W piątek, 11 października, startuje VII edycja Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Dialog–Wrocław

Małgorzata Matuszewska
„Oczyszczeni / Łaknąć / 4.48 Psychosis”  teatru Münchner Kammerspiele
„Oczyszczeni / Łaknąć / 4.48 Psychosis” teatru Münchner Kammerspiele Julian Roder
Gwałt porządkuje świat to hasło przewodnie zaczynającego się 12 października we Wrocławiu VII Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Dialog-Wrocław.

– Gwałt oznacza przemoc, ale negatywne działanie może być początkiem dobrego, bo rodzi bunt – twierdzi Krystyna Meis-sner, dyrektor Festiwalu. – Reżyserzy interesują się nie tylko mechanizmami rodzenia się przemocy, ale przede wszystkim jej uwodzącą siłą. Gwałt jest widowiskowy, pozwala przekroczyć granicę tego, co powszechnie akceptowalne. Diagnoza rzeczywistości stawiana przez twórców teatralnych jest mroczna, a nawet groźna – mówi Krystyna Meissner , zapraszając publiczność do dialogu o rzeczywistości.
VII edycja Festiwalu Dialog-Wrocław to 16 przedstawień z 8 krajów, 8 spotkań z wybitnymi światowymi artystami i intelektualistami, wykłady specjalne, debaty i panele.
Festiwal otworzy spektakl niemieckiego teatru Münchner Kammerspiele w reżyserii Johana Simonsa na podstawie tekstów Sarah Kane: „Oczyszczeni / Łaknąć / 4.48 Psychosis”. Przedstawienie grane będzie 11 października o godz. 17 oraz 12 października o godz. 19 w Teatrze Polskim przy ul. Zapolskiej 3. Są jeszcze bilety w cenie: 80 zł (normalne) i 50 zł (ulgowe).
Warto zobaczyć także, jak po latach mają się „Oczyszczeni” Kane w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego (Teatr Rozmaitości z Warszawy). Spektakl grany będzie 14 października o godz. 19 i 15 października o godz. 20.
Swój spektakl zaprezentuje też Gabor Goda z Węgier („Salon Ulissesa”), który opracował oryginalną technikę pracy z ciałem. Węgierscy artyści pomogą widzom znaleźć w sobie Ulissesa.
Jednym z ciekawszych wydarzeń jest przedstawienie Irańczyka Homayuna Ghaniza-deha zatytułowane „Antygona” – stara historia pokazana w perspektywie islamu. Na wszystkie festiwalowe wydarzenia warto próbować kupić bilety (od 40 do 120 zł) – nawet na spektakle, na które bilety zostały wyprzedane, być może uda się dostać, bo ktoś zrezygnuje w ostatniej chwili. Jeszcze wczoraj można było kupić bilety na oba spektakle gwiazdy festiwalu Johana Simmonsa, reżysera wychowanego w Holandii, laureata wielu nagród. Simmons pokaże „Króla Leara” (14 i 15 października) i „Oczyszczeni / Łaknąć / 4.48 Psychosis” na podstawie tekstów Sarah Kane (11 i 12 października). Są także bilety na „Życie to sen” Wojtka Klemma – spektakl o ułudzie lepszego życia społecznego (11 i 12 października), „Antygonę” Homayuna Ghanizadeha (11 i 12 października), „Exhibit b” Bretta Baileya (o europejskim kolonializmie, 13, 14 i 15 października), „Odgłosy pożaru” Luisy Pardo i Gabino Rodrígueza (temat to najnowsza historia Meksyku, w którym w latach 60. i 70. królowały krwawe akcje bojówek guerillas, spektakl można zobaczyć 14, 15 i 16 października). Są także bilety na „Hopla, żyjemy!” Krystyny Meissner, czyli rzecz o starości (18 października). W sprzedaży są specjalne pakiety biletów na spektakle: „Oczyszczeni / Łaknąć / 4.48 Psychosis”, „Król Lear” i „Życie to sen” za 90 zł, „Oczyszczeni / Łaknąć / 4.48 Psychosis”, „Król Lear” i „Antygona” za 90 zł, „Pomnik” i „Exhibit b” za 80 zł.
Gościem debaty panelowej o „brunatnej Polsce” będzie prof. Zygmunt Bauman. Na spotkanie 18 października w Teatrze Współczesnym trzeba się zapisać do 16 października w biurze festiwalowym (Rynek-Ratusz 7/9), w godz. 15-19.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie