W grudniu początek remontu linii kolejowej na Wojnów. PKP PLK podpisały umowę

Marcin KaźmierczakZaktualizowano 
W połowie grudnia rozpocznie się remont linii kolejowej na Kowale, Swojczyce, Wojnów i docelowo do Jelcza-Miłoszyc. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z firmą, która stworzy projekt, zmodernizuje tory i zbuduje nowe przystanki.

W ramach modernizacji PKP PLK oprócz torów, po których pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h wyremontuje wszystkie przystanki. Na terenie miasta będą to: Wrocław Wojnów, Wrocław Swojczyce i Wrocław Kowale. Poza tym od podstaw zbudowane zostaną trzy nowe przystanki - Wrocław Łany (na granicy miasta przy rondzie i wschodniej obwodnicy Wrocławia), Wrocław Popiele (w pobliżu ul. Kowalskiej pomiędzy zakładami 3M i Volvo) oraz Wrocław Strachocin, dzięki któremu mieszkańcy osiedla nie będą musieli cofać się na istniejący przystanek na Swojczycach.

Pociągi po drodze zatrzymają się także w Chrząstawie Wielkiej, Nadolicach i Dobrzykowicach. Te przystanki także zostaną wyremontowane. Ponadto za nieco ponad 2 mln zł przy stacjach powstaną parkingi na 20-30 miejsc oraz chodniki, którymi będzie można dojść do peronów.

Powstanie także sieć trakcyjna na całej długości linii oraz automatyczne sterowanie ruchem. Przebudowane zostaną także wszystkie przejazdy kolejowe.

Dla zwiększenia przepustowości linii zbudowana będzie tzw. mijanka oraz przebudowany układ torowy na stacji Wrocław Swojczyce.

Remont rozpocznie się w połowie grudnia. Z tego powodu, z nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 9 grudnia zlikwidowane zostaną pociągi relacji Wrocław Główny - Wrocław Wojnów oraz Jelcz-Laskowice - Wrocław Wojnów. To w tej chwili czternaście składów.

Do remontu zamierza dorzucić się także miasto, które zbuduje drogę dojazdową do przystanku Wrocław Łany, parking na 40 miejsc i chodnik przy przystanku Wrocław Strachocin oraz wiaty rowerowe i chodnik przy przystanku Wrocław Popiele. Prace pochłoną ok. 2,8 mln zł.

Niestety, na razie do rozpoczęcia prac jest daleko. Wrocławskie Inwestycje unieważniły pierwszy przetarg i kilka dni temu rozpisały drugi. Do pierwszego zgłosiła się tylko jedna firma - Elektrotim S.A. Za wszystkie prace zażądała 2,77 mln zł, czyli o 770 tys. zł więcej, niż zamierzał przeznaczyć magistrat. To niestety opóźni rozpoczęcie i tym samym zakończenie prac.

Gdy wykonawca zostanie wybrany, będzie miał 5 miesięcy na zaprojektowanie i 10 miesięcy na wykonanie wszystkich prac. Może więc dojść do sytuacji, w której pasażerowie do odnowionych peronów będą musieli przedzierać się przez rozkopane chodnik i nie będą mieli gdzie zostawić samochodów.

Pociągi wrócą w grudniu przyszłego roku i będą kursowały okrężną pętlą wokół Wrocławia z Jelcza-Laskowic przez Wojnów, Swojczyce, Strachocin, Kowale, Sołtysowice przy CH Korona, Nadodrze, Mikołajów, Dworzec Główny, Brochów i Siechnice z powrotem do Jelcza.

polecane: Dzwonią do Ciebie te numery? Nie odbieraj!

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 35

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
jk

ale dla balaganu dali stare zdjecia z lat platformy dworca nieczynnego na wojnowie we wroclawiu a dworzec mieli z prezydentem SUTRYKIEM otworzyć po jego zaprzysierzeniu na mera miasta

j
jhk

jezeli taka inwestycja dotyczy tylko tego to wojnów to wioska lub miasto finansowane z wrocławia a przeciez koleje kd jezdzily tam dobrze tylko pasazera na czas i rozkladu z plk i pkp nie zgrywali tak aby mial kto placic za bilety

m
matador

Oj Redaktor, Redaktor. Wystarczyło popatrzeć na mapę.
Nie przez Wojnów, Swojczyce, Strachocin, tylko przez Wojnów, Strachocin, Swojczyce.
Z Brochowa wcale nie z powrotem do Jelcza, tylko dalej, w kierunkui Jelcza i powrót przez Łany, Wojnów, Strachocin, Swojczyce, do Dworca Głównego. Zwykła pętla. Nie jest to zbyt trudne do zrozumienia. Po co mącić czytelnikom w głowach. Wystarczy ciut zgłębić temat o którym się pisze. Przy okazji rozjaśnić troszkę swój umysł.

a
aha
"Niestety, na razie do rozpoczęcia prac jest daleko. Wrocławskie Inwestycje unieważniły pierwszy przetarg i kilka dni temu rozpisały drugi. Do pierwszego zgłosiła się tylko jedna firma - Elektrotim S.A. Za wszystkie prace ..."
1234

Bo umyjemy je twoim zaplutym durnym łbem, niedorobiony multinickowy konduktorku. Tacy jak ty gównojady powinny sprzątać jedynie ulice. Nie dostaniez nigdy podwyżki, bo na nią nie zasłużyłeś, a za chamstwo wylecisz z pracy po najbliższej zmianie prezesa.

z
z J-L

gdzie lasy jelczańskie, a gdzie linia 292...
mieszkańcy J-L już się cieszą z tego remontu, bo mają dosyć korka Wojnów-Strachocin-Swojczyce

j
janusz_z_domaszczyna

Niech zarośnie trawą Pociągami jeździ tylko biedactwo, cebulactwo z oleśnicy studenci i nieudacznicy życiowy z legnicy którzy nie umiom na golfa w dizlu zarobić

W
Witamy w afryce

Zanim miasto zrobi przetarg i będzie on tyle kosztował co miasto chcę to realny termin rozpoczęcia prac to 2050. Miasto na projekty drogowe nie dołoży więcej nawet o 100 ale jeśli chodzi o rowery to 8mln na stacje bez problemu się znalazło (misto chciało 12 firma 20 i nie ma problemu) Takie rzeczy tylko u dupkiewicza i jego szajki i ramiszowa

K
KD

Pierwsze wygasiły frekwencję a drugi zaorał linię i nie chce remontować.

s
słoik

Wieśniak zza Buga!

P
PKP

A właściciel PKP PLK ma to w d****!

d
dzikus

Słoik!

K
KD

Dla nich liczą się inwestycje rządowe w centralnej Polsce!!! Bo to przynosi rozgłos PiS!!!

M
Maciej Musiał

Linia do Lwówka jest wyjątkowo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?

p
po co?

Lepiej wyremontować tory do prestiżowych kurortów sudeckich: Karpacza, Świeradowa, Kowar i Lwówka.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3