W sobotę opóźnione otwarcie ul. Wałbrzyskiej

Marek Zoellner
Piotr Warczak
W najbliższą sobotę 10 września zostanie przywrócona do ruchu dwukierunkowego wyremontowana ulica Wałbrzyska a także nowe rondo u zbiegu ulic: Wałbrzyskiej, Karmelkowej, Czekoladowej i Zabrodzkiej.

To oznacza koniec objazdów wprowadzonych na czas robót drogowych w tym rejonie. Autobusy linii D, 107, 133 i 247 powrócą na swoje stałe trasy. Przystanek przy kościele na ulicy Wałbrzyskiej dla kierunku do ulicy Karmelkowej i Czekoladowej zostanie przeniesiony za rondo (dla kierunku do Giełdowej - na ulicę Karmelkową, a dla kierunku do Auchan - na ulicę Czekoladową).

ZOBACZ: Opóźnienia na Wałbrzyskiej

Chociaż zgodnie z umową termin ukończenia prac upłynął w czerwcu br., otwarcie znacznie się opóźniło. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta informuje, że powodem była "kolizja z kablem średniego napięcia", która spowodowała zmianę projektu i pozwolenia na budowę, a tym samym opóźnienia ukończenia budowy o ponad dwa miesiące. Kolizja wodociągowa na skrzyżowaniu Wałbrzyskiej z Buraczaną przesunęła natomiast termin zakończenia inwestycji o kolejne dwa tygodnie.

Według kierowców remont tak krótkiego odcinka drogi w tak długim czasie to skandal. ZDiUM na swojej stronie internetowej wylicza, co zostało zrobione przez ten czas. Czytamy tam:

Inwestycja obejmowała:

Rozbudowę ul. Wałbrzyskiej we Wrocławiu na odcinku od ul. Zabrodzkiej do ul. Kościelnej wraz ze skrzyżowaniem ulic: Karmelkowej, Czekoladowej, Wałbrzyskiej i Zabrodzkiej oraz przebudowę sieci kanalizacyjnej w rejonie skrzyżowania ulic Wałbrzyskiej i Zabrodzkiej.
Przebudowa ruszyła z początkiem sierpnia 2010 r. Prace trwały ponad 12, przeprowadziła je firma Eurovia Polska S.A. Koszt inwestycji to przekroczył 6 mln. zł.

Ulica Wałbrzyska została przebudowana na odcinku od ulicy Zabrodzkiej do ulicy Kościelnej wraz ze skrzyżowaniem ulic Karmelkowej, Czekoladowej, Wałbrzyskiej i Zabrodzkiej. Modernizacja dotyczyła również sieci kanalizacyjnej w rejonie skrzyżowania ulic Wałbrzyskiej i Zabrodzkiej. W ramach zadania wymieniona została nawierzchnia dróg, sieć wodociągowa, oświetlenie, przebudowane zostaną linie kablowe i napowietrzne oraz sieć telekomunikacyjna. Na wysokości przedszkola nr 56 ustawiono ekrany akustyczne.

Inwestycja polegała na:

- rozbudowie skrzyżowania ulic Karmelkowej, Czekoladowej, Wałbrzyskiej i Zabrodzkiej.
- rozbudowie odcinka Wałbrzyskiej od połączenia z Karmelkową do skrzyżowania z Kobierzycką
- rozbudowie odcinka Karmelkowej w obszarze połączenia z Wałbrzyską
- przebudowie Czekoladowej i Zabrodzkiej w obrębie skrzyżowania z Wałbrzyską
- budowie zatok autobusowych z peronami (Karmelkowa str. PN; Wałbrzyska str. PN; Czekoladowa str. Zach.)

Na przebudowanym skrzyżowaniu ulic powstało rondo o średnicy zewnętrznej - 36m, wewnętrznej - 20m i jezdnią o szerokości 5m. Szerokość projektowanej ulicy Wałbrzyskiej wyniosła 7 metrów - 2 jezdnie po 3,5m. Jezdnie wykonane zostały w betonie asfaltowym. Chodniki - obustronne szer. 1,5m
Ścieżki rowerowe i ciągi pieszo - rowerowe - (beton asfaltowy na ścieżkach oraz kostka na ciągach)
Ponieważ w rejonie wlotu i wylotu Czekoladowej znajduje się pomnik przyrody - dąb o obwodzie 416 cm - w celu poprawy warunków jego wegetacji wokół niego zostanie zastosowana nawierzchnia przepuszczalna z kostki kamiennej.

Zestawienie przebudowanych powierzchni:

Jezdnie o nawierzchni bitumicznej - 5558m2
Chodniki z kostki betonowej - 3715,5m2
Ścieżki rowerowe z betonu asfaltowego - 838,3m2
Ciągi pieszo - rowerowe z kostki betonowej - 478,8m2

Budowa ronda na skrzyżowaniu oznaczała konieczność przesunięcia ogrodzenie wzdłuż kościoła o 7 metrów w głąb działki. Ekran akustyczny wzdłuż przedszkola nr 56 przy Wałbrzyskiej ma 2,5m wysokości, został wykonany z plexiglasu. Składa się z 25 modułów, w sumie ma 43 metry długości.

Przypominamy, że inwestycja rozpoczęła się w sierpniu ubiegłego roku. Umowny termin jej ukończenia przypadał na czerwiec br., jednak kolizja z kablem ŚN w ul. Wałbrzyskiej spowodowała zmianę projektu i pozwolenia na budowę, a tym samym opóźnienia ukończenia budowy o ponad dwa miesiące. Kolizja wodociągowa na skrzyżowaniu Wałbrzyskiej z Buraczaną przesunęła termin zakończenia inwestycji o kolejne dwa tygodnie.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zmal

Nie liczy się powierzchnia (we Wrocławiu u Dutkiewicza), ale wielo-krotność połoznia warstw razy powierzchnia. Za trzy lata są następne wybory do samorządu i myślę że R Dutkiewicz po takim remoncie zdobędzie 99,99%poparcia.

P
Pracownik

A ja powiem jedynie iż problem z kablami owszem był , ale z winy projektanta który to zapomniał zerknąć na podkłady energrtyczne robiąc projekt i temu tak wyszło jak wyszło ,a po drugie dodajmy mały profesjonalizm firmy wykonawczej i papierologię w EnPro i efekt końcowy gotowy

w
wera

Jest to chyba najgorzej prowadzona inwestycja od lat we Wrocławiu. Krótki odcinek drogi remontowany 1,5 roku. Przez wiele miesięcy praktycznie nikogo tam nie było, a jeśli był to jadł śniadanie. Zdziwiona jestem tylko tym, ze opóźnienie jest tak krótkie. Myślałam, że Urząd przewidział na wykonanie tego kawałka mniej czasu niż 1,5 roku. Zawitał XXI wiek we Wrocławiu.

z
z

skoro ordynarnie kłamią w kalkulacji. I to nie jest pomyłka. Skoro tak skrupulatnie wyliczone sa chodnik, ścieżki dla rowerów itd więc nie może być mowy by 5,5 tys. m2 asfaltu miało być pomyłką. To wałek ponad dwukrotny. Tam jest 2-3 tys. m2

b
byrcyn

Wałbrzyskiej, ten wie, że spóźnienie o 3 miesiące tłumaczyć kabelkiem w ziemi to pic na drążku. Po prostu pracowało, - a właściwie kręciło tam się parę osób przez długie miesiące, - takie socjalistyczne brygady rodem za Gierka, a kierownik budowy to chyba tam tylko w weekend przejeżdżał w drodze do Auchana ;-). Od i cała prawda.

M
Maniek

Redaktorze naczelny moze wreszcie ktos sprawdzi to na gruncie i naprwde wyliczy ile m2 naprawde jest wyremontowanych i albo ktos wreszcie odpowie za klamstwa z urzedu albo nie. czekamy na to kto jest za...???????

x
xxx

Spojrzałem z milimetrówką na bliski plan Google Maps. Ulice które rzeczywiście zdarli i zrobili od nowa: 485 metrów bieżących, nie wliczajac kółka na rondku a więc może dodatkowo 10-15 metrów, razem 500 mb. Aby uzyskać 5558 m2 asfaltu musimy uwierzyć że Wałbrzyska jest aretrią o szeroko0ści 10 metrów. Kto wierzy? :)))

w
www

5558 m2 jezdni o nawierzchni bitumicznej? Wolne żarty. Zakładam (z naddatkiem) niech tam będzie 500 metrów jezdni o szerokości 5metrów to daje dopiero 2500m2 ! Więc chyba ja niedowidzę że Wałbrzyska ma 1 km długości albo 10 metrów szerokości. Oto jak się robi wały w tym kraju

x
xxx

300 metrowy kawałek wąskiej drogi plus rondko o powierzchni mok 250-300 m2 robione w takim tempie że ręce opadają. Jak w najgorszym komuniźmie, wybrakownictwie materiałów

q
qba

Rekord padnie na Kuźniczej albo Placu Nankiera

r
rex

trzystumetrowy odcinek ulicy remontowany półtora roku!!! Super!!!!!!!!!!!

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3