W pełni elektryczny autobus MPK wozi pasażerów po Wrocławiu (ZOBACZ)

JEWZaktualizowano 
Po Wrocławiu jeździ w pełni elektryczny autobus komunikacji miejskiej marki Volvo. Dziś mogli na niego trafić pasażerowie poruszający się po mieście linią K. Skąd pomysł na wykorzystanie takiego taboru?

Wrocławskie MPK wyjaśnia, że autobus elektryczny Volvo jest testowany we Wrocławiu z okazji 25-lecia działalności firmy Volvo Polska. - Chcemy aby nasi kierowcy, technicy oraz pasażerowie mogli przy tej okazji poznać jego możliwości - informuje przewoźnik.

Autobus Volvo ma 12 metrów i jest w wyposażony w 86 miejsc dla pasażerów w tym 34 miejsca siedzące. Pojazd jest niezwykle cichy i wygodny — zarówno dla pasażerów w środku, jak i dla czekających na przystanku, a także dla mieszkańców, których domy znajdują się przy jego trasie.

Konstrukcja autobusu jest wykonana z materiałów, które gwarantują minimum 15 lat bez wystąpienia korozji.

Autobus jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 200 kW, który będzie można ładować zarówno prądem stałym do 150 kW jak i prądem zmiennym 11 kW. Silnik elektryczny pełni funkcję zwalniacza, dzięki czemu odzyskuje energię z hamowania.

Testowane przez nas Volvo będzie można spotkać od dziś na linii K (w dni robocze). W weekendy pojawi się na linii K i 144.

polecane: FLESZ: Zmiany w logowaniu na konto. Uwaga na oszustów

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
6 września, 13:10, gosc:

Orientuje się ktoś, jak znaleźć ten autobus w aplikacji iMPK? Niby ma tutaj numer 5011, ale takiego nie znajduje, a chętnie bym się nim przejechał.

Po godzinie 7 odjezdza z przystanku bezpieczna w kierunku gaj pętla

g
gis

Dobry pomysł tymi testami, warto zrobić rozeznanie.

g
gosc

Orientuje się ktoś, jak znaleźć ten autobus w aplikacji iMPK? Niby ma tutaj numer 5011, ale takiego nie znajduje, a chętnie bym się nim przejechał.

j
jen
5 września, 22:07, Einstein:

Super inicjatywa - tylko czy miasto da kasę da infrastrukturę?Ładowarki?

Po to są testy, że zrobić sobie praktyczne rozeznanie. Bardzo rozsądnie, że nie robią czegoś w ciemno.

G
Gość
5 września, 14:39, Tamburyn:

Volvo i Solaris kojarzy sie w MPK ze Smykiem czyt. Człowiekiem demolkom a temu panu już dziękujemy . Żniwa po jego głupocie będziemy zbierać jeszcze przez kilkanaście lat ...

A teraz napisz jeszcze raz ten pseudointeligenty bełkot jeszcze raz PO POLSKU.

E
Einstein

Super inicjatywa - tylko czy miasto da kasę da infrastrukturę?Ładowarki?

l
lolo

"silnik można ładować" hahahaha

G
Gość

Już nie wyjechał na 2 cześć dwurazowki bo się nie dało go naładować ot takie dobre Volvo a wy placzecie jak 18 letnie stanie...

C
Can

Zrozum Idioto ze autobusy z pantografem a obecne to nie jest to samo. Trolejbus jest uzalezniony od przewodow elektrycznych nad autobusem a fully electric jest ,,samodzielny,, ma wieksza swobode poruszania sie. Kapisz ?

a
ank
5 września, 13:54, Gość:

Autobusy elektryczne znane są od dawna, kiedyś miały pantograf i nazywano je trolejbusami. Niestety miasta w tym super eko cudowny wspaniały Wrocław zdecydowały się pójść w autobusy spalinowe i najgłupszy system transportu miejskiego - tramwaje. A teraz odkrywa się amerykę bez infrastruktury, bez możliwości ładowania, z akumulatorami trującymi planetę bardziej niż silniki spalinowe i bez systemu utylizacji tych baterii.

Co się stanie, gdy autobus elektryczny spóźni się i nie będzie mógł naładować pantografem akumulatory bo musi jechać dalej na linię. Zastanówcie się Państwo. Dlatego dotąd jak na akumulatorach nie przejeździ około 450-500 km, czyli akumulatory będą miały w zasadzie taką gęstość energii jak ropa, to nie ma po co się pakować w autobusy całkowicie elektryczne. Pozostają na razie na placu boju autobusy z normalnym silnikiem wysokoprężnym i hybrydowe. Tak to bywa!

T
Tamburyn

Volvo i Solaris kojarzy sie w MPK ze Smykiem czyt. Człowiekiem demolkom a temu panu już dziękujemy . Żniwa po jego głupocie będziemy zbierać jeszcze przez kilkanaście lat ...

G
Gość

Autobusy elektryczne znane są od dawna, kiedyś miały pantograf i nazywano je trolejbusami. Niestety miasta w tym super eko cudowny wspaniały Wrocław zdecydowały się pójść w autobusy spalinowe i najgłupszy system transportu miejskiego - tramwaje. A teraz odkrywa się amerykę bez infrastruktury, bez możliwości ładowania, z akumulatorami trującymi planetę bardziej niż silniki spalinowe i bez systemu utylizacji tych baterii.

u
uzupełnienie

Cichy, wygodny i mały.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3