Uwagi rowerzystów do remontu Curie-Skłodowskiej: Likwidacja miejsc parkingowych, dodatkowe znaki...

Przemysław Wronecki
Przemysław Wronecki
Wrocławska Inicjatywa Rowerowa napisała do magistratu - ma 12 uwag do projektu przebudowy ul. Curie-Skłodowskiej. Cykliści proponują między innymi, by wysłupkować miejsca, które nie są przeznaczone do parkowa, a mimo to kierowcy mogliby na nich zaparkować. WIR przekonuje również, że dobrym rozwiązaniem jest likwidacja części miejsc parkingowych na wybrzeżu Pasteura.

ZOBACZ: REMONT CURIE-SKŁODOWSKIEJ [OBJAZDY, NOWE TRASY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ)

W liście do magistratu czytamy, że zdaniem Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej projekt zawiera wiele błędnych rozwiązań w sferze infrastruktury rowerowej i pieszej. Cykliści przygotowali urzędnikom 12 zmian, które ich zdaniem w przyszłości pozwolą uniknąć poprawek, a co za tym idzie dodatkowych kosztów.

Wrocławska Inicjatywa Rowerowa wnioskuje m.in. o:

  • wysłupkowanie miejsc, które nie są przeznaczone do parkowania samochodów, a mogą zostać tak wykorzystane.
    "Jeśli celem przebudowy ma być faktyczne uporządkowanie kwestii parkowania, to należy fizycznie uniemożliwić parkowanie poza wyznaczonymi miejscami" - piszą rowerzyści i wskazują, że słupki należ postawić przy skrzyżowaniu Curie-Skłodowskiej z wyb. Paustera.

  • uzupełnienie zieleńców - do projektu włączyć nasadzenia drzew. Ich posadzenie ma zdaniem rowerzystów pozytywnie wpłynąć na estetykę ulicy.

    Zobacz też: Objazd Curie-Skłodowskiej. Wtorek był horrorem, jak będzie w środę? [ZDJĘCIA]

  • zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego oznakowania poziomego tzw. „sierżant” po północnej stronie jezdni ul. Curie-Skłodowskiej (w przypadku zmiany prawa do czasu realizacji inwestycji) umożliwiającego rowerzystom dotarcie do celów podróży zlokalizowanych po północnej stronie ulicy, a także kontynuację jazdy w kier. ul. Piastowskiej bez konieczności korzystania z drogi rowerowej po południowej str. ulicy i wydłużania czasu przejazdu o kilka minut (konieczność postoju na światłach - co najmniej 5 dodatkowych sygnalizacji - celem zmiany strony ulicy).

    Proponowany ciąg pieszo-rowerowy (czyli droga dla rowerów i pieszych) zamienić wówczas na chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym. Zgodnie z tym, jak prawo interpretuje policja, ciąg pieszo-rowerowy nie jest obligatoryjny dla rowerzystów. Dlatego też należy im zapewnić możliwość w miarę bezpiecznej jazdy po jezdni - poinformować o tym kierowców, którzy reagują agresywnie i nieprzewidywalnie na rowerzystów na jezdni, gdy obok znajduje się droga dla rowerów, obowiązkowa w ich mniemaniu.

    Pozwoli to też na kontynuację jazdy jezdnią z pasa rowerowego na ul. Wróblewskiego (str. północna) w kier. ul. Piastowskiej.

    PRZECZYTAJ TEŻ: Ważny objazd Curie-Skłodowskiej rozkopany i zamknięty, a miasto nic o tym nie wie [FOTO]

  • likwidację miejsc postojowych na odcinku wyb. Pasteura - ul. Chałubińskiego, po str. północnej Curie-Skłodowskiej celem uszanowania porządku prawnego obowiązującego w Polsce. Zaprojektowany tam chodnik i droga dla rowerów po str. północnej znajdują się na ruchliwym chodniku i mogą prowadzić do konfliktów. Dodatkowo ciąg pieszo-rowerowy jest zawężony przez miejsca postojowe dla aut. Osiągając szerokość 2,5 m ciąg pieszo-rowerowy nie odpowiada normom prawnym dla tego typu rozwiązań.

  • - pomalowanie słupków w osi i na skraju drogi rowerowej na biało-czerwony kolor. Poprawi to ich widoczność.

Pełną treść listu Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej znajdziesz na portalu rowerowym Wrocław

Na razie urzędnicy nie chcą zdradzić, czy wezmą pod uwagę wnioski wrocławskich rowerzystów. Docelową organizację ruchu na przebudowanej ul. Curie-Skłodowskiej powinniśmy poznać w lutym.

A co Ty sądzisz o propozycjach rowerzystów? Czy są konieczne?

Wideo

Komentarze 47

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dr Kaftan
nie wystarczy im postulować udogodnienia dla rowerów, nie byliby szczęśliwi jakby samolubnie nie udupili kierowców aut np zabierając im miejsca parkingowe..
czy zwężając Mickiewicza, mimo, że tam jest już ścieżka rowerowa obok jezdni..
a
a
Twoja propozycja moze zostac zakwalifikowana jako nawolywanie do zabójstwa, zdajesz sobie z tego sprawe ? podchodzic pod paragraf kodeksu karnego
a
aston
Akurat WIR dobrze reprezentuje rowerzystów. Świetnie opiniują wiele projektów drogowych, a kto reprezentuje was? No kto? hehe Czy wasie reprezentanci kiedykolwiek pytali was zwykłych kierowców o zdanie? Prawda jest taka, że przy rozwiązaniach nowych dróg, lub remoncie starych o to aby wam się jeździło dobrze nie dba nikt. Przykład nowe oznakowanie na ulicy Ziemowita. pozdrawiam
a
aston
Lekcja 1. Jak chleje to nie jadę !!!
Lekcja 2. Jak na jezdni są namalowane żółte linie to mają one pierwszeństwo przed białymi !!!
Lekcja 3. Podatek drogowy, zawarty w paliwie jest opłatą jak sama nazwa wskazuje na drogi płacicie go bo wasze ciężkie samochody niszczą nawierzchnię !!!

Do nauki !!!
S
Są konieczne
Są konieczne!
n
nix
cykliści
G
Gość
ło jezu, jak w tym Wrocławiu strrrasznie! Wszyscy są sterrrorryzowani! Napisz do Macierewicza, on cię zrozumie!
m
mało! mało! mało!
to rozumiem :D
g
garym
zderzenie czołowe daje dużo większe szanse na przeżycie, niż potrącenie pieszego. Jestem przekonany, że żaden kierowca w obliczu niebezpieczeństwa nie będzie analizował czy na chodniku są piesi czy tez ich nie ma, tylko będzie tam uciekał.

Nie wiem o co ci chodzi z tą ścieżką. Zjechanie z drogi dla rowerów na jezdnię jest włączeniem się do ruchu (z wyjątkiem wjazdu na przejazd dla rowerów) i nie słyszałem, by ktoś postulował zmiany w tym punkcie
T
Toem
to pogadamy a jak nie płacicie to siedźcie cicho i cieszcie się z tego co Wam się za darmo dostanie
C
Camil
Chyba lepiej odbić na chodnik, po którym akurat nikt nie idzie, niż pójść na zderzenie czołowe z pojazdem na drugim pasie. Można też sięgnąć do przykładu z koniecznością ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi uprzywilejowanemu: gdzie wtedy zjedziesz, mądralo?
A jeśli chodzi o autostrady, to ponieważ są tak samo płatne, jak drogi krajowe, wiele miejscowości odetchnęło z ulgą, gdy przeniósł się na nie ruch tirów. I pewnie wielu kierowców odetchnęłoby z ulgą na myśl, że nagłe zjechanie ze ścieżki na jezdnię bez ostrzeżenia nie sprawi, że to oni będą sprawcami potencjalnego wypadku.
ś
śWIR
są też rowery do pedałowania rękami. mozesz być nawet sparalizowany od pasa w dól. przyjdz na mase to zobaczysz takich. też jeżdzą na leżąco
m
masa
Na co dzień jeżdżę zarówno autem jak i rowerem, więc znam problem z dwóch stron, ale tutaj to jawna dyskryminacja kierowców samochodów
G
Gość
rowerzyści są gupi i ja rowerzystom nie pomagam i terror... i oc i ochraniacze i tego no ... chiny
ł
łojezu
taaaa.. lepiej zrobić 5 pasów w jedną stronę i zapier*alać póki się na czymś (kimś) nie zatrzymasz - tak lepiej co radziecki umyśle
Dodaj ogłoszenie