Umowa na przebudowę Buforowej podpisana. Kiedy początek?

Hubert Mościpan

Wideo

Ostatni krok na drodze do remontu ulicy Buforowej wykonany. W siedzibie spółki Wrocławskie Inwestycje podpisano dziś umowę z wykonawcą. Prace powinny ruszyć na przełomie lipca i sierpnia. Na ile utrudnią życie kierowcom? Urzędnicy twierdzą, że zrobią wszystko, by zminimalizować utrudnienia.

Umowę na remont Buforowej podpisał dziś Daniel Czaja, przedstawiciel wykonawcy – konsorcjum spółek Strabag Infrastruktura Południe oraz Strabag, szef kontraktu Marcin Polak oraz prezes spółki Wrocławskie Inwestycje Paweł Rychel.

- Na całym odcinku od wiaduktu kolejowego do granic Wrocławia zbudujemy całkowicie nową jezdnię, która do ulicy Konduktorskiej będzie dwujezdniowa, na dalszym odcinku jednojezdniowa o ruchu dwukierunkowym. Obecna ulica Buforowa pozostanie, będzie miała niewielkie korekty i uzyska całkowicie nowa nawierzchnię - tłumaczył ogólne założenia prac kierownik projektu Łukasz Cwojdziński ze spółki Wrocławskie Inwestycje.

Wiadukt od nowa

Jednym z punktów zapalnych całej inwestycji będzie wspomniany wiadukt kolejowy. Co jest w planach? – W zasadzie to będzie budowa całkowicie nowego wiaduktu o czterech nitkach torowiska. Stary zostanie zdemontowany i w jego miejsce zostanie wybudowany nowy, trzyprzęsłowy, żelbetowy, nowoczesny wiadukt, przy czym ze względów technologicznych oraz ruchowych zakładamy, że najpierw zacznie powstawać ten nowy, a dopiero w ostatnim etapie zostanie zdemontowany i zamknięty ten stary – opisywał Łukasz Cwojdziński. - Mamy świadomość, że musimy utrzymać ruch pojazdów, nie możemy dokonać jakichś zamknięć, bo to by sparaliżowało ruch , ale musimy też wykonać te prace na wiadukcie kolejowym, z założeniem utrzymania ruchu pociągów – dodał.

Dodatkowo, do skrzyżowania z ulicą Kajdasza przygotowane będzie miejsce pod przeprowadzenie w przyszłości torowiska tramwajowego.

Czy mieszkańcy południowych dzielnic mogą się obawiać znacznych utrudnień? Urzędnicy tłumaczą, że będą się starać je minimalizować do zera. - Najdłużej, jak się da, będziemy się starali utrzymać ruch pojazdów po starej jezdni według takich zasad, jakie dzisiaj obowiązują. Prawdopodobnie dopiero po zbudowaniu nowej nitki będziemy się starali przerzucać czy całościowo, czy też odcinkowo. Pewnym wyzwaniem będzie budowa ronda, ale też jest to element, który można podzielić na etapy. Priorytetem będzie niepogarszanie przepustowości ruchu na czas prowadzonych robót – zapewnił Łukasz Cwojdziński.

3 kilometry wału nadodrzańskiego

Liczby robią wrażenie. Nowe nasypy ziemne będą mieć powierzchnię taką, jak trzy kilometry wału nadodrzańskiego. Nawierzchnie bitumiczne jezdni pokryłyby siedem boisk piłkarskich. Zbiornik retencyjny będzie miał znacznie większą objętość niż basen olimpijski, a w ziemie wkopane zostanie ponad 20 kilometrów kabli oświetlenia i sygnalizatorów.

Podpisanie umowy nie oznacza jednak, że prace ruszą już jutro. Nieznane są też jeszcze szczegóły nowej organizacji ruchu. - W tej chwili mamy do załatwienia jeszcze kilka kwestii formalnych, m.in. wykonawca musi opracować i uzgodnić projekt organizacji ruchu zastępczego, także w ciągu kilku tygodni powinniśmy rozpocząć roboty. Na przełomie lipca i sierpnia – stwierdził kierownik projektu.

Całość robót budowlanych kosztować ma około 77 milionów złotych. Znaczną część tej kwoty – ponad 55 milionów – miasto pozyskało ze środków unijnych. Prace mają się zakończyć w pierwszym kwartale 2019 roku.

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

---
Torowisko tylko do Kajdasza?!
Przecież to jest PRZED Jagodnem!
D
Delpierrro
77 milionów- promo, a od ronda na południe b.z. Jakaż determinacja aby dostarczyć klientów do nowego sklepu osiedlowego.
p
polacy hehehe male móżdżki
remont a tory przecinaja 4pasy ruchu hahahaha
T
Tomek
jwt.
.
Czas wykonana się nie zmienił. Zmieniły się jedynie terminy rozpoczęcia i zakończenia budowy ze względu na opóźnienia z opracowaniem dokumentacji a następnie wyborem wykonawcy.
m
mieszkaniec
Koniec miał przypaść na 30.11.2018 teraz się mówi o 1 kwartale 2019, a my mamy przez prawie dwa lata mieć utrudnienia w dojazdach?
X
XYZ
Jak w tytule
M
Maxx
Może tak Urzędnicy chociaż rozważą czy nie położyć część torów tramwajowych, chociażby za wiadukt by później znów nierozkopywać tego terenu przed wiaduktem jak i pod nim samym, tak tylko byłoby dołączenie torów. Myślę, że te parę "melonów" mozna znaleść w kasie???
g
gość
Złożona dokumentacja w Polskich Liniach Kolejowych nie jest uzgodniona i tak szybko nie będzie, mowa o zmianie organizacji ruchu kołowego, a co z organizacją ruchu kolejowego?
p
pasażer
Rozładowałaby ona korki na tej drodze, a na czas budowy byłaby jak zbawienie. No, ale cóż, teraz korki będą już chyba nawet przed rondem.
Dodaj ogłoszenie