W niedzielę wieczorem można odwiedzić dawną zajezdnię przy Legnickiej

JEW
Nie lada gratka dla miłośników wrocławskiej komunikacji miejskiej, a także fotografii. W najbliższą niedzielę będzie można wejść do dawnej zajezdni "Popowice" przy ulicy Legnickiej 65. Zajezdnia jest teraz miejscem, gdzie zgromadzone są zabytkowe pojazdy wrocławskiej komunikacji. Na "Fotowieczór na Zajezdni Popowice" zaprasza Klub Sympatyków Transportu Miejskiego we współpracy z Wydziałem Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia.

W niedzielę 11 sierpnia 2019 r. w godzinach wieczornych dla miłośników zabytków techniki i fotografii zostaną udostępnione wybrane pomieszczenia dawnej zajezdni tramwajowej „Popowice” przy ul. Legnickiej we Wrocławiu. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego udostępni halę, na której regularnie stacjonują jego sprawne zabytkowe pojazdy – tramwaje wyprodukowane przez zakłady Konstal z Chorzowa i autobusy marki Jelcz i Ikarus.

Będzie można też wejść do niegdysiejszej kuźni, gdzie poza dawnym sprzętem zgromadzono obecnie zabytkowe wagony czekające na restaurację, przede wszystkim wagony Konstal N i Linke-Hofmann Standard. W miejscach udostępnionych będą do dyspozycji członkowie Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego, którzy chętnie odpowiedzą na pytania o to, jak dawniej funkcjonowała zajezdnia czy jak utrzymuje się i prowadzi zabytkowe pojazdy. Na terenie zajezdni będzie można zobaczyć nie tylko pojazdy, ale też unikalne wnętrza.

By wejść na teren zajezdni, należy pojawić się na kursie zjazdowym Zabytkowej Linii Tramwajowej. Tramwaj Konstal 102Na ruszy z pl. Teatralnego (przystanek Opera) o godz. 17:35, zabierając wszystkich chętnych. Po drodze trzeba będzie wypełnić deklarację, w której uczestnicy zostaną poinformowani o możliwych zagrożeniach na terenie obiektu.

Zajezdnia Popowice nie pełni już od wielu lat funkcji regularnej zajezdni, z której każdego dnia wyjeżdżałyby tramwaje na linie, ale nadal tętni w nim życie związane z pojazdami komunikacji miejskiej. Pod jej dachem znalazły bowiem schronienie zabytkowe tramwaje i autobusy, zarówno te pieczołowicie odremontowane, jak i czekające nadal na remont, których stan – w wyniku wielu lat stania w zapomnieniu – jest bardzo zły. Obiekt powstał w 1901 r. jako pierwsza zajezdnia spółki Breslauer Straßen-Eisenbahn-Geselschaft (Wrocławskie Towarzystwo Kolei Ulicznej) przystosowana do obsługi tramwajów elektrycznych (wcześniej przedsiębiorstwo eksploatowało tramwaje konne). Znajdziemy tu dwie główne ceglane hale (wnętrza obu będzie można zobaczyć) z łącznikiem pomiędzy, w którego tylnej części wzniesiono wieżę ciśnień. W głębi ulokowane są z kolei budynki warsztatowe, do których dojazd zapewniała suwnica. Architektura zajezdni nosi cechy neogotyku w elementami secesji (np. ozdobne elementy metalowe).

źródło: Klub Sympatyków Transportu Miejskiego

Najnowsze oferty na Black Friday

miejsce #8

Promocja

Mio Smart HUB G10

Gwarancja:24 miesiące

439,00 zł199,00 zł-55%
Materiały promocyjne partnera

Osocze ozdrowieńców pod lupą badaczy

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

TO jest trucie mieszkańców kto na to pozwala śmirdzi w całym mieszkaniu nie można w upał okna otworzyć gdzie się zgłasza taki proceder ?

G
Gość

a ja się zastanawiałem co tak śmierdzi a oni sobie lakiernię w centrum miasta zrobili skandal gdzie jest sanepid i ochrona środowiska ?

G
Gość

Na terenie tej zajezdni są lakierowane kipry do wywrotek śmierdzi w całej okolicy nie można otworzyć okna kto dał na to pozwolenie

B
Bartek

Te Konstale to były najlepsze tramwaje na wroclawskie torowiska. Mega hardkorowe nie ten randetny złom co teraz jezdzi. W ogole wszystko co było "stare" bylo nie do zniszczenia. Ten nowy sprzęt to szajs.

G
Gość
2019-08-09T10:42:41 02:00, Gość:

Namalować buspas na Legnickiej!

2019-08-09T11:51:49 02:00, Gość:

Na Opolskiej, Buforowej a nawet Mostach Trzebnickich też!

Niech to miasto stanie się jednym buspasem! A towar do lidlów i biedronek niech wożą rowery z wózkami!

G
Gość

sprzedać na Lidl i promocje Karp 1 kg 5zl i będzie napierda.....ka

G
Gość
2019-08-09T10:42:41 02:00, Gość:

Namalować buspas na Legnickiej!

Na Opolskiej, Buforowej a nawet Mostach Trzebnickich też!

D
DZIĘKUJĘ NIE SKORZYSTAM

Są inne, lepsze atrakcje

G
Gość
2019-08-09T10:42:41 02:00, Gość:

Namalować buspas na Legnickiej!

Na łbie se namaluj buspas idioto.

G
Gość

Namalować buspas na Legnickiej!

G
Gość
2019-08-09T10:24:41 02:00, kukiełka Sutryk:

Zburzyć i sprzedać deweloperowi!

deweloperowi z zoliborza zeby sobie wiezowiec wybudowal za kredyt ktory sam sobie przyzna ?

ales wymyslil

k
kukiełka Sutryk

Zburzyć i sprzedać deweloperowi!

S
Sutryk ma kota

a po co?