Do przetargu ogłoszonego przez Wrocławskie Inwestycje w szranki stanęło 6 przedsiębiorstw, które za prace projektowe życzą sobie odpowiednio:
- Konsorcjum firm: Tecla Sp. z o.o. i Menthol Architects Liliana Krzycka Rafał Pieszko Spółka Jawna - 398 095,70 zł;
- Elektrotim S.A. - 455 100 zł;
- Ko Projekty Katarzyna Chojnacka - 473 488,50 zł;
- Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o. - 516 600 zł;
- Budotechnika Pracownia Projektowa - 525 825 zł;
- Biprogo – Projekt Sp. z o.o. - 732 581,85 zł.
Tylko konsorcjum spółek Tecla i Menthol Architects mieści się w zaplanowanej na projekt kwocie, wynoszącej 450 tys. zł. Niewiele wyższą cenę zaproponowały spółka Elektrotim oraz firma Ko Projekty. To, która z 6 firm zostanie wybrana okaże się po analizie ofert pod względem ich poprawności, ceny i jakości. Na wykonanie projektu będzie mieć 12 miesięcy. W grę wchodzi także nadzór nad pracami budowlanymi.
Co zmieni się na ul. Ruskiej i kiedy zostanie wyremontowana?
Teraz stan ul. Ruskiej od Kazimierza Wielkiego do pl. Solnego jest delikatnie rzecz ujmując, opłakany. Zapadnięta, dziurawa i popękana jezdnia, krzywa i zniszczona kostka brukowa, wysokie krawężniki, stare oświetlenie – to tylko niektóre z elementów wymagających poprawy.
Po przebudowie, odcinek Ruskiej bardziej przypominać będzie skwer niż ulicę. Zyska kompletnie nową, granitową nawierzchnię, wysokie krawężniki znikną, pojawią się podjazdy, a droga ma być bardziej przyjazna rowerzystom oraz osobom niepełnosprawnym.
Teren zazieleni się. Drzewa i krzewy mają rosnąć zarówno w betonowych donicach, jak i wyrastać bezpośrednio z ziemi. Rośliny posadzone zostaną głównie na północnej pierzei, między ul. Rzeźniczą a ul. Kiełbaśniczą. Dokładną lokalizację drzew i krzewów ustali wybrany w przetargu projektant, mając na względzie również przebudowę sieci podziemnych, ustawienie nowego oświetlenia czy małej architektury, jak nowe ławki.
Co z kierowcami?
Czy coś zmieni się dla kierowców? Ze względu na traktowanie priorytetowo pieszych i rowerzystów, organizacja ruchu samochodowego zostanie zachowana jako jednokierunkowa w stronę zachodnią na odcinku od ul. Rzeźniczej do ul. Kazimierza Wielkiego, w formie przestrzeni współdzielonej jako strefa "30" lub zamieszkania. Przejazd aut będzie możliwy także między pl. Solnym a ul. Kiełbaśniczą. Natomiast na odcinku od Kazimierza Wielkiego do Rzeźniczej zostanie ograniczone parkowanie, a z miejsc postojowych korzystać będą mogły tylko samochody dostawcze.
Wzdłuż ul. Ruskiej nie zostaną zlikwidowane żadne ogródki gastronomiczne. Ze względu na historyczny charakter drogi, wszystkie decyzje projektanta konsultowane będą z konserwatorem zabytków. Według wstępnych planów, ul. Ruska ma zostać przebudowana do 30 listopada 2024 r.
POLECAMY TEŻ:
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?