Ważą się losy stacji Legnica. Będzie remont, ale kiedy?

    Ważą się losy stacji Legnica. Będzie remont, ale kiedy?

    Grzegorz Chmielowski

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Zdjęcie ilustracyjne

    Zdjęcie ilustracyjne ©Fot. Piotr Krzyżanowski / Polska Press Grupa

    Wciąż nie ma wykonawcy remontu stacji kolejowej w Legnicy. PKP PLK deklarują, że chcą go wyłonić w lutym.
    Zdjęcie ilustracyjne

    Zdjęcie ilustracyjne ©Fot. Piotr Krzyżanowski / Polska Press Grupa

    - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zmierzają do przebudowy stacji Legnica. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione ze względów formalnych. Jesteśmy w trakcie drugiego. Tu szczegółowo analizujemy sytuację. Do końca lutego zapadną decyzje, jak będziemy postępować, by jak najszybciej korzystnie zmienić obsługę i warunki na stacji Legnica – poinformował nas dziś Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

    Legnicki dworzec kolejowy - zabytek z lat 20. XX wieku - odremontowano już parę lat temu. To dziś chluba miasta i PKP.
    Tymczasem tunel na perony i same perony stacji są nadal w opłakanym stanie. A co gorsze, nie ma tu żadnych urządzeń ułatwiających dostęp osobom niepełnosprawnym. Pasażerowie lub ochrona kolei muszą po prostu wnosić wózki z niepełnosprawnymi albo z małymi dziećmi na wysokie perony. Jest to uciążliwe i także niebezpieczne.

    PKP PLK zdecydowały się jeszcze w czerwcu 2017 roku ogłosić przetarg na przebudowę stacji, właśnie pod hasłem ułatwienia dostępu ludziom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Niestety, przetarg na wypalił, bo PKP PLK przeznaczyła na prace 21 mln zł, a zainteresowani chcieli je wykonać za ponad 26 mln zł. Obecnie analizowane są oferty w drugim przetargu. I tym razem, jak poinformował Siemieniec, wykonawcy chcą więcej niż oferuje za remont PKP PLK. Czy będzie kolejny przetarg? Czy jakaś inna decyzja? Tego dowiemy się na przełomie lutego i marca.

    W ramach planowanej przebudowy ma być zmodernizowany tunel na perony (dziś w czasie deszczu leje się w nim woda) i zbudowane będą windy na perony. Te ostatnie zostaną odnowione. Wyremontowana zostanie też zabytkowa hala peronowa, gdzie zastosowano rozwiązania podobne do tych na dworcach w Hamburgu czy Wrocławiu Głównym.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (27)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Qwedt

    Grejt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 13

    Oby udało się wyłonić wykonawcę remontu hali, jak by nie patrzeć w Polsce są tylko 3 takie hale Wrocław, Legnica i Bytom ta w Legnicy jest najwyższa więc warto ją odrestaurować bo jest to zabytek....rozwiń całość

    Oby udało się wyłonić wykonawcę remontu hali, jak by nie patrzeć w Polsce są tylko 3 takie hale Wrocław, Legnica i Bytom ta w Legnicy jest najwyższa więc warto ją odrestaurować bo jest to zabytek. Bardzo podobna hala jest w Berlinie i Hamburgu. Po za tym dolnośląskie to nie tylko Wrocław a wiele innych miast średniej wielkości. Po za tym PKP PLK sporo od lat inwestuje w remont różnych szlaków i stacji więc co się dziwić że i na Legnice przyszedł czas...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    BYŁO WOJSKO CCCP BYŁY PIENTROWE POCIONGI PUNKTUALNE

    777 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

    JEST WOLNO SSRaMACKO POLSZA SĄ SZYNOTRAMWAJE A LUDZIE W KOńFORTOWE WARuNKI JAZDY JAK SARDYNKI LUB szPOroTY W PÓszce=PLEBEJSKI SUWEREN.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Legnica? Po co to komu? Wrocław się liczy, nie jakieś dziury i podupadłe miasta

    ______________________________________________________________________________________ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 22

    TYLKO WROCŁAW !!!!!!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wsiocław to największa wieś Dolnego Śląska !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 3

    A PO WSI JEŹDZI SIĘ WOZAMI KONNYMI LUB NA OKLEP NA KOBYLE JAK KOGOŚ NIE STAĆ NA WÓZ, A NIE POCIĄGAMI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ja się cieszę

    pasażer z Legnicy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 17

    Kolejarze chcą odnowić zabytkową halę i perony w Legnicy, które od dawna proszą się o remont, a jak zwykle paru januszom to nie pasuje i wyskakują jak Filip z konopii z jakimiś liniami po...rozwiń całość

    Kolejarze chcą odnowić zabytkową halę i perony w Legnicy, które od dawna proszą się o remont, a jak zwykle paru januszom to nie pasuje i wyskakują jak Filip z konopii z jakimiś liniami po zadupiach. Na szczęście pasażerowie korzystający z tej stacji (w tym ja) cieszą się na fakt, że wreszcie się tu coś ruszy, bo to wstyd, żeby porobili nowe perony w Bolesławcu, Chojnowie, a nawet Malczycach, a miasto w którym mieszka 100 tyś ludzi miało być skazane na takie dziadostwo.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zadupiem to jest ta twoja stacyjka

    wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 13

    Remont i utrzymanie takiej hali to są ogromne pieniądze a i tak mało kto z niej korzysta. Wystarczyłaby prosta wiatka. Najpierw remont linii kolejowych (Karpacz, Lwówecka, Świeradów), a potem...rozwiń całość

    Remont i utrzymanie takiej hali to są ogromne pieniądze a i tak mało kto z niej korzysta. Wystarczyłaby prosta wiatka. Najpierw remont linii kolejowych (Karpacz, Lwówecka, Świeradów), a potem wypasione dworce. Rozebrać halę w tej pipidówie, a za uzyskane pieniądze wyremontować tory na zaniedbanych liniach.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    remont

    do-re-mi-zy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 18

    Gościu, co się spinasz jak plandeka na żuku? Na pewno bardziej opłaca się wyremontować halę na stacji, z której korzysta mnóstwo ludzi, niż jakieś linie po wioskach. Do Lwówka pod koniec jeździło...rozwiń całość

    Gościu, co się spinasz jak plandeka na żuku? Na pewno bardziej opłaca się wyremontować halę na stacji, z której korzysta mnóstwo ludzi, niż jakieś linie po wioskach. Do Lwówka pod koniec jeździło po kilka osób w pociągu, który wlokł się 10-20 km/h. Pojedź sobie do Legnicy i zobacz ile ludzi czeka na pociągi do Wrocławia, Żar czy Jaworzyny Śląskiej i wtedy się produkuj w gazecie. Niedługo remont linii do Lubina i Głogowa, w trakcie remont Podsudeckiej to i perony wypadałoby zrobić. A zadupia to sobie poszukaj na swojej wiosce prujący się koleżko.
    Śmiem też wątpić, że jesteś mieszkańcem Wrocławia, raczej jakiejś zapyziałej mieściny pod Jelenią Górą, który uważa się za pępek świata.
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pajacu, nie gadaj takich bzdur

    Turbokibel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 8

    Jak nie będzie linii kolejowych to kto ci będzie korzystał z tych dworców? Pociągów jak na lekarstwo ale najważniejsze że wypasiona hala jest. Czy ty masz po kolei w głowie? Najpierw remont linii...rozwiń całość

    Jak nie będzie linii kolejowych to kto ci będzie korzystał z tych dworców? Pociągów jak na lekarstwo ale najważniejsze że wypasiona hala jest. Czy ty masz po kolei w głowie? Najpierw remont linii do Lwówka, a potem dworce. A tak dużej hali w takim zadupiu jak Legnica zwyczajnie nie potrzeba. Rozebrać i sprzedać na złom. Zresztą na pewno nie jesteś mieszkańcem Legnicy, jesteś tym samym zasranym trollem z KD z zapyziałej wiochy pod Wrocławiem, który ciągle opluwa tych co piszą prawdę o twojej spółce.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ech

    Turbocośtam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 15

    Posłuchaj dziecko, zanim zabierzesz głos w powszechnej dyspucie upewnij się, że masz coś do powiedzenia, bo póki co spłodziłeś jakiś bełkot. Po kolei. Pociągów na samym odcinku Wrocław - Legnica...rozwiń całość

    Posłuchaj dziecko, zanim zabierzesz głos w powszechnej dyspucie upewnij się, że masz coś do powiedzenia, bo póki co spłodziłeś jakiś bełkot. Po kolei. Pociągów na samym odcinku Wrocław - Legnica jest w dzień powszedni 27 par na dobę - wiesz ile to jest? Dodaj do tego pociągi w kierunku Żar (6 par), Jaworzyny Śląskiej (7 par) i Bolesławca (14 par). To twoim zdaniem za mało, żeby pasażerowie mogli korzystać z kolei w godnych warunkach? Ty chcesz porównywać w takim razie do Legnicy jakiś Lwówek Śląski, 10 razy mniejsze miasto, położone na bocznej linii kolejowej, gdzie jeździła garstka ludzi? Kpisz czy o drogę pytasz? Likwidacji tych połączeń sieć kolejowa na Dolnym Śląsku prawie nie odczuła, bo już od dawna prawie nikt tam nie jeździł. O pasażerów dojeżdżających do i z Legnicy to się nie martw - jeżeli mama ci pozwoli przejedź się tam kiedyś i zobacz jaka jest frekwencja w pociągach. Dodatkowo w tym roku ma ruszyć remont linii do Lubina i Głogowa a następnie reaktywacja przewozów pasażerskich na tym odcinku. Wystarczy? Czy jeszcze chcesz jakieś argumenty? Bo z tym porównaniem Legnicy z zadupiem i jednoczesne przytaczanie argumenty w postaci Lwówka to się chłopcze ośmieszyłeś po całości.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Samych takich idiotów zatrudniają w KD?

    DW (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

    Ty cwelu takie bzdury wypisujesz, że aż głowa boli. Nie masz zielonego pojęcia o kolei i liczbie połączeń. Na dodatek obrażasz ciągle mieszkańców innych miast i ziejesz nienawiścią do mieszkańców...rozwiń całość

    Ty cwelu takie bzdury wypisujesz, że aż głowa boli. Nie masz zielonego pojęcia o kolei i liczbie połączeń. Na dodatek obrażasz ciągle mieszkańców innych miast i ziejesz nienawiścią do mieszkańców mniejszych miast Dolnego Śląska, zasrany frustracie. Ty pojеbany, рiеrdolony сhuјcu, wiesz kiedy twoja stara zrobiła największe góԝno? Kiedy cię urodziła. Masz duрsko jak słonica po zalotach słonia ty рaszczurze. реdofilski kaрсiu, masz mordę jak tatarskie siodło pod duрą wyruchanej kurԝy - twojej matki. Tarzaj banana zaрiździały zmazie nocny nietoperza. Wyglądasz jakby ci stary codziennie kutаsem kakao w duрiе mieszał. Masz ryj jakby cię w dzieciństwie z procy karmili ty buсu. Tak cie kopnę w duрę, że ci góԝno zęby wybije, ty zryty stulеjarzu, wyрatroszony przez stado spoconych murzynów i stado goryli chorych na ADHD. Jesteś zasреrmionym kogucim рrąciem, jedz rodzyny z сiрy transwestyty сhamski sznurku z muszli klozеtowej, tak cię kopnę w twoją rozrytą duрę ze ci gówno kręgosłup połamie i tyle zostanie z największej cioty we Wsiocławiu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Debilu z Kolei Dolnośląskich

    Maciej Musiał (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

    O kolei to ty nie masz zielonego pojęcia, durniu z Kolei Dolnośląskich. A prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt...rozwiń całość

    O kolei to ty nie masz zielonego pojęcia, durniu z Kolei Dolnośląskich. A prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

    W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

    Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych.

    Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

    Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów.

    Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Debilu z Kolei Dolnośląskich

    Maciej Musiał (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

    O kolei to ty nie masz zielonego pojęcia, durniu z Kolei Dolnośląskich. A prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt...rozwiń całość

    O kolei to ty nie masz zielonego pojęcia, durniu z Kolei Dolnośląskich. A prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

    W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

    Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych.

    Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

    Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów.

    Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zadupiem to jest ta twoja stacyjka

    wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 10

    Remont i utrzymanie takiej hali to są ogromne pieniądze a i tak mało kto z niej korzysta. Wystarczyłaby prosta wiatka. Najpierw remont linii kolejowych (Karpacz, Lwówecka, Świeradów), a potem...rozwiń całość

    Remont i utrzymanie takiej hali to są ogromne pieniądze a i tak mało kto z niej korzysta. Wystarczyłaby prosta wiatka. Najpierw remont linii kolejowych (Karpacz, Lwówecka, Świeradów), a potem wypasione dworce. Rozebrać halę w tej pipidówie, a za uzyskane pieniądze wyremontować tory na zaniedbanych liniach.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Brakuje

    Stanisław (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 5

    Brakuje połączenia północ - południe województwa Legnica - Złotoryja - Lwówek Śląski - Jelenia Góra łączącego Zagłębie Miedziowe z Karkonoszami. To obecnie najbardziej potrzebna linia kolejowa do...rozwiń całość

    Brakuje połączenia północ - południe województwa Legnica - Złotoryja - Lwówek Śląski - Jelenia Góra łączącego Zagłębie Miedziowe z Karkonoszami. To obecnie najbardziej potrzebna linia kolejowa do reaktywacji na Dolnym Śląsku. Michalak z Rachwalskim tylko obiecują gruszki na wierzbie zamiast zacząć coś robić.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kiedy skończy się wywalanie publicznych pieniędzy na muchowozy?

    Legniczanin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 5

    "Reaktywacja połączenia sukcesem? Koleje Dolnośląskie podsumowały pierwszy kwartał funkcjonowania połączeń transgranicznych Z Wrocławia do Drezna w związku z reaktywacją przejścia granicznego...rozwiń całość

    "Reaktywacja połączenia sukcesem? Koleje Dolnośląskie podsumowały pierwszy kwartał funkcjonowania połączeń transgranicznych Z Wrocławia do Drezna w związku z reaktywacją przejścia granicznego Zgorzelec – Görlitz. Przewoźnik jest zadowolony z osiągniętych wyników, ale liczby nie powalają.

    Średnio miesięcznie granicę pociągami Kolei Dolnośląskich przekracza ponad 2700 podróżnych. Pasażerowie najczęściej kupują bilety na całą trasę z Wrocławia do Drezna. Co ciekawe, liczba podróżnych przekraczających granicę nie jest jednak taka sama w obu kierunkach. Zdecydowanie więcej osób podróżuje w stronę Görlitz. Każdeg dnia granicę na Nysie Łużyckiej przekracza 18 składów. I choć spółka jest zadowolona z osiąganych wyników, liczba podróżnych w każdym ze składów nie jest wielka. 2700 osób miesięcznie oznacza ok. 90 pasażerów dziennie, co z kolei przekłada się na statystycznie...pięciu podróżnych w każdym z pociągów."

    Żródło: radiowroclaw.plzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kiedy skończy się wywalanie publicznych pieniędzy na muchowozy?

    Legniczanin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 5

    "Reaktywacja połączenia sukcesem? Koleje Dolnośląskie podsumowały pierwszy kwartał funkcjonowania połączeń transgranicznych Z Wrocławia do Drezna w związku z reaktywacją przejścia granicznego...rozwiń całość

    "Reaktywacja połączenia sukcesem? Koleje Dolnośląskie podsumowały pierwszy kwartał funkcjonowania połączeń transgranicznych Z Wrocławia do Drezna w związku z reaktywacją przejścia granicznego Zgorzelec – Görlitz. Przewoźnik jest zadowolony z osiągniętych wyników, ale liczby nie powalają.

    Średnio miesięcznie granicę pociągami Kolei Dolnośląskich przekracza ponad 2700 podróżnych. Pasażerowie najczęściej kupują bilety na całą trasę z Wrocławia do Drezna. Co ciekawe, liczba podróżnych przekraczających granicę nie jest jednak taka sama w obu kierunkach. Zdecydowanie więcej osób podróżuje w stronę Görlitz. Każdeg dnia granicę na Nysie Łużyckiej przekracza 18 składów. I choć spółka jest zadowolona z osiąganych wyników, liczba podróżnych w każdym ze składów nie jest wielka. 2700 osób miesięcznie oznacza ok. 90 pasażerów dziennie, co z kolei przekłada się na statystycznie...pięciu podróżnych w każdym z pociągów."

    Żródło: radiowroclaw.plzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kolejowa patologia

    aldona (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 6

    Koleje Dolnosląskie to najgorsza spółka marszałkowska w Polsce.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rozebrać Sobótkę!!!

    Wrocławianie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 9

    Rozebrać tory do Sobótki a linię przeznaczyć na złom!!! Kto tam niby będzie jeździł???


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    :/

    głos ze Zgorzelca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 15

    Rozebrać to możesz się do snu, a teraz idź spać, bo jutro na 8 do szkoły, nie spóźnij się tylko na dryndę sołtysa, co cię do szkoły do Wlenia wozi.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie podszywaj się pod mój nick, śmieciu z Kolei Dolnośląskich

    głos ze Zgorzelca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

    Rozbierała to się twoja stara za często i przez to masz teraz nieudane życie. Zlikwidujemy tę chorą spółkę i skończy się chamstwo w interencie psycholi zatrudnionych w KD.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie podszywaj się pod mój nick, śmieciu z Kolei Dolnośląskich

    głos ze Zgorzelca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 5

    Rozbierała to się twoja stara za często i przez to masz teraz nieudane życie. Zlikwidujemy tę chorą spółkę i skończy się chamstwo w interencie psycholi zatrudnionych w KD.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jw

    Gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 16

    Ciebie przeznaczyc na zlom linia do sobotki potrzebna


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Z ciebie nawet złomu nie będzie

    głos ze Zgorzelca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 6

    Tylko do utylizacji, razem z twoją linią do zapyziałej Wsiobudki.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pogonić nierobów

    Tomek z Wrocławia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 4

    Panie Rachwalski, a co z Kamienną Górą, Lubawką, Karpaczem, Świeradowem, Lwówkiem (który zaoraliście rok temu)?? Może zacznijcie myśleć o Dolnym Śląsku, a nie tylko Wrocławiu! Należy jak...rozwiń całość

    Panie Rachwalski, a co z Kamienną Górą, Lubawką, Karpaczem, Świeradowem, Lwówkiem (który zaoraliście rok temu)?? Może zacznijcie myśleć o Dolnym Śląsku, a nie tylko Wrocławiu! Należy jak najszybciej pogonić ze stołków Rachwalskiego i Michalaka zanim do szczętu zniszczą kolej na Dolnym Śląsku!!!zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo