W końcu! Rusza budowa północnego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia

Redakcja
Samorząd Województwa Dolnośląskiego podpisał umowę na budowę północnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Nowy fragment trasy połączy podwrocławskie Łany z Długołęką. Prace rozpoczną się w ciągu 3 tygodni.- Cieszę się, że ta umowa została podpisana i już niedługo wykonawca wejdzie na plac budowy. Wschodnia Obwodnica Wrocławia to niezwykle ważna inwestycja, która wzbogaci układ komunikacyjny powiatu i województwa na wschód od Wrocławia – mówi marszałek Cezary Przybylski z Bezpartyjnych Samorządowców.O szczegółach inwestycji czytaj na kolejnych stronach. http://dw-lany-dlugoleka.pl
Samorząd Województwa Dolnośląskiego podpisał umowę na budowę kolejnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Nowy fragment trasy połączy podwrocławskie Łany z Długołęką. Prace rozpoczną się w ciągu 3 tygodni.

- Cieszę się, że ta umowa została podpisana i już niedługo wykonawca wejdzie na plac budowy. Wschodnia Obwodnica Wrocławia to niezwykle ważna inwestycja, która wzbogaci układ komunikacyjny powiatu i województwa na wschód od Wrocławia – mówi marszałek Cezary Przybylski z Bezpartyjnych Samorządowców.

Nowy odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską we Wrocławiu (na którym jest już wybudowane rondo) i zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 między Mirkowem i Długołęką.

Droga ma mieć niemal 10 kilometrów długości i po jednym pasie w obu kierunkach. Inwestycja zakłada również budowę czterech wiaduktów, trzech mostów, skrzyżowań, rond i dróg dojazdowych. Zadania podjęło się konsorcjum dwóch firm Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. i MIRBUD S.A. Prace rozpoczną się w ciągu 3 tygodni i potrwają do końca grudnia 2022 roku. Koszt inwestycji to 164,7 mln zł.

- Wzdłuż nowej, dziesięciokilometrowej trasy powstaną także m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, a także nowe nasadzenia zieleni. To ważne, żebyśmy w tym trudnym czasie nie rezygnowali z istotnych dla regionu inwestycji. W ten sposób rozpędzimy ponownie dolnośląską gospodarkę - mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

W tym roku ruszyły również prace nad projektem południowej części obwodnicy. Docelowo cała trasa będzie zaczynać się w Bielanach Wrocławskich i prowadzić przez rejon miejscowości Żerniki Wrocławskie, Świętą Katarzynę, Siechnice, Łany, Kiełczówek, Kiełczów, do drogi krajowej nr 98.

Wschodnia Obwodnica Wrocławia odciąży stolicę Dolnego Śląska od ruchu generowanego przez gminy powiatu wrocławskiego, a także od ruchu zewnętrznego. Nowa droga poprawi również bezpieczeństwo podróżnych i pomoże w gospodarczej aktywizacji terenów położonych na wschód od Wrocławia. Cała trasa będzie gotowa w 2023 roku.

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
13 maja, 16:25, Gość:

"Nowa droga poprawi również bezpieczeństwo podróżnych"

Ta jednopasmowa uliczka, to jedna z najbardziej niebezpiecznych dróg w okolicach Wrocławia.

13 maja, 21:08, Gość:

Dzięki temu idioci nie będą zapierrdalalali.

Mniej też ziemi ornej się zmarnuje.

Będą w przyszłości powstawać inne drogi i nie ma powodu aby kumulować ruch na tej jednej.

Kto lubi poszaleć to może objechać Wrocław od zachodu po AOW.

Ale tam to kosztowało 4 mld i drugi raz takiego prezentu rząd nie zrobi.

Natomiast jak się patrzy na nowe dwujezdniowe drogi poprowadzone obok niedawno remontowanych dróg wojewódzkich to trudno uwierzyć, że tak pochlastano lasy i pola aby 3 drogi poprowadzić równolegle do siebie.

Jeśli gdzieś się ostał jakiś większy kawałek lasu to teraz są dwa małe laski i ani zwierzęta ani ludzie nie mają jak przedostać się z jednego do drugiego

13 maja, 23:12, Jarosław Lesiecki:

AOW i A4 za chwile będzie jednym korkiem

dlatego cieszy, ze tu się wybuduje, a potem zrobi eskę, by ominąć osiedla blokersów

Jaką eskę? Chyba za sto lat, jak Niemcy tu wrócą.

J
Jarosław Lesiecki
13 maja, 16:25, Gość:

"Nowa droga poprawi również bezpieczeństwo podróżnych"

Ta jednopasmowa uliczka, to jedna z najbardziej niebezpiecznych dróg w okolicach Wrocławia.

13 maja, 21:08, Gość:

Dzięki temu idioci nie będą zapierrdalalali.

Mniej też ziemi ornej się zmarnuje.

Będą w przyszłości powstawać inne drogi i nie ma powodu aby kumulować ruch na tej jednej.

Kto lubi poszaleć to może objechać Wrocław od zachodu po AOW.

Ale tam to kosztowało 4 mld i drugi raz takiego prezentu rząd nie zrobi.

Natomiast jak się patrzy na nowe dwujezdniowe drogi poprowadzone obok niedawno remontowanych dróg wojewódzkich to trudno uwierzyć, że tak pochlastano lasy i pola aby 3 drogi poprowadzić równolegle do siebie.

Jeśli gdzieś się ostał jakiś większy kawałek lasu to teraz są dwa małe laski i ani zwierzęta ani ludzie nie mają jak przedostać się z jednego do drugiego

AOW i A4 za chwile będzie jednym korkiem

dlatego cieszy, ze tu się wybuduje, a potem zrobi eskę, by ominąć osiedla blokersów

G
Gość
13 maja, 16:25, Gość:

"Nowa droga poprawi również bezpieczeństwo podróżnych"

Ta jednopasmowa uliczka, to jedna z najbardziej niebezpiecznych dróg w okolicach Wrocławia.

Zgoda.

G
Gość

"Nowa droga poprawi również bezpieczeństwo podróżnych"

Ta jednopasmowa uliczka, to jedna z najbardziej niebezpiecznych dróg w okolicach Wrocławia.

Dodaj ogłoszenie