Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź wyniki wyborów w Twoim okręgu

W Czechach powstają Tramwaje Plus dla Wrocławia

Marcin Torz
W Czechach trwa produkcja Tramwajów Plus
W Czechach trwa produkcja Tramwajów Plus Fot. Skoda
Jeszcze w tym roku trafią do nas Tramwaje Plus. W środku będzie LCD, klimatyzacja i niebieskie fotele.

Trwa produkcja dwóch pierwszych Tramwajów Plus. Montowane są w czeskiej fabryce Skody w Pilznie. Teraz malowane są człony, z których złożony zostanie wagon. W sumie jest ich pięć. - Do Wrocławia tramwaje trafią pod koniec tego roku - zapowiada Wojciech Grzonka, przedstawiciel producenta.

Jednak nie oznacza to, że Tramwaj Plus wyjedzie wtedy na szyny. I to mimo że gotowa już będzie nowa linia na Gaj. - Nie ma sensu uruchamiać połączenia dla dwóch tramwajów - mówi Patryk Wild, wiceprezes MPK. - Jeździłyby wtedy co godzinę. Potrzebujemy sześciu tramwajów, żeby otworzyć linię.
Skoda ma dostarczać kolejne wagony regularnie, co kilka tygodni. Dlatego na jazdę Tramwajem Plus poczekamy do wiosny przyszłego roku. W sumie po Wrocławiu ma jeździć 30 takich pojazdów.

W przyszłym tygodniu za naszą południową granicę wybiera się delegacja MPK. - Chcemy zobaczyć, jak idzie montaż - wyjaśnia Janusz Korzeniowski z MPK.

I zdradza szczegóły, jak tramwaje będą wyglądały w środku. Wiadomo już, że foteliki będą niebieskie. Na nich wyszyte zostaną litery W (jak Wrocław). Nie zabraknie też wyszywanych obrazków, pokazujących, które miejsce przeznaczone jest dla osoby niepełnosprawnej czy dla kobiety w ciąży.

W środku zamontowane zostaną także ekrany LCD, na których wyświetlane będą reklamy. Będzie też specjalny stojak, do którego można przymocować rowery. W sumie zaczepimy tam dwa jednoślady.

Pasażerowie mogą odetchnąć z ulgą, bo wszystkie nowe tramwaje będą miały klimatyzację. W jeżdżących po naszych ulicach skodach napływ świeżego powietrza jest zamontowany jedynie w kabinie motorniczego.

Przypomnijmy, że Tramwaj Plus będzie kursował na Gaj, Kozanów, stadion na Maślicach, na Pilczyce i Sępolno (pętla przy Stadionie Olimpijskim).

W późniejszych latach przewiduje się kolejne linie - na Nowy Dwór i Jagodno oraz Psie Pole. Tramwaj Plus będzie miał drzwi po obu bokach, a także dwie kabiny dla motorniczego. Tak samo, jak w wagonach metra.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bhb

Niestety masz rację zamiast kupować u siebie tj. tramwaje od Protramu , a autobusy od Volvo to zachciało się Skod i Mercedesów. A po drugie wszyscy macie rację, że linia bez pętli jest bez sensu, bo nie jest uniwersalna i w wypadku awarii nie może ją obsłużyć zwykły skład, no i kpina, aby coś było rok nieużywane.

p
pasażer

We Wrocławiu firma PROTRAM produkuje dobre tramwaje. Dużo tańsze od SKODY. Dziwne, że władze Wrocławia wolą zamawiać tramwaje za granicą i powiększać nasze bezrobocie. Podobnie dzieje się z autobusami. Przetargi są ustawiane pod zagranicznego producenta.

P
PK

Gdyby ktoś mądry zbudował normalną pętlę, to mieszkańcy mieliby tramwaj od razu. A tak wydaliśmy niepotrzebnie krocie na tramwaje dwukierunkowe, a linia będzie nieużywana przez jeszcze niespełna rok czasu. I co na taką linię wjedzie, gdy te nasze dwukierunkowce się popsują? ;)

w
wieszcz

Myślę, że ten tramwaj Plus, to jeden wielki niewypał! Zarówno jeśli idzie o samą ideę, jak i te wozy z drzwiami po obu stronach. Ciekawe, ile będzie takich przystanków, i po co, gdzie pasażerowie będą wysiadali na lewą stronę? Za to, na pewno będzie mniej miejsca dla pasażerów. Czy w ostatecznym rozrachunku nie okaże się, że taniej było pobudować pętle, niż kupować wozy z drzwiami po obu stronach i dwoma kabinami dla motorniczego, znacznie droższe od standardowych? Brak pętli skutecznie uniemożliwi też zastąpienie tych wozów tradycyjnymi w razie awarii większej liczby pojazdów. O śnieżnej zimie nie wspomnę, bo u nas przecież się nie zdarzają.

c
czacza

Tak bardzo zawile pytasz, że nie wiadomo jak ci odpowiedzieć. Sprecyzuj, o co ci chodzi.

P
PK

No tak, po co w ogóle było budować linię tramwajową bez zwykłej pętli. I tak przez dobre pół roku nowe torowisko będzie nieużywane, ze zwykłą pętlą i końcówką, mogłyby do czasu dostarczenia wszystkich egzemplarzy 19T, obsługiwać je pozostałe linie, jak choćby 8 i 22

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3