Uprzywilejowanie taksówkarzy we Wrocławiu. Czy przez to jest niebezpieczniej na drogach?

MAL
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Polska Press Grupa
Wiceprzewodniczący wrocławskiej rady miejskiej Rafał Czepil napisał do prezydenta Wrocławia w sprawie uprzywilejowania wrocławskich taksówkarzy. Radny chce wiedzieć na jakiej podstawie miasto pozwoliło taksówkarzom na korzystanie z buspasów i w jaki sposób dyscyplinowani są kierowcy taksówek, aby przestrzegali przepisów ruchu drogowego.

- Jeden z mieszkańców Wrocławia zwrócił się do mnie z pytaniami dotyczącymi zasadności uprzywilejowania na wrocławskich ulicach taksówkarzy, co powoduje wiele niebezpieczeństw i utrudnień w ruchu - napisał do prezydenta Rafała Dutkiewicza Rafał Czepil.

Wiceprzewodniczący wrocławskiej rady chce wiedzieć na jakiej podstawie miasto pozwoliło taksówkarzom na korzystanie z buspasów, w jaki sposób dyscyplinowani są kierowcy taksówek, aby przestrzegali przepisów ruchu drogowego i czy wrocławscy strażnicy mają uprawnienia, aby usunąć taksówkę, która jest zaparkowana nieprawidłowo.

ZAPYTALIŚMY WAS NA FACEBOOKU O JAZDĘ TAKSÓWKARZY PO BUSPASACH. Kliknijcie, by zobaczyć jak odpowiadaliście w naszej sondzie:

Wojciech Kaczkowski, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury i gospodarki we wrocławskim magistracie odpisał radnemu, że taksówkarze korzystają z buspasów, bo umożliwiają im to zapisy w dokumencie - Wrocławska Polityka Mobilności.

- Wrocławska Polityka Mobilności przyjęła nadrzędną zasadę uprzywilejowania alternatywnych środków transportu względem indywidualnych pojazdów zmotoryzowanych - tłumaczy radnemu Wojciech Kaczkowski i dodaje: Według informacji uzyskanych od Straży Miejskiej Wrocławia kierowcy taxi nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego w zakresie parkowania dyscyplinowani są podobnie, jak wszyscy inni kierowcy niestosujący się do określonych prawem zasad parkowania - tłumaczy urzędnik.

Według szacunków wrocławskiego magistratu po Wrocławiu jeździ ok. 3 tysiące taksówek.

Wideo

Komentarze 85

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Taksówkarze we Wrocławiu atakują innych kierowców bo chwilę muszą poczekać w korku gdy ktoś czeka aby zjechać na właściwy pas. Wielokrotnie jeżdżą na czerwonym świetle. Widząc osobę z obcego miasta obrażają i posuwają się do naruszania cudzej prywatności.

S
Sebo

Z punktu widzenia zapotrzebowania komunikacyjnego to rozwoj lini tramwajowych i autobusowych jest korzystny dla rozwoju miasta. Ile statystycznie osob jedzie taksowka? Parkowac w miastach tez musza. Wiecej taxi, wiecej miejsc parkingowych tylko dla nich. Cenniki tez jak im sie podoba. Ta sama trasa, rozne ceny w zaleznosci od marki, modelu i rocznika taksowki. Zlodziejstwo.
Ps. Sprawna komunikacja publiczna rozladowuje zatloczone miasa, a nie zlotowy

S
Sebo

Ty zlotowa, a dlaczego tylko wy. Dostawcy do sklepow szczegolnie spożywczych sa czescia krwioobiegu miasta, a nie wy. Jestescie sklonni "podzielic sie bus pasem" z innymi kierowcami zawodowymi? Nie, bo wy czujecie się wyjątkowi. Dlaczego tylko wy? A moze wszyscy inni oprocz was?

S
Sebo

Dlaczego niebezpiecznie? Poniewaz jezdza niebezpiecznie, wpychaja sie i parkuja gdzie chca. Nie powinni miec zadnych przywilejow, to jest ich praca zarobkowa tak jak innych kierowcow zawodowych. Idac ta droga pozwolmy na kozystanie z bus pasa innym kierowcom np. Dostawca, kurierom, osoba rozwozacym pizze itd. Czesto uzywaja bus pasów do prywatnych celow np. jezdzac z rodzina. Jestem na NIE!!!

s
sufler

To nie Gazeta Wyborcza tylko Gazeta Wrocławska, a to duża różnica. Po drugie, analfabeci już od dawna stanowią dużą część jeżeli nie większość czytelników tej gazety. Wystarczy poczytać komentarze.

A
Artur

czemu niebezpieczniej ? pod prąd jeżdżą ? jest to rodzaj komunikacji miejskiej i tyle ...
tak na marginesie jeśli chodzi o bezpieczeństwo to ciekawe czy te osoby którym tak bardzo przeszkadza temat pewnych uprzywilejowań dla TAXI przeszliby badania lekarskie i psychologiczne jakie przechodzą taksówkarze .....

K
Kronos

Od kiedy to analfabeci czytają Gazetę Wyborczą?

J
Jack

Przyjął datki na kampanię wyborczą. To jasne.

K
Katunia

Odkąd "tymczasowo" zlikwidowano buspass na traugutta w końcu jeździ się bez korków na Placu Społecznym i przez Traugutta płynnie się pzrejeżdza. Jedzie i tramwaj i samochody....

T
Taxa

Złotowy to gorszy rak od tirowcow i rowerzystów

K
Kamyk

We wrocławiu nie ma żadnego BUS pasa bo takie znaki jak są we wrocławiu nie istnieją w Prawie o ruchu drogowym. To że kretyn z magistratu narysował sobie coś to nie znaczy że jest to znak drogowy.
Ja jeżdżę tym pasem bo to normalny pas ruchu i matoł z magistratu nie ma prawa zmieniać prawa i puszczać tkasówek po bus pasie bo jeśli by był to przepisy jasno mówią kto może nim jeździć.

d
duzy

.. tak podaje PRD.
Nie można sobie ustawić innego prawa .. oznaczenie ma mówić komu wolno.
Jak jest napis tylko i wyłącznie BUS to wg. PRD taxi po nim nie może się poruszać.

Drogówka wlepia mandaty na podstawie oznaczeń pionowych i poziomy ... a nie z sufitu jakieś miejskie zapisy nie będące Prawem o ruchu drogowym.
to tak jakby miasto Wrocław dało zakaz sprzedaży alkoholu od 23 lat, bo tak sobie uchwalili.

d
dyży

... od kościoła Elżbiety do wysokości stadionu 130 km/h .. i poszły "szybciej" jak torpeda w stronę FAT-u. Pewnie dzieciaki sobie wyścigi robiły.

d
duzy

a nie 2x tyle.
Bo jak pojedzie 2x tyle to ma po prawku i po byciu taryfiarzem.

D
Delpierro

proszę uprzejmie poinformować przyjaciela z Ukrainy świadczącego nielegalnie usługi dla egzotycznych firm, o możliwości uzyskania licencji taxi. Jako radny jest pan kompetentny w tej sprawie, o czym jestem przekonany. Nie będziecie się razem denerwować stojąc w korkach. Lobbing jest wporzo.

Dodaj ogłoszenie