Urzędnicy znów mieszają z autobusami na Krzykach

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Do piątku mieszkańcy zbierają podpisy pod petycją w trzech sklepach na osiedlu: przy skrzyżowaniu Skarbowców i Powiewnej oraz przy skrzyżowaniu Skarbowców i Wietrznej. Fot. Michał Stępniak
- Urzędnicy mieszają jak w garnku - tak mieszkańcy Krzyków komentują kolejne zmiany na trasie autobusu linii D. Pół roku temu mieszkańcom okolic ul. Sowiej i Skarbowców zabrano autobus linii 126. Teraz zabierają linię D.

Po półrocznych zawirowaniach ze zmianami tras autobusów linii 126 i D, urzędnicy zdecydowali, że 2 lipca przywrócą linię D na pierwotną trasę, czyli przez ulicę Krzycką i Powstańców Śląskich, z pominięciem ulicy Sowiej, Skarbowców, Racławickiej, Gajowickiej i Hallera, na której autobusy D jeździły przez ostatnie pół roku.

Z decyzji urzędników cieszą się przede wszystkim mieszkańcy Kleciny, bo autobus D wraca na „starą trasę”, po której jeździł od lat. Niestety, taki obrót sprawy jest solą w oku mieszkańców ulicy Sowiej, Skarbowców czy Wietrznej, który od początku lipca zostaną z dwoma autobusami - 133 i 125.

- Obecne zmiany oznaczają jedno dla mieszkańców tego rejonu – w kierunku węzła przesiadkowego na ulicach Hallera i Powstańców kursować będzie jedynie autobus 133. Wywołało to ogromne oburzenie wśród mieszkańców, gdyż pół roku temu interweniowali już przeciwko wycofaniu autobusu 126, zbierając ponad 1000 podpisów pod petycją w tej sprawie - tłumaczy Michał Stępień, mieszkaniec Krzyków i podkreśla, że dwa autobusy jadące w stronę Hallera na tak dużym osiedlu to niezbędne minimum, bo osiedle cały czas się rozrasta.

Urzędnicy uspokajają, że od 2 lipca zostaną uruchomione dodatkowe kursy linii 133. Mieszkańcy odpowiadają: „To jest jakiś żart” i do piątku w osiedlowych sklepach zbieraj podpisy pod petycją, w której proszą o zachowanie częstotliwość kursowania autobusów, jaka miała miejsce, gdy jeździły po Sowiej autobusy 126 i 133. - Autobus, który został nam przydzielony podczas zmian linii 125 kompletnie nie spełnia swojej roli, jedzie naokoło i praktycznie nikt z niego nie korzysta, wozi powietrze. Teraz zostaliśmy pozbawieni D i zostaje tylko autobus 133, aby dostać się do węza przesiadkowego na Hallera i Powstańców, co jest ewidentnie błędną decyzją - argumentuje Stępniak i apeluje: - Nie prosimy o dużo. Chcemy odzyskać to, co zostało nam zabrane.

Urząd twierdzi, że za powrotem na „starą” trasę linii D były trzy rady osiedla: Kleciny, Grabiszyna-Grabiszynka i Krzyków-Partynic.

- Jestem za powrotem linii D na starą trasę, jednak nigdy nie wypowiadałem się w temacie innych linii - deklaruje Andrzej Piszel z nowo wybranej rady osiedla Krzyki-Partynice. Jego zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby powrót linii 126 na Sowią, tak by po osiedlu kursowały dwa autobusy: 133 i 126. - Nowe osiedla powinny mieć zupełnie nową linię. Urzędnicy nie powinni modyfikować tego co jest, lecz powinni dodać nowy autobus - oświadcza Piszel.

Małgorzata Szafran z urzędu miasta twierdzi zaś, że przywrócenia trasy linii 126 (która obecnie kursuje do pętli przy ul. Racławickiej) do pętli Krzyki nie akceptuje Rada Osiedla Grabiszyn-Grabiszynek. - Ponadto skierowanie jakiejkolwiek linii autobusowej do pętli Krzyki w chwili obecnej jest niemożliwe z przyczyn technicznych, ponieważ pętla Krzyki obsługuje aż 10 linii autobusowych i nie posiada wolnej lokalizacji przystanku dla przyjęcia kolejnej linii autobusowej - tłumaczy Szafran.

Sprawa już trafiła do miejskich radnych. - Zobaczymy, jak zwiększenie częstotliwości kursów linii 133 zafunkcjonuje w praktyce - komentuje radna Małgorzata Zawada, która już złożyła interpelację w tej sprawie.

Wideo

Komentarze 138

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
M
Mieszkałem tam i nie przeszkadzało mi chodzi z buta na D. Przestańcie biadolić.
j
jojo
Nie dość, że DURNIE, to jeszcze do bólu- mściwe DURNIE. Jak ich patron, dudi.
m
mpk
Ale to było do przewidzenia. Pisałem o tym w grudniu, że linia D poprowadzona przez Skarbowców , to pic. Zabrali 126 , dołożyli 125 , aby uzasadnić bezsensownie posadowioną pętlę na Racławickiej. Do czego ona służy??? Teraz zabrali D i zostawili tylko 133 na Brochów. Zresztą 125 też jedzie na Brochów. No i szanowni mieszkańcy Skarbowców , czas poznać nieznane osiedla Wrocławia. Na szczęście wybory już niedługo....... Tu jest Wrocław, tu są igrzyska.....
P
Pasażer
Ta cała zmiana wcale nie była potrzebna, ponieważ Klecina podobnie jak ok. Skarbowców były w identycznej sytuacji tzn. autobus 133 dla jednych i drugich na Brochów, 107 dla Kleciny na pętlę Krzyki, a 125 na pętlę Krzyki dla ok. Skarbowców. Natomiast z "D" do centrum i dalej na Zakrzów mieszkańcy zarówno Kleciny, po drodze Krzyckiej i ok. Skarbowców- wszyscy korzystali na tych samych prawach. Pominiętą częścią ul. Powst. Śl. jeździ 4 linie tramwajowe. to raczej wystarczające. Bardzo proszę o powrót tego rozwiązania chociaż od końca wakacji. Nie należy słuchać jakichś członków Rad Osiedli, oni nie są specjalistami od organizacji transportu miejskiego. MPK jest po to, aby obsłużyć jak największą liczbę pasażerów.
t
tragedia klecińska
Ależ gdzież by Skarbowców śmiało. Przecież wszyscy wiedzą, że ten tytuł dzierży Klecina... D nikt im nie zabrał. jechało tylko trochę inaczej i obsługiwało komunikacyjnie kolejne osiedla. I to była prawdziwa tragedia...Wezwano radio , gazety itp.
K
Ktoś
A po co Klecinie D? Nie wystarczy 107 i 133? No jeszcze na dokładkę jest tramwaj 17.
P
Pasażer
Wg mnie ul. Krzycka ze swoimi dziurami, progami i koleinami to dopiero zadupie. Sowia, Skarbowców, Racławicka, a nawet Gajowicka to super arterie dla "D" . Akurat bardzo dużo ludzi korzystało z tej trasy. Jeżdżę codziennie, więc wiem co mówię.
G
Gość
03.07.2017 -liczba osób wsiadających na Pętli Krzyki - 1 osoba. Czwartek 29.06.2017 ul. Chłodna - liczba wsiadających 11 osób. Czas jazdy z ul. Zimowej do Hallera (6.32 - 6.40) - 8 minut, czyli tyle samo co trasa przez Skarbowców (6.24 - 6-32) 8 minut. Autobus 107 do pętli Krzyki jest dosłownie minuta, dwie przed D. Czyli wniosek jest tylko jeden ten powrót na stara trasę jest niepotrzebny, nikt za bardzo nie zyskał. a cała ok. Skarbowców straciła bezpośrednie połączenie z centrum miasta
G
Gość
03.07.2017 -liczba osób wsiadających na Pętli Krzyki - 1 osoba. Czwartek 29.06.2017 ul. Chłodna - liczba wsiadających 11 osób. Czas jazdy z ul. Zimowej do Hallera (6.32 - 6.40) - 8 minut, czyli tyle samo co trasa przez Skarbowców (6.24 - 6-32) 8 minut. Autobus 107 do pętli Krzyki jest dosłownie minuta, dwie przed D. Czyli wniosek jest tylko jeden ten powrót na stara trasę jest niepotrzebny, nikt za bardzo nie zyskał. a cała ok. Skarbowców straciła bezpośrednie połączenie z centrum miasta
G
Gość
03.07.2017 -liczba osób wsiadających na Pętli Krzyki - 1 osoba. Czwartek 29.06.2017 ul. Chłodna - liczba wsiadających 11 osób. Czas jazdy z ul. Zimowej do Hallera (6.32 - 6.40) - 8 minut, czyli tyle samo co trasa przez Skarbowców (6.24 - 6-32) 8 minut. Autobus 107 do pętli Krzyki jest dosłownie minuta, dwie przed D. Czyli wniosek jest tylko jeden ten powrót na stara trasę jest niepotrzebny, nikt za bardzo nie zyskał. a cała ok. Skarbowców straciła bezpośrednie połączenie z centrum miasta
W
Wiekszy Cynik
Pora żebyś nauczył się pokory, skoro inni płacą na twoją komunikacje.

Transport jest potrzebny do biurowców Racławicka Center, osiedli Róży Wiatrów, Wietrzna, Sowia, Skarbowców. Czyli w zasadzie większości Krzyków. Jak masz wątpliwości, to sprawdź na mapie.

Koniec dyskusji z mojej strony.
L
LOL
Bo klecina nie może się nacieszyć tym że mają 17 i 107 i jeszcze wiele linii autobusowych i urząd musi zmieniać trasę największej linii autobusowej w mieście bo rada osiedla mieszkaniowego klecina była za zmianą D.
L
LOL
Nowy Dwór jest lepszy bo oni mają z 20 linii autobusowych i jeszcze mają być tramwaje.
K
Kamil
Jak pisał tu jeden koleś na Stronie nie może jeżdzić autobus przegubowy.

Otóż :
125- Normalnie
133- Do pętli Krzyki
612 - Przedłużona do Pętli Auchan ulicami Karkonoską i czekoladową.
126 - zmiana trasy od przystanku Pereca jedzie prosto Grabiszyńską do Pl.Legionów potem Piłsudskiego i Powstańców Śląskich itd. do pętli na Racławickiej
A mieszkańcy osiedla Krzyki pojadą 133 do pętli Krzyki potem do 612 i do Auchan i mogliby pojechać 126 lub 133 i potem 113 do centrum i przesiąść się do zarówno tramwaju jak i autobusu.
C
Cynik
Jedynymi beneficjentami trasy D przez Skarbowców są tylko mieszkańcy Os.Skarbowców, a nawet tylko jego części. W kwestii wysokości podatków - nawet gdybyś miał rację - to pomyliło się Tobie zarządzanie spółką Prawa Handlowego z demokratycznym zarządem miasta.
Dodaj ogłoszenie