Ważne decyzje dla mieszkańców Nowego Dworu i Muchoboru

Andrzej Zwoliński
Przebudowa ulicy Otyńskiej we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje
Miasto znów szuka wykonawcy na przebudowę ulicy Otyńskiej, która ma stanowić część alternatywnej trasy dla zakorkowanych ulic Robotniczej i Strzegomskiej.

Jest kolejny przetarg na wykonanie drogi łączącej Wrocławski Park Technologiczny z Wrocławskim Parkiem Przemysłowym. Mowa o zamówieniu na przebudowę ostatniego odcinka ulicy Otyńskiej, który połączy ulicę Fabryczną z Traktatową. Dzięki przebudowie kierowcy zyskają skrót z ul. Robotniczej na Muchobór i Nowy Dwór z pominięciem zakorkowanego odcinka ulicy Strzegomskiej.

Przebudowę ulicy Fabrycznej i części Otyńskiej zakończono przed miesiącem. Miasto ma jednak problem z wyłonieniem wykonawcy projektu i przebudowy ostatniego blisko jej 100 metrowego odcinka Otyńskiej. Na Otyńskiej oprócz budowy jezdni, chodników i ścieżki rowerowej, mają zostać wymienione podziemne instalacje w tym wodno-kanalizacyjna. Poza tym by połączyć Otyńską z Traktatową, kolej będzie jeszcze musiała przebudować przejazd przez torowisko na styku obu ulic.

Alternatywa dla zakorkowanych: Robotniczej i Strzegomskiej

Niedawno przebudowana i otwarta ulica Fabryczna, a teraz Otyńska i później Traktatowa mają stać się alternatywną trasą dla permanentnie zakorkowanych ulic: Robotniczej i Strzegomskiej, prowadzących na Nowy Dwór oraz Muchobór Mały.

W przypadku Otyńskiej, przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych a następnie na ich podstawie realizację robót budowlanych na około 70 metrowym odcinku ulicy, przy czym wymianą kanalizacji ma się zająć MPWiK. Realizacja inwestycji ma potrwać 7 miesięcy, a wyniki przetargu powinniśmy poznać w drugiej połowie maja.

Poprzedni – ogłoszony w marcu – przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich kwot zaoferowanych przez wykonawców. Miasto zarezerwowało na tę inwestycję ponad 920 tys. złotych, tymczasem złożone oferty przekraczały 1,5 mln złotych.

Co z newralgicznym przejazdem kolejowym?

By ruch na przebudowanej Otyńskiej, a później na Traktatowej odbywał się płynnie, niezbędny jest remont przejazdu kolejowego na tej drugiej. Teren i sam przejazd należy do kolei. - Przebudujemy przejazd wraz z remontem przystanku kolejowego Wrocław Muchobór - zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK. Przebudowa przystanków, w tym podwyższenie i wydłużenie peronów na tej wrocławskiej stacji już trwa. W najbliższych miesiącach powinna się też rozpocząć przebudowa przejazdu na Traktatowej. Przejazd wyposażony zostanie w szlabany. Całość prac ma kosztować 7,5 mln złotych.

Dzięki przebudowie ulic Fabrycznej, Otyńskiej i później Traktatowej, jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą będzie można skręcić w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi nas na Otyńską i Fabryczną. W ten sposób będzie można omijać zakorkowaną ulicę Strzegomską.

Znamy nowy termin wyborów prezydenckich

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Natalia Trefler

Jadą sobie głupie ludki

Do Wsiobudki, tej Wsiobudki

Kunia z biedy już sprzedali

To puciongiem pojechali.

Jadą sobie głupie kmioty

Do roboty, do roboty.

Wsiadła nawet chuda krowa

Rzekła krótko:

- "Do Pustkowa."

Nawet jechał prosiak stary

Gdzie? No przecież! Na Świniary!

Wszystkie kmioty się zleciały

Wiejski metropolitarny pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD

K
Krystyna Cieślicka-Trefler

UWAGA!!! JEDNA Z NAJWAŻNIEJSZYCH AKTUALIZACJI CZARNEJ LISTY DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI!!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Podszywa się pod różne znane osoby (np. byłego sołtysa Marczowa) i nagminnie zniesławia regionalnego historyka Szymona Wrzesińskiego. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Piotr Rachwalski

Mikol z Wągrowca, który publikuje na Facebooku wpisy ośmieszające kolej do Lwówka Śląskiego i miasto. Wcześniej jako prezes Kolei Dolnośląskich zlikwidował wszystkie pociągi do Lwówka i wygasił frekwencję na tej linii. Obecnie zatrudniony w Parku Wodnym Aqua-Zdrój w Wałbrzychu, gdzie zamiast pracować dzień w dzień spamuje internet głupimi wpisami o tematyce kolejowej.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Piotr Kowalski

Pięć trolli ze Świdnicy obrażających mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujących pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Adolf Warski

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Kamil Cywicki

Michał Dadełło

Marek Robert Hejduk

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

K
Krystyna Cieślicka-Trefler

UWAGA!!! JEDNA Z NAJWAŻNIEJSZYCH AKTUALIZACJI CZARNEJ LISTY DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI!!! (ciąg dalszy)

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

M
Marta Cieślicka

Wsioki z Wrocławia jak przyjeżdżają do Jeleniej Góry to wszędzie syf zostawiają.W restauracjach,w parkach i wszędzie gdzie się nie pojawią.Co to za bydło,kto je spłodził?

P
Piotr Cieślicki

Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.

A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.

Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.

K
Karolina Trefler

Tylko kury i kaczki będą miały świetny dojazd na targ do Wrocławia na Wsiebodzkim. A co z sudeckimi kurortami Karpaczem, Świeradowem, Lwówkiem, gdzie mieszkańcy potrzebują pociągów???

T
Tomasz Trefler

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

K
Krystyna Cieślicka-refler

Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie rok temu!)., Karpacza, Kowar, Świeradowa, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!

N
Natalia Trefler

A i tym skurԝiеlom z wsiocławsia tez zabronic jezdzić pociagami po Dolnym Slasku

I woogole zakaz pisania bzdur na temat Lwowka

Niech wsioclaw swoje scieki szczochy z odry pije

M
Marek Trefler

Dość już kolei dla much na Dolnym Śląsku (muchowozy do Drezna, teraz takie same muchowozy od Pragi), czas na kolej dla mieszkańców, czyli np. reaktywację przepięknej linii kolejowej do Lwówka Śląskiego albo kolei do Karpacza o dużym znaczeniu dla turystów.

M
Marta Cieślicka

W Sobótce również mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej na Ślężę.

K
Karolina Trefler

A ci dalej swoje!!!... Dajcie, że już spokój z tym Wsiocławiem!!!!!!!!!!!!!!!!! Jest tyle ważniejszych spraw w tym województwie, np. remont przepięknej linii do Lwówka!!!!!!!!!!!...

K
Krystyna Cieślicka-Trefler

U nas we wsiocławiu ludzie są tak głupi, że piszą tutaj brednie o Warszawie! Zazdroszczą stolicy pięknego miasta, radości z życia, dobrobytu. My wsiocławskie słoiki też chcemy tak żyć ale nie potrafimy bo jesteśmy zakompleksieni, zacofani i prymitywni!

P
Piotr Cieślicki

Ktoś z wsiocławia sabotuje kolej w województwie rozkręca je skacze pod pociagi włącza hamulec

Tej pеdalskiej holocie zakazac jazdy pociągami

I woolege zakazac pisania bzdur na temat Lwówka.

N
Natalia Trefler

Koleje Dolnośląskie to największe góԝno na dolnośląskich torach. Brud, smród, wszystko zarzygane knyszą przez wieśniaków z Wsiocławia. Na dodatek likwidują linie kolejowe (np. niedawno zaorali linię do Lwówka). Ta spółka powinna zostać ZLIKWIDOWANA!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3