mateusz Jędrachowicz ze stowarzyszenia Pomysł na Zmianę, który uczestniczył w przygotowaniu raportu poinformował, że w 2017 roku we Wrocławiu doszło do 89 wykolejeń, w tym samym roku w Krakowie doszło do 74 wykolejeń, a w Gdańsku tylko do 38. W ubiegłym roku w stolicy Dolnego Śląska miały miejsce 654 wypadki z udziałem tramwajów, w Krakowie 141, a w Gdańsku 39.

Poseł proponuje, aby wydatki na transport publiczny we Wrocławiu zwiększyć z 9 do 13 procent w skali roku.

- Poznań przy porównywalnym taborze tramwajowym, tj. 225 tramwajów we Wrocławiu oraz 239 tramwajów w Poznaniu wydaje aż 16 proc. budżetu rocznego na transport publiczny. Jest to kwota ok. 516 mln zł. We Wrocławiu ta kwota wynosi ok. 350 mln zł - powiedział poseł Jaros, który nie ma wątpliwości, że należy wydawać więcej pieniędzy na transport publiczny, w szczególności na utrzymanie, remonty i modernizację torowisk. Jaros mówi, że powinna zostać wprowadzona zasada zakupu najlepszej jakości szyn i podkładów tramwajowych.

Parlamentarzysta zwraca także uwagę na to, że we Wrocławiu powinna powstać nowa zajezdnia tramwajowa, na co najmniej 150 tramwajów.

Wideo

Komentarze 99

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wrd
Jaros gdzie do tej pory byłeś? Koszmar komunikacyjny Wrocławia trwa od czasu jak bezmózgowce dorwały się do zarządzania miastem a tępa zgraja Dutkiewicza niszczy wszystko byle tylko zarobić
j
jkk
wroclaw ma wiecej remontów to i wiecej wypadków a i nie zapominajmy slawmnego sims itsu ktury mial miec slawne dowodzenia biuro jak policja z 1000 pracownikami i innymi analitykami a zostal czesciowo wylonczony bez awarii stwierdzenia pomysł jak od pisu
a
andrzej motorniczy
miasto wroclaw kupuje drogie tramawaje skody moderusy pieniadze zamiast na mpk to miasto lozy na slask wroclaw wymieniono kasowniki biletomaty ktore nie potrzebne sa pieniadze powinnoprzeznaczyc na remont torowisk kolejne wykolejenie moze byc tragiczne miasto wroclaw czeka jak dojdzie do tragedi gdzie zginie wiele osob zginie wtedy zacznie dzialac
t
trans
Przecież nowa zajezdnia już została zapowiedziana to żadna nowość. Powstanie przy ul. Szczecińskiej u zbiegu autostradowej obwodnicy Wrocławia i linii kolejowej Wrocław - Legnica. Pomieści około 150 pojazdów. W zeszłym roku już przedstawiono jej plany, a jest to inwestycja zasadna, ponieważ będzie to nowoczesny obiekt, a nie remont przestarzałych wnętrz. Podniesie to jakość utrzymania taboru.
A
Ahmed WisiMuLacha
Jak tramwaje mają się nie wykolejać, kiedy w kraju jest łamana konstytucja?
i
inżynier
Wrocław miastem wykolejonych tramwajów !
Mamy nowe hasła reklamowe dla naszego miasta.
G
Gość
no może by się wreszcie zdecydowali?
k
kirk
Za takie marne prowokacje i plucie na motorniczych życzę ci bliskiego spotkania trzeciego stopnia z tramwajem. Jak cie walnie to może klepki w głowie wrócą na właściwe miejsce.
k
kirk
"motorniczy jak mają okazję to celowo powodują wypadki" - w domu wszyscy zdrowi? Nie wiem co bierzesz, ale zmniejsz dawkę albo najlepiej idź na odwyk od tego świństwa.
k
kirk
Przestań trollować pajacu i wyłącz tego Caps Locka.
M
Motorniczy
Byłoby z winy motorniczego. jaki ma w tym interes skoro kosztować to będzie mandat, utratę premii itd? w dobie wszechobecnego monitoringu? . Zamiast powtarzać wyssane z palca miejskie legendy poproszę o twarde dowody. W innym wypadku jest to zwykłe oszczerstwo i pomówienie.
t
troglodyta
Celowo przyśpieszają jak widzą na kursie kolizyjnym pojazd, który nie zjechał jeszcze. Za takie coś powinno się karać więzieniem i dożywotnim pozbawieniem praw kierowania nawet rowerem.
P
PRZYJEZDNY_SZCZECIN
To miasto to porażka. Syf, smród, smog i tłok. Miasto z jednej strony ograniczone rzekami i mostami, z drugiej torami kolejowymi przecinającymi miasto w dziesiątkach miejsc. To chyba jedyne miasto gdzie park przemysłowy i rozjezdnie kolejowe sa w centrum miasta. Drogi dziurawe, krzywe, poza głównymi drogami w mieście, na wszystkich uliczkach trzeba zaciskać zęby jadąc autobusem bo można sobie wybić zęby lub odgryźć język przez to telepanie. Autobus prawie się rozpada. W tramwajach syf, jeżdżą stare z plastikowymi siedzeniami pamiętające Bieruta. Klimatyzacja nie działa.

NA Szczecin mówi się "wioska z tramwajami" i pomimo iż jest to miasto nieco zacofane, to Wrocław nie ma do niego startu jeśli chodzi o porządek, jakość dróg, powietrza i organizację ruchu. O Poznaniu nie wspomnę. Wrocław leży jedną nogą w zeszłej epoce. Widać że w tym mieście liczy się tylko marketing i hasełka, ścieżki rowerowe z podjazdami dla aut terenowych. Jedyne co we Wrocku jest fajne to Rynek. Zobaczyć, pochodzić, wypić piwo i wracać do normalnych miast.

Wrocław to nie jest miasto do życia, tylko do umierania.
W
W-w
puszcza
B
Buhahaha
A prog. Witold Rybka - Andrusiewicz juz dawno apelował. Prosze uruchomić linie tramwajową pospieszną i przystanki NA ŻĄDZNIE!!!. Nie sluchano.
Dodaj ogłoszenie