Zmotoryzowani klienci sklepu Netto przy ulicy Armii Krajowej muszą pilnować, by idąc na zakupy zostawić za szybą kartkę z parkometru. Według obowiązujących tam od kilku miesięcy zasad, bezpłatnie wolno parkować przed sklepem jedynie 45 minut. Godzina i każda następna kosztują już 3 złote. O tym, jak bolesna jest kara za brak biletu, przekonał się Czesław Szymczyszyn z Gaworzyc. Ten stały klient Netto został ukarany wysokim mandatem. - Zrobiłem zakupy przed godziną 10 - opowiada pan Czesław. - Sądziłem, że opłaty pobierane są w takich godzinach jak w miejskiej płatnej strefie, czyli nieco później. Dopiero w domu zorientowałem się, że za wycieraczką mam mandat. Zrobiłem zakupy na 30 złotych, a mandat wystawili mi aż na 95 złotych.
Pan Czesław nie ukrywa rozgoryczenia zachowaniem osób, które kontrolują parking. Nie spędził przecież w sklepie wiele czasu, tłoku na placu też nie było więc z pewnością obsługa widziała, że jest klientem.
Kontrolą i procedurą związaną z pobieraniem opłat na parkingu Netto zajmuje się firma APCOA Parking Polska, która dzierżawi teren od sklepowej sieciówki. Zasady korzystania opisane w regulaminie umieszczonym na tablicy przy parkometrze ustawionym obok wejścia do sklepu. Płacić w nim można gotówką lub zbliżeniowo kartą.
Dlaczego parking jest płatny?
- Wytypowaliśmy te sklepy, przy których nasi klienci mieli problemy z zaparkowaniem, ponieważ parkingi były notorycznie zastawiane przez mieszkańców okolicznych osiedli lub pracowników pobliskich zakładów pracy - wyjaśnia Mariola Skolimowska z biura prasowego Netto. - Z tych miejscowości otrzymywaliśmy w tej sprawie mnóstwo sygnałów od klientów i naszych pracowników. Teraz mogą w końcu normalnie zaparkować, spokojnie zrobić zakupy, nie muszą dźwigać toreb z zakupami .
Rzeczniczka dodaje, że w przypadku gdy klient zapomni włożyć za szybę bilet z parkometru, zawsze ma szansę wnioskować do APCOA o anulowanie kary. - Wystarczy udowodnić, choćby paragonem ze sklepu, że w tym czasie było się na zakupach w Netto - doradza.
Próbowaliśmy to potwierdzić w firmie zarządzającej parkingiem, ale pomimo wielu telefonicznych prób nikt nie odebrał telefonu, ani nie odpisał na mejla.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?