W wakacje ruszają remonty torowisk. Będą ogromne utrudnienia

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne
Wymiany rozjazdów, torowisk oraz sieci trakcyjnej. Zbliżające się wakacje to cała seria remontów na kluczowych skrzyżowaniach i trasach tramwajowych we Wrocławiu.

Jeszcze przed wakacjami, czyli 27 czerwca lub w pierwszej połowie lipca, rozpocznie się aż 9 z kilkunastu zaplanowanych w tym roku remontów. Wszystkie będą się wiązały ze zmianami w kursowaniu tramwajów.

Przed nami - remont pętli Zawalna oraz remont torowiska przy ul. Żmigrodzkiej - informuje MPK. Wraz z nimi 27 czerwca rozpoczną się także prace na torowisku na ul Olszewskiego, remont pętli Biskupin, remont peronów na Rondzie Reagana, wymiana rozjazdów na placu Dominikańskim a także przejazdu przez jezdnię na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Kutnowskiej, łuków torowisk na placu Strzegomskim i torowiska na Hallera od ul. Ojca Beyzyma do ul. Mieleckiej.

W ramach pierwszej inwestycji (pętla Zawalna) całe torowisko na pętli zostanie wyremontowane. Samą pętla zostanie odwodniona, wyremontowane zostaną także przejazdy drogowe w tym miejscu, jak również przejścia dla pieszych i przejazdy ścieżek rowerowych.

Ekipy remontowe pojawią się także na torowisku tramwajowym przy ul. Żmigrodzkiej, od skrzyżowania z ul. Broniewskiego do skrzyżowania z ul. Na Polance. Wymienione tam zostanie blisko 800 metrów torowiska.

W tym samym terminie – 27 czerwca – ma ruszyć wymiana rozjazdów i skrzyżowania torowisk na placu Dominikańskim oraz przejazdu przez jezdnię na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Kutnowskiej w kierunku alei Karkonoskiej.

Wykaz wszystkich remontów, które albo rozpoczną się przed wakacjami lub w pierwszej połowie lipca:

  • Żmigrodzka (odcinek Broniewskiego – Bałtycka) : 27.06.2020 r. – 29.08.2020 r.
  • ul. Zawalna (pętla): 27.06.2020 r. – 29.08.2020 r.
  • ul. Olszewskiego: 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
  • Biskupin (pętla): 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
  • Rondo Reagana (perony): 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
  • pl. Dominikański (rozjazdy i skrzyżowanie): 27.06.2020 r. – 29.08.2020 r.
  • ul. Powstańców Śląskich/ul. Kutnowska (przejazd przez jezdnię): 27.06.2020 r. – 11.07.2020 r.
  • pl. Strzegomski (łuki): 27.06.2020 r. – 11.07.2020 r.
  • ul. Hallera (ul. Ojca Beyzyma – ul. Mielecka): 13.07.2020 r. – 29.08.2020 r.

Przypomnijmy, że trwa właśnie wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego ze Świdnicką. Inwestycja zakończy się pod koniec lipca.

MPK przeznaczy do końca roku na remonty i bieżące utrzymanie torowisk oraz sieci trakcyjnej - 80 milionów złotych.

iPolitycznie - w jakim momencie w relacji polsko-ukraińskich jesteśmy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A wystarczyło inwestować w trolejbusy

G
Gość

Zawsze gdy chcę podróżować w wakacje tramwajem, bo wcześniej nie mam jak. To są remonty. Czy to złośliwość MPK czy co.

G
Gość

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

Potrzebny remont kapitalny ulicy z całą infrastukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie