Ważne decyzje dla mieszkańców Nowego Dworu i Muchoboru

Andrzej Zwoliński
Przebudowa ulicy Otyńskiej we Wrocławiu.
Przebudowa ulicy Otyńskiej we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje
Udostępnij:
Miasto znów szuka wykonawcy na przebudowę ulicy Otyńskiej, która ma stanowić część alternatywnej trasy dla zakorkowanych ulic Robotniczej i Strzegomskiej.

Jest kolejny przetarg na wykonanie drogi łączącej Wrocławski Park Technologiczny z Wrocławskim Parkiem Przemysłowym. Mowa o zamówieniu na przebudowę ostatniego odcinka ulicy Otyńskiej, który połączy ulicę Fabryczną z Traktatową. Dzięki przebudowie kierowcy zyskają skrót z ul. Robotniczej na Muchobór i Nowy Dwór z pominięciem zakorkowanego odcinka ulicy Strzegomskiej.

Przebudowę ulicy Fabrycznej i części Otyńskiej zakończono przed miesiącem. Miasto ma jednak problem z wyłonieniem wykonawcy projektu i przebudowy ostatniego blisko jej 100 metrowego odcinka Otyńskiej. Na Otyńskiej oprócz budowy jezdni, chodników i ścieżki rowerowej, mają zostać wymienione podziemne instalacje w tym wodno-kanalizacyjna. Poza tym by połączyć Otyńską z Traktatową, kolej będzie jeszcze musiała przebudować przejazd przez torowisko na styku obu ulic.

Alternatywa dla zakorkowanych: Robotniczej i Strzegomskiej

Niedawno przebudowana i otwarta ulica Fabryczna, a teraz Otyńska i później Traktatowa mają stać się alternatywną trasą dla permanentnie zakorkowanych ulic: Robotniczej i Strzegomskiej, prowadzących na Nowy Dwór oraz Muchobór Mały.

W przypadku Otyńskiej, przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych a następnie na ich podstawie realizację robót budowlanych na około 70 metrowym odcinku ulicy, przy czym wymianą kanalizacji ma się zająć MPWiK. Realizacja inwestycji ma potrwać 7 miesięcy, a wyniki przetargu powinniśmy poznać w drugiej połowie maja.

Poprzedni – ogłoszony w marcu – przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich kwot zaoferowanych przez wykonawców. Miasto zarezerwowało na tę inwestycję ponad 920 tys. złotych, tymczasem złożone oferty przekraczały 1,5 mln złotych.

Co z newralgicznym przejazdem kolejowym?

By ruch na przebudowanej Otyńskiej, a później na Traktatowej odbywał się płynnie, niezbędny jest remont przejazdu kolejowego na tej drugiej. Teren i sam przejazd należy do kolei. - Przebudujemy przejazd wraz z remontem przystanku kolejowego Wrocław Muchobór - zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK. Przebudowa przystanków, w tym podwyższenie i wydłużenie peronów na tej wrocławskiej stacji już trwa. W najbliższych miesiącach powinna się też rozpocząć przebudowa przejazdu na Traktatowej. Przejazd wyposażony zostanie w szlabany. Całość prac ma kosztować 7,5 mln złotych.

Dzięki przebudowie ulic Fabrycznej, Otyńskiej i później Traktatowej, jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą będzie można skręcić w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi nas na Otyńską i Fabryczną. W ten sposób będzie można omijać zakorkowaną ulicę Strzegomską.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie