Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ważne decyzje dla mieszkańców Nowego Dworu i Muchoboru

Andrzej Zwoliński
Przebudowa ulicy Otyńskiej we Wrocławiu.
Przebudowa ulicy Otyńskiej we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje
Miasto znów szuka wykonawcy na przebudowę ulicy Otyńskiej, która ma stanowić część alternatywnej trasy dla zakorkowanych ulic Robotniczej i Strzegomskiej.

Jest kolejny przetarg na wykonanie drogi łączącej Wrocławski Park Technologiczny z Wrocławskim Parkiem Przemysłowym. Mowa o zamówieniu na przebudowę ostatniego odcinka ulicy Otyńskiej, który połączy ulicę Fabryczną z Traktatową. Dzięki przebudowie kierowcy zyskają skrót z ul. Robotniczej na Muchobór i Nowy Dwór z pominięciem zakorkowanego odcinka ulicy Strzegomskiej.

Przebudowę ulicy Fabrycznej i części Otyńskiej zakończono przed miesiącem. Miasto ma jednak problem z wyłonieniem wykonawcy projektu i przebudowy ostatniego blisko jej 100 metrowego odcinka Otyńskiej. Na Otyńskiej oprócz budowy jezdni, chodników i ścieżki rowerowej, mają zostać wymienione podziemne instalacje w tym wodno-kanalizacyjna. Poza tym by połączyć Otyńską z Traktatową, kolej będzie jeszcze musiała przebudować przejazd przez torowisko na styku obu ulic.

Alternatywa dla zakorkowanych: Robotniczej i Strzegomskiej

Niedawno przebudowana i otwarta ulica Fabryczna, a teraz Otyńska i później Traktatowa mają stać się alternatywną trasą dla permanentnie zakorkowanych ulic: Robotniczej i Strzegomskiej, prowadzących na Nowy Dwór oraz Muchobór Mały.

W przypadku Otyńskiej, przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych a następnie na ich podstawie realizację robót budowlanych na około 70 metrowym odcinku ulicy, przy czym wymianą kanalizacji ma się zająć MPWiK. Realizacja inwestycji ma potrwać 7 miesięcy, a wyniki przetargu powinniśmy poznać w drugiej połowie maja.

Poprzedni – ogłoszony w marcu – przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich kwot zaoferowanych przez wykonawców. Miasto zarezerwowało na tę inwestycję ponad 920 tys. złotych, tymczasem złożone oferty przekraczały 1,5 mln złotych.

Co z newralgicznym przejazdem kolejowym?

By ruch na przebudowanej Otyńskiej, a później na Traktatowej odbywał się płynnie, niezbędny jest remont przejazdu kolejowego na tej drugiej. Teren i sam przejazd należy do kolei. - Przebudujemy przejazd wraz z remontem przystanku kolejowego Wrocław Muchobór - zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK. Przebudowa przystanków, w tym podwyższenie i wydłużenie peronów na tej wrocławskiej stacji już trwa. W najbliższych miesiącach powinna się też rozpocząć przebudowa przejazdu na Traktatowej. Przejazd wyposażony zostanie w szlabany. Całość prac ma kosztować 7,5 mln złotych.

Dzięki przebudowie ulic Fabrycznej, Otyńskiej i później Traktatowej, jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą będzie można skręcić w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi nas na Otyńską i Fabryczną. W ten sposób będzie można omijać zakorkowaną ulicę Strzegomską.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska