Urzędnicy obiecują: Korek z Podwala zniknie po wakacjach

M
Buspas na Podwalu działa od tygodnia Pawel Relikowski / Polska Press
To nie stworzenie buspasa a objazdy tramwajów powodują korek na Podwalu między Świdnicką a Kościuszki - twierdzą urzędnicy z wrocławskiego ratusza. I zapewniają, że gdy po wakacjach tramwaje wrócą na swoje trasy, korka na Podwalu nie będzie. Mamy poważne wątpliwości, czy urzędnicy wiedzą co mówią. Bo na nowym buspasie autobusy zwyczajnie się nie mieszczą. To główny powód problemów.

Buspas na Podwalu między Kościuszki a Świdnicką działa od tygodnia. I od tygodnia w korku stoją tam i autobusy, i auta osobowe. Buspas który miał usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej tylko rozdrażnił kierowców MPK. A do wściekłości doprowadził kierowców pozostałych pojazdów.

Co na to urzędnicy? Nadal uważają, że decyzja o stworzeniu buspasa była prawidłowa.
- Na Podwalu kierowcy mieli do dyspozycji dwa pasy i nadal, po wyznaczeniu buspasa, mają dwa pasy, tyle że węższe mówi Przemysław Gałecki, dyrektor wydziału komunikacji społecznej we wrocławskim magistracie. - Wcześniej na ulicy nie było wymalowanych pasów ruchu, teraz są, dlatego kierowcy jeżdżą ostrożniej i wolniej. Dodatkowo dłuższe kolejki na ul. Podwale tworzą się z uwagi na objazdy dla tramwajów, które prowadzone są m.in. przez skrzyżowanie Podwala i Świdnickiej oraz przez skrócony czas otwarcia dla samochodów z ul. Podwale - dodaje urzędnik. - Sytuacja się zmieni po zakończeniu inwestycji i po powrocie tramwajów na swoje trasy - zapewnia.

Zobacz też: Wrocławianie mówią nie buspasom. Ale będą kolejne

A my zachęcamy urzędników - wybierzcie się na Podwale. Zobaczcie, co stało się po wyznaczeniu tam po wyznaczeniu tam buspasa na który najzwyczajniej w świecie nie było miejsca. Autobusy nie mieszczą się tam na zakrętach, zajeżdżając drogę kierowcom pozostałych aut. To powoduje jeszcze większe korki i wzmaga wściekłość kierowców. I tych z aut osobowych, i tych prowadzących autobusy.

Nieletni za kółkiem? Są warunki

Wideo

Komentarze 136

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

a gdzie Kościuszki krzyżuje się z Podwalem?zawsze wydawało mi się, że są równoległe

U
Urzędnik

Spoko spoko! Wszystko ustalone! Postawimy zakaz B2 i korki magicznie znikną. Zobaczycie!

J
Jarek
2019-07-30T01:44:33 02:00, inzynier ruchu wro:

trzeba zlikwidowac jeszcze jeden pas i poszerzyc buspas wtedy korki znikna calkowicie

2019-07-30T04:54:27 02:00, ---:

Żeby zlikwidować jeden pas ruchu dla aut na Podwalu, potrzebna byłaby zmiana całego układu komunikacyjnego w centrum miasta. Zwróć uwagę na to, że ta ulica to jedyna droga tranzytowa z WZ-ki na Powstańców. W drugą stronę są alternatywne trasy (Dworcowa oraz Świdnicka przez okolicę Opery). Tu nie ma. Bo Pułaskiego zwężona, a przy okolicy Dworca Głównego trasa jest dedykowana jeździe w Ślężną. Zwłaszcza że przy Arkadach nie ma skrętu w lewo, a przez Swobodną to samo - te zygzaki przez DA czy przez Arkadami nie są przystosowane do jazdy tranzytem.

Faktycznie, zwężenie Podwala by się przydało, bo to urokliwa trasa przy fosie jest, ale do tego potrzebne byłoby np. przebudowanie ostatniego odcinka Pułaskiego i wpięcie z Dyrekcyjnej wprost w Powstańców, czyli wybudowanie tego nieszczęsnego fragmentu kiedyś planowanej ŚTP. Nawet nie byłby potrzebny aż tak ambitny plan, jak wtedy z jakąś Nowoszczęśliwą. Wystarczyłoby wbicie się w Szczęśliwą i tam wjazd w Gajowice oraz na Powstańców.

Bardzo sensownie napisane - popieram w całości. Jedynym problemem przy takim rozwiązaniu jest wiadukt kolejowy nad Pułaskiego - niski, za niski dla niektórych autobusów (duże ciężarówki pomijam, bo nie powinno ich tam być) oraz za wąski. Mieści się tylko tram/bus pas i jeden pas dla samochodów a powinny być dwa, najchętniej z dodatkowym pasem do skrętu w lewo. Ale wymaga to totalnej przebudowy, czyli dużej sumy pieniędzy. A tego właśnie nie mamy...

a
asa

Pamiętajcie, wrocławskie urzędasy ich rodziny, znajomi to wielotysięczny potencjalny elektorat wyborczy. Naturalne, że glosują na swojego, który gwarantuje im nienaruszalność posad. Pamiętajcie na kogo będziecie głosować w przyszłej kadencji!!!

W
WrocławskiMagistrat
2019-07-30T01:44:33 02:00, inzynier ruchu wro:

trzeba zlikwidowac jeszcze jeden pas i poszerzyc buspas wtedy korki znikna calkowicie

dokładnie a nawet więcej, wszystkie pasy powinny zostać buspasami, 2 dla autobusów, trzeci dla rowerów. Myślę, że do końca wakacji się wyrobimy

G
Gość

"twierdzą urzędnicy z wrocławskiego ratusza... Mamy poważne wątpliwości, czy urzędnicy wiedzą co mówią".

Jak słyszę o "urzędnikach z ratusza" to puszczają mi wszystkie zwieracze.

Urzędasy pracują za "państwową"kasę", czy są rozliczani z efektów pracy? W normalnej firmie za serię pomyłek i porażek - a taki tylko są na koncie urzędasów - już dawni wylecieli by na bruk.

A w "magistracie" rodzinna atmosferka, jeden drugiego kryje, stosunki jak za PRLu.

P
Pajacyku
2019-07-29T21:54:25 02:00, Gość:

Urzędnicy magistratu od ruchu drogowego są jak PiS - nigdy ale to przenigdy nie przyznają się do błędu i nie ustąpią.

A ty szoruj żelówkę z rynku na Ostrów Tumski

i
inzynier ruchu wro

trzeba zlikwidowac jeszcze jeden pas i poszerzyc buspas wtedy korki znikna calkowicie

S
Sutryk ma kota

Szansa na likwidację korków jest odwołanie Sutryka w referendum. Bez tego się nie obejdzie.

k
kolo

Korki z Wrocławia znikną, gdy znikną urzędnicy zajmujący się organizacją ruchu.

Z
Zły

Deptak zrobią?

O
OlO

Ci sami ludzie decydują o drogach od 20 lat albo i więcej. Są nowocześni i nie do zastąpienia.

v
vyx

pewnie zrobią w WBO deptak... i korków nie będzie

G
Gość
2019-07-29T21:20:23 02:00, Miauczyczykiewicz:

Likwidacja zatorów momunikacyjnych jest prosta i tania. Należy tą część ulicy zamknąć dla ruchu somochodowego z wyjątkiem rowerów, taxi i pojazdów MPK. I korki znikną. I to właśnie planują w UM. Będzie analogicznie jak mawiał pewien klasyk z Białegostoku, samochodów nie będzie, korków nie będzie , niczego nie będzie.

Miała być idiotyczna ironia, a napisałeś coś sensownego. Barwo!

w
w1

Popatrzcie miejscy urzędnicy wrocławia jak takie sprawy załatwia się w krakowie

i łodzi , buduje się nowe szerokie alternatywne trasy i mosty dla samochodów.

Dodaj ogłoszenie