Ulica Piękna we Wrocławiu będzie szersza i powstanie na niej rondo

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Na skrzyżowaniu ulic i Pięknej i Nyskiej we Wrocławiu powstanie rondo.
Na skrzyżowaniu ulic i Pięknej i Nyskiej we Wrocławiu powstanie rondo. Google
Ruszyła przebudowa ulicy Pięknej oraz skrzyżowania Pięknej i Nyskiej na wrocławskim Tarnogaju. Na liczącym blisko pół kilometra długości odcinku od al. Armii Krajowej do ul. Nyskiej jezdnia zostanie poszerzona, a od strony al. Armii Krajowej pojawi się chodnik. Z kolei na skrzyżowaniu ul. Nyskiej i Pięknej zaplanowano rondo.

Głównym celem inwestycji jest poszerzenie jezdni ul. Pięknej z 6 do 9 metrów. Dzięki temu pojawi się dodatkowy pas ruchu, który ma zapewnić lepszy dojazd do budowy nowych osiedli w tym rejonie. Ponadto, pojawią się nowe miejsca parkingowe i chodniki o łącznej długości 470 m.

Jak informuje ZDiUM, realizowana inwestycja obejmuje również przebudowę skrzyżowania ulic Nyskiej i Pięknej. Pojawi się tam małe rondo. Średnica zewnętrzna ronda wyniesie 32 metry, a wielkość wewnętrznego pierścienia to 17 metrów. Jezdnia na rondzie będzie miała 5 metrów szerokości. Na wlotach do ronda powstaną przejścia dla pieszych z azylami.

Na skrzyżowaniu ulic i Pięknej i Nyskiej we Wrocławiu powstanie rondo - plan.
Na skrzyżowaniu ulic i Pięknej i Nyskiej we Wrocławiu powstanie rondo - plan. ZDiUM

Podczas prac wyciętych zostanie 12 drzew: klonów, jesionów, robinii, topoli i świerków o obwodach pni od 40 cm do 132 cm. W zamian wykonawca ma posadzić tyle samo klonów polnych.

Początek prac na Pięknej nie wiąże się z utrudnieniami dla kierowców, pojawią się już w czerwcu. W pierwszym etapie prowadzone będą roboty przy przebudowie kanalizacji deszczowej oraz budowie linii światłowodowych i sieci elektroenergetycznych do oświetlenia drogi. Ruch pieszych i samochodów będzie się odbywać przy miejscowym wygrodzeniu jezdni.

Wykonawcą prac wartych ponad 4 mln zł jest BrukPol. Przebudowa Pięknej wraz z budową ronda potrwa do końca roku. ZDiUM podkreślił, że ok. 75-80 proc. kosztów przebudowy pokryją deweloperzy inwestujący przy tej ulicy.

Mobilnych ołtarzy jednak nie będzie?

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jebać ZDIUM!!

Na pewno pojawią się ścieżki dla pe.dalarzy a dla kierowców płatne miejsca postojowe a na drodze progi niszączące zawieszenie. Bez tego ostatniego we Wrocławiu nie możliwa jest żadna przebudowa drogi.

J
Jebać ZDIUM!!

Na pewno pojawią się ścieżki dla [obraźliwe]arzy a dla kierowców płatne miejsca postojowe a na drodze progi niszączące zawieszenie. Bez tego ostatniego we Wrocławiu nie możliwa jest żadna przebudowa drogi.

J
Jebać ZDIUM!!

Na pewno pojawią się ścieżki dla [obraźliwe]arzy a dla kierowców płatne miejsca postojowe a na drodze progi niszączące zawieszenie. Bez tego ostatniego we Wrocławiu nie możliwa jest żadna przebudowa drogi.

k
kierowca

znów jakiś dziadbud, mirex, krzak, januszex?

G
Gość

Wycięcie drzew o średnicy pnia 40 do130 cm i zasadzenie paru patyczków w ilości równej tym ściętym to czysty żart. I pierwszy raz gazeta napisała prawdę co do intencji. To wszystko ma służyć deweloperom a nie mieszkańcom. Ich samochody muszą dojechać na czas, żeby im beton w betoniarkach nie zastygł.

Dodaj ogłoszenie