Na wart 613 mln zł netto projekt Tramwaju Plus (zakup wozów i przebudowa torowisk) Unia Europejska wyłożyła 362 mln zł. Ale postawiła warunki. Między innymi taki, że trasy Tramwaju Plus mają być sztywne - może on jeździć tylko z Gaju na Pilczyce (linia 32 Plus), z Pilczyc pod Stadion Olimpijski (linia 33 Plus) oraz z Gaju na Kozanów (linia 31 Plus, która ruszy za dwa miesiące).
- Zapisy te obowiązywać będą przez najbliższych pięć lat, czyli do wiosny 2017 roku - przyznaje Paulina Tyniec z urzędu miejskiego, która pilotuje projekt Tramwaju Plus.
To właśnie z powodu umowy z Brukselą 6 z 31 zakupionych przez Wrocław Skód stoi ciągle w zajezdni. Nie mogą wyjechać na trasy, bo nie jest jeszcze gotowe torowisko na Kozanów. A na innych liniach - na mocy umowy z Unią - jeździć nie mogą.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?