UOKiK: Energa Obrót wprowadzał świadomie klientów w błąd

Redakcja
UOKiK: Energa Obrót wprowadzał świadomie klientów w błąd Handlowcy Energa Obrót przekazywali nieprawdziwe informacje swoim klientom
UOKiK: Energa Obrót wprowadzał świadomie klientów w błąd Handlowcy Energa Obrót przekazywali nieprawdziwe informacje swoim klientom Piotr Krzyżanowski
Pominięcie istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej, zapewnianie, że podpisanie dokumentów to tylko aktualizacja umowy, nieprzekazywanie konsumentom jej podpisanego egzemplarza ­ - to niektóre z zarzutów, jakie Urząd Ochrony Konkkurencji i Konsumenta (UOKiK) postawił sprzedawcy energii elektrycznej Energa Obrót w związku z ofertą Gwarancja Stałej Ceny.

Zastrzeżenia Urzędu dotyczą przede wszystkim pominięcia przez spółkę, w trakcie składania konsumentom propozycji skorzystania z oferty Gwarancja Stałej Ceny, istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej doliczanej do rachunków, wprowadzania ich w błąd co do tożsamości spółki i okoliczności złożenia propozycji skorzystania z tej oferty, a także podejmowania działań niezgodnych z przepisami ustawy o prawach konsumenta.

Przedstawiciele Energa Obrót informowali konsumentów w trakcie składanych im wizyt, że reprezentują dotychczasowego dostawcę energii i przekazywali m.in. nieprawdziwe informacje jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu. Konsumentom nie wydawano także egzemplarza zawartej w ten sposób umowy. Z kolei w przypadku umów zawieranych przez telefon, Urząd zakwestionował stosowany przez Energa Obrót tryb uznawania tego rodzaju umów za skutecznie zawarte. W rezultacie takich działań konsumenci mogli być wprowadzeni w błąd, szczególnie w zakresie przysługującego im prawa do odstąpienia od umowy.

Postępowanie UOKiK może zakończyć się wobec nieuczciwego przedsiębiorcy przyjęciem zobowiązania firmy do zaprzestania tego rodzaju praktyk. Urzędnicy mogą też nałożyć karę finansową.

Minimalna płaca w górę. Wzrośnie przynajmniej o 184 zł

Wideo

Materiał oryginalny: UOKiK: Energa Obrót wprowadzał świadomie klientów w błąd - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie