W tym roku rusza przebudowa Buforowej. Są wykonawcy

Redakcja
Tak ma wyglądać ulica Buforowa Wizualizacja inwestora
Są chętni do przebudowy ul. Buforowej. Aż 11 firm zgłosiło się w przetargu Wrocławskich Inwestycji. Wybrany wykonawca wiosną tego roku będzie mógł zaczynać prace. Na Buforowej pojawi się rondo, stara jezdnia miejscami posłuży jako dojazd do osiedli, a obok pojawi się nowa droga. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, nie będzie tam torowiska, a jedynie miejsce przewidziane pod przyszłe tory.

Wrocławskie Inwestycje aż cztery razy zmieniały termin otwarcia ofert w przetargu na przebudowę ul. Buforowej. W końcu doczekaliśmy się otwarcia kopert. Oferty wahają się od ok. 66 do 88 mln zł, a miasto chce przeznaczyć na to zadanie maksymalnie 67 mln zł. W tej cenie mieści się jedynie firma Export Pribex z Warszawy.

Przebudowany zostanie odcinek Buforowej od wiaduktu kolejowego do granic Wrocławia. W planie jest także rozbiórka starego wiaduktu i budowa nowego.

Buforowa zostanie poszerzona, a miejscami powstanie zupełnie nowa droga, równoległa do obecnej Buforowej. Wtedy stara będzie stanowiła dojazd na osiedle Cztery Pory Roku. Na odcinku od wiaduktu do Konduktorskiej droga ma mieć dwa pasy ruchu w każdą stronę.

W planach jest poszerzenie jezdni pod wiaduktem kolejowym (w pobliżu cmentarza św. Ducha), budowa ronda, będzie także oświetlenie i chodniki. Nie powstanie na razie torowisko tramwajowe wzdłuż ulicy, ale planiści zostawili obok miejsce na budowę linii tramwajowej w przyszłości.

Wyburzone zostaną pawilony usługowe w miejscu przyszłego ronda, budynki gospodarcze i budynek mieszkalny przy Buforowej 109 a także budynki przy Buforowej 113. Drogowcy wytną aż 2302 drzewa, a 6 drzew przesadzą w inne miejsca. Będą musieli wykonać nasadzenia w innym miejscu, wyznaczonym przez miasto.

Przy Buforowej na razie nie będzie tramwaju. Czytaj więcej: Kiedy Jagodno doczeka się tramwaju?

Prace ziemne będą mogły się rozpocząć po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wykonawcą. Każdy z oferentów zadeklarował, że zbuduje drogę w maksymalnie 19 miesięcy (czyli licząc od marca tego roku, droga ma być gotowa do października 2018 r.).

Wideo

Komentarze 62

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

e
esrg

komunikacyjny hejt mieszkańców!!!

a
arf

1. SMOG. Wiadomo, że drzewa są w stanie wyłapywać pyły, zwłaszcza te najdrobniejsze. Mniej drzew więcej pyłów i argumentów za hejtowaniem mieszkańców.
2. UPAŁY. Brak cienia w połączeniu w wybetonowaniem wszystkiego zmusza ludzi do ucieczki z wrocloveskiego piekła. Gdzie? Odpowiedź oczywista - do GALERII HANDLOWYCH pod które jest wszystko podporządkowywane włącznie z niszczeniem publicznych miejsc parkingowych.
3. ŚMIECI. Można więcej kasy przeznaczyć na lanie betonu albo kopaczy zamiast na firmy porządkujące i sprzątające miasto. Zobaczcie jaki jest tego efekt. Nie trzeba co prawda wywalać pieniędzy na grabienie ton liści ale to oznacza, że jesienią miasto nie jest sprzątane. Pamiętajcie, że bardzo duży wkłąd w poziom pyłów mają pyły budowlane rozciągane po drogach. Jak rezygnujemy z usług sprzątania liści to już niedaleko do sprzątania ulic - kto widział rano polewaczki we wroclove latem? A potem smog!!!

a
asdc

spowalniające, a potem do tego dopasowali trasę!!!

A
Andrzej

Super droga na prywatne osiedle a obwodnica wschodnia jednojezdnoiwa

E
Emil

Najważniejsze, że od Konduktorskiej do granicy Wrocławia nie będzie ani tramwaju, ani dwóch pasów w jedną stronę. Nie ma to jak rozwiązać problem komunikacyjny za 70 baniek... Drogę jednojezdniową zamienią na ... jednojezdniową. No i ten brak szpalerów drzew wzdłuż trasy o takich rozległych bezsensownych trawnikach. Co na nich będą robić? Wypasać owce? Przecież to hektary zmarnowanej przestrzeni, która mogłaby być zielenią dostępną dla pieszych.

l
luk

no tak... super logika teren 6-7km od rynku pomiedzy srodmiejska i wschodnia obwodnica ma nie miec drogi bo wazniejsze dla Wroclawia maja byc wiochy typu katy i nowe wsie... no dramat ... masz tam mieszkanie?:)

l
luk

nie mieszkam na Jagodnie, ale ewentualnie chetnie sie tam przeniose...az z** bylo patrzec ze teren 6-7km od samego rynku z idealnym dojazdem do srodmiejskiej i wschoniej obwodnicy z ladna nowa zabudowa ma droge gminna bez chodnikow sciezek rowerowych i zadnej infrastruktury. Ten teren jest idealny do rozwoju miasta w strone poludniowa

p
poncyliusz

Tym razem 100-letnie drzewa masowo wycina w Leśnicy Nadleśnictwo Miękinia. Niedługo będziemy liczyć drzewa we Wrocławiu na palcach. Kiedy wreszcie lasy państwowe na terenie miasta zostaną przekształcone w lasy komunalne?! Przypominam, że nadleśnictwo Miękinia rujnuje również leżący na terenie miasta Las Mokrzański.

t
taka prawda

To był taki kaprys magistrackich na zmarnowanie publicznych środków. Mogą teraz to rozpropagować jako P&R - z Jagodna na rowerach do biur, szkół i przedszkoli, tu przesiadka w tramwaje.
Ot, radosna TFÓRCZOŚĆ dymanicznych magistrackich.

C
Chyb

Niewiele się zmiani poza tym że mieszkańcy Gaju będą stali w korku do centrum. Auta jadące od strony Jagodna stać będą teraz nie przed wiaduktem ale w okolicach Kauflandu. Tych aut nie będzie mniej, będzie ich tyle samo lub więcej. Teraz korek będzie utrudnieniem dla wszystkich z Gaju i Hub. Jagodno w stronę centrum nadal będzie stało tylko 1 kilometr dalej na północ.

D
DOŚĆ DYMANIZMU!

Na obietnicach stoi od wielu lat magistrat.
Czas na napisanie, co zrobiono z obiecanego.
Obietnic były setki. Jedyne czego nie obiecano a zrobiono z woli Dutkiewicza, to już prawie dziewięć miliardów długu. Resztę obiecano :)

R
Redi

Może zamiast dopytywać się o drzewka itd. pani redaktor zapytałaby ile dodatkowo kosztowałoby wydłużenie linii tramwajowej wraz z budową drogi?10,20 czy 50 mln zł? Miasto twierdzi, że dzielnica za mała i nie zasługuje na tramwaj. Jeśli to ta pierwsza czy druga kwota to godnym pożałowania jest fakt, że miasto tak dziaduje nie realizując inwestycji w docelowym, od dawna zapowiadanym kształcie. Taki wariant najbardziej by ucieszył mieszkańców i z pewnością bardziej by im przypadł, być może wielu by wystarczył sam remont drogi, ale z budową linii tramwajowej a to może udałoby się w tej samej kwocie.

.

co ty piłeś ? ,,,

m
mieszkaniec

W Poznaniu, gdzie się nie ruszysz posadzone są młode drzewa, nie mówiąc o tym, że ilość zieleni w Poznaniu jest 2 krotnie większa niż we Wrocławiu. Wrocław zieloną stolicą Europy - bo padnę ze śmiechu.

k
kik czajsz

rasz podworzem Besz***}

Dodaj ogłoszenie