Ważna droga dla Stabłowic i nowy dojazd do szpitala. Będzie też autobus

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (10 zdjęć)
Ponad półtorakilometrowa droga połączyła dwie ślepe do tej pory ulice: Fieldorfa oraz Wojanowską. Mieszkańcy Stabłowic będą mogli przejechać nową drogą w kierunku Maślic, a pacjenci dojeżdżający do szpitala im. Marciniaka otrzymują alternatywą trasę dojazdu (do tej do szpitala można było dojechać tylko i wyłącznie od ul. Kosmonautów).

Z jednej strony ślepa ulica kończąca się tuż za szpitalem im. Marciniaka przy ul. Fieldorfa. Z drugiej strony kolejna ślepa ulica pod oknami mieszkańców TBS-ów na Stabłowicach.

Dwa lata trwało projektowanie i budowa półtorakilometrowego odcinka drogi, który połączyłby dwie ślepe uliczki i ułatwiłby życie zarówno mieszkańcom TBS-ów jak i pacjentom szpitala.

Nowe rondo, chodnik i droga dla rowerów

- Ulica Fieldorfa została przedłużona o ok. 700 metrów. Jest to droga betonowa. Powstał również chodnik oraz dwukierunkowa droga rowerowa. Ulicę Wojanowską przedłużyliśmy o 800 metrów. Jest to droga asfaltowa z chodnikiem i dwukierunkową drogą rowerową - wylicza Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji i dodaje, że zarówno chodnik jak i droga rowerowa znajdują się po stronie wschodniej na ul.Fieldorfa oraz północnej na ul. Wojanowskiej.

Między Wojanowską a Fieldorfa wybudowano rondo. Wzdłuż ulicy Wojanowskiej nasadzono również drzewa. Na 700-metrowym odcinku Fieldorfa nie ma przejścia dla pieszych, jednak już na przedłużonej Wojanowskiej "po zebrze" przejdziemy aż w pięciu miejscach - w tym dwóch przy rondzie. Podczas remontu zrobiono też dojazdy do bocznych dróg takich jak Arachidowa, Piotrkowska i Stoszowska.

Autobus na nowej Wojanowskiej

Przy Wojanowskiej wybudowano także nowe przystanki. Oznacza to, że również i te, które od dwóch lat stoją puste przy szpitalu zapełnią się w końcu pasażerami MPK. - Wraz z oddaniem do ruchu połączenia drogowego ulicy Wojanowskiej z ulicą Fieldorfa planowane jest w najbliższym czasie uruchomienie komunikacji autobusowej na tym odcinku drogi - informuje nas Małgorzata Szafran z wrocławskiego magistratu i dodaje, że nową Wojanowską pojedzie autobus linii 102. Szczegółów dotyczących rozkładów jazdy tej linii urząd jeszcze podać nie chce.

Cała inwestycji łącznie z projektem kosztowała 14,6 mln zł brutto. Jak podkreśla Szempliński budowa i projektowanie trwało prawie dwa lata, zaś najbardziej czasochłonnych etapem budowy były prace związane z odwodnieniem.

Połączenie Wojanowskiej z Fieldorfa umożliwi mieszkańcom Stabłowic dojazd do Maślic dalej ul. Pilczycką np. do Kozanowa. Zaś pacjenci szpitala zyskają alternatywny wyjazd z placówki medycznej (który do tej pory odbywa się jednie przez Kosmonautów).

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 58

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

s
ston

Artykuł --- bla, bla, bla, gdzie mapa , szkic na mapie . Jestem piękny , młody i bogaty -- nie pokażę zdjęcia .

p
postepowy

gdzie mieszkańcy chodzą po błocie :-)

B
BUSOMAT PL

Bardzo dobrze. Autobus to najlepszy środek transportu

S
Stabłowiczanka

Do tych którzy cieszą się z połączenia autobusowego do Kosmonautów przez nowy odcinek Fieldorfa ,mam prośbę .Czytajcie ze zrozumieniem!" Ulicą Wojanowską pojedzie autobus 102",co znaczy że dojedzie do nowego ronda i zawróci .Na ul Fieldorfa nie wiedzie bo gdzie niby miałby zawrócić ,tam nie ma wybudowanej pętli.Dodatkowo ponad kilometrowy odcinek ulicy nie ma żadnych zjazdów,wyłącznie dwie drogi wew. do szpitala zamykane płatnymi bramkami .Była owszem pętla ,piękna ,nowa ale postała dwa lata , nie widząc żadnego autobusu.Została zburzona przy przedłużeniu Fieldorfa.Nowej nie ma .Wybudują nową może za kilka lat bo tam gdzie ma być zlokalizowana trzeba zkablować linie napowietrzą i zarurować rowy.Tak więc potrzebne będą decyzje pozwolenia itp itd... kilka lat jak nic! Tak więc linie 102 jedynie przedłużą na całą długość ul. Wojanowskiej a do tramwaju z buta ponad kilometr.Pozdrawiam naiwnych ;-))

k
kris

Jeżeli nie umiesz jeździć to nie jeździj samochodem, no nie można tego czytać !!! nie było drogi - źle, jest - źle, no jak tak można ??

D
Dec

Jak w tytule

M
Marcin

Prawda. Przystanki na tej drodze są nie wiadomo dla kogo. Ale to nie jedyna droga z kurizalnym rozmieszczeniem przystanków " w polu" we Wrocławiu.

a
as

Bo? Jakiś powód? Obecnie wystarczy tylko zwiększyć częstotliwość 110, by jeździło częściej niż 2x na godzinę, ale tego obecnie nie ma co robić do czasu, aż nie będzie przebudowana Buforowa, gdyż wszystko stanie w korku.

d
d112

i da przegubowe

p
patyczak

a tam to sobie utkniecie na amen.

D
Duli

Gdyby Pani redaktor chciała dość starannie przygotować artykuł to zwróciłaby uwagę że z osiedla przylegającego bezpośrednio do nowej drogi, nie ma dojścia do tych przystanków. Podczas remontu "zaorano" drogę polną i skróty do ogródków rodzinnych co spowodował że dojście do tej drogi bez gumiaków jest niemożliwe. Widzę ten przystanek z okna bloku a wolę iść na ulicę Główną bo nie upierd... się po kolana w błocie. Przy wartej tyle milionów inwestycji nie zrobiono chodników czy zjazdów. Jedyny jaki jest to do przedszkola na samym początku długiego osiedla. Ciekawe też kiedy teren zostanie uprzątnięty z resztek zbrojenia, nie użytych studzienek, butelek chętnie opróżnionych przez robotników i innych takich pozostałości po budowie. Osoba odpowiedzialna z miasta nie powinna odebrać tej inwestycji dopóki teren nie będzie wyglądał tak jak w XXI wieku przystało.

.

Połączenie do Maślic? Przez Jędrzejowską chyba, współczuje mieszkańcom.
Czy pani redaktor wie o czym pisze? Połączenie Wojanowskiej z Arachidową? Dziś przed 23.00 nie było nic, poza dziurawym klepiskiem. Dawno takich bzdur nie czytałam.

g
gość

zresztą na miarę frustrata z tico i to z dużym podobno IQ, a kontrakt to będzie zakończony jak robota zostanie odebrana. Cóż innego może napisać taki frustrat jakby nie tekst o kawie tak jakbym nie miał nic innego do roboty tylko jechać 10 km do gazety na kawę i jej doradzać jak przeczołgać kogoś kto postanowił się z nią awanturować. Można tylko przestrzec inwestorów przed takim kontrahentem z tico z rejestracją z Denver. Ksywa - parking.

---

Tylko że koszt budowy ścieżki rowerowej to jest ok. 5% kosztów budowy całej drogi. A miasto nie dostaje ani grosza z podatku paliwowego.

.

Tak się sadzisz bo wstyd ci że matizem jeździsz czy o co chodzi? Do roboty się weź a nie pierdołami się zajmujesz. Rejestracja nie jest daną osobową ponieważ nie umożliwia ustalenie kierowcy, a filmowanie miejsca publicznego nie podlega żadnej ochronie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3