W szpitalu przy Kamieńskiego jak u Jasia Fasoli. Numerek do kolejki

Agata Wojciechowska
fot. Mikołaj Nowacki
Pacjenci w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym, chcąc zarejestrować się do poradni lub na szpitalny oddział, muszą wziąć numerek z automatu ustawionego przy głównym wejściu. Ma to usprawnić działania rejestracji i uporządkować kolejki, które do tej pory pozwalały na dużą dowolność.

Jeszcze do niedawna wchodząc do szpitala przy ul. Kamieńskiego można było usłyszeć pytanie: kto ostatni w kolejce? Chorzy czekający wraz z rodzinami byli zdezorientowani. Niektórzy przepychali się do okienek, wchodzili przed innych lub po prostu przegapiali swoją kolejkę, bo na przykład poszli do toalety.

W zeszłym roku zakończył się remont głównego holu w szpitalu przy ul. Kamieńskiego. Pojawił się wtedy automat z numerkami, który miał usprawnić rejestrację pacjentów, skrócić czas oczekiwania i rozładować tłumy czekające przed okienkami.

- System działa już od 7 stycznia - mówi prof. Wojciech Witkiewicz, dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Ośrodka Badawczo - Rozwojowego we Wrocławiu. - Na początku pacjenci podchodzili do numerków z obawą. Po miesiącu już się do nich przyzwyczaili.

Co zrobić po wejściu do szpitala? Przy drzwiach znajdziemy automat do numerków, podobny do tych, które są w bankach. Po wydrukowaniu liczby, możemy spokojnie czekać na przyjęcie, wygodnie siedząc w przygotowanych fotelach. - Jest to szczególnie ważne dla pacjentów starszych i z problemami ortopedycznymi - dodaje prof. Wojciech Witkiewicz.

Nikt nie przegapi swojej kolejki. Poza numerkiem, który pojawi się na wyświetlaczu nad właściwym okienkiem rejestracyjnym, usłyszą także informację przez głośniki. Jak na razie w szpitalu działa wariant podstawowy systemu. Można go rozbudować o większą liczbę stanowisk czy o dodatkowe funkcje, tj. wyświetlanie informacji o czasie oczekiwania na przyjęcia.

System kosztował 71 tys. złotych.

Słynna scena w Jasiu Fasoli. Oby u nas nie dochodziło do tego typu zdarzeń:

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
seba
Inteligencja autora tekstu jest powalająca A w bankach ,wydziałach miejskich działa prawda pismaku .Zawsze jakiś nierozgarnięty musi być na nie .Czyż byś pismaku stosował metody rodem z filmu???
k
kjugt
Nie rozumiem związku miedzy jednym a drugim....
p
pacjent
Byłem tam kilka dni temu i jestem tą innowacją rozczarowany. Dawniej w kolejce stałem około pół godziny,a teraz 70 minut. Poza tym znacznie wydłużyły się terminy do specjalistów. Wydaje mi się,że to znów jakiś przekręt żeby "dopingować" do korzystania z wizyt prywatnych.
Zastanawiam się dlaczego ten szpital tak wychwalają bo ja nie mam dobrej opinii. Operację prostaty zrobili beznadziejnie. Już pół roku się męczę i każdy tam umywa ręce bo twierdzą,że szpital daje miesiąc gwarancji na reklamację zabiegu. Problemy przeważnie zaczynają się po 3 miesiącach kiedy organizm niby zaczyna "normalne" funkcjonowanie.
Nie polecam tego szpitala.
P
Paulina
U mnie w przychodni w ogóle zniesiono rejestrację telefoniczną, jak chcesz się dostać do lekarza to musisz w danym dniu przyjść i się rano zarejestrować! Nie można rejestrować się też na następny dzień czy też tydzień. To jest dopiero chore! Efekt jest taki, że ludzie już od 6 rano stoją pod przychodnią! A wszystko przez to, że przychodnia w ramach oszczędności wolała mieć jedną panią w rejestracji zamiast dwóch.
m
monia
chore jest to że rejestrowałam sie telefonicznie a i tak musze stac w tej kolejce do rejestracji i znów to samo od razu powinno się iść pod gabinet
c
czarn
Automat jest, ale nigdzie nie ma informacji że dermatologia mieści się w innym budynku i że tam jest osobna kolejka do rejestracji. Ciężko umieścić stosowną wiadomość?
G
Gość
co to się wiecznie łokciami w przychodniach rozpychają
inne placówki też to powinny wprowadzić
a
anka
poza tym że szybciej, to nie ma już kłótni kto się wepchał itp
*
...bo POLAK potrafi :-(
A
A!
Świetne rozwiązanie! Przydałoby się też w innych szpitalach i przychodniach.
k
krzesło
czemu nie usiadłaś w tym "wygodnym fotelu"?
.
bardzo profesjonalny artykul. gratulacje. klasa
Z
Zmal
ŻE TO debilna gazeta czyha na wejścia na stronę???
d
drezyna
bredzisz?
d
dr POL
, ale tytuł z d***.
Dodaj ogłoszenie