Ulica Mickiewicza będzie węższa. Robią pas dla rowerzystów, choć ci mają już ścieżkę

Przemysław WroneckiZaktualizowano 
Na ulicy Mickiewicza jest już ścieżka rowerowa. Dla urzędników to za mało. Teraz będzie jeszcze dodatkowy pas
Na ulicy Mickiewicza jest już ścieżka rowerowa. Dla urzędników to za mało. Teraz będzie jeszcze dodatkowy pas fot. Google Street View
Nie mamy dobrych wiadomości dla kierowców - będzie ciaśniej na ul. Mickiewicza. Urzędnicy postanowili wymalować na jezdni pas dla rowerzystów. Powstanie on, choć na tym samym odcinku ulicy Mickiewicza jest już ścieżka rowerowa, a tuż obok - szerokie parkowe alejki, z których dotąd korzystali rowerzyści.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta właśnie ogłosił przetarg na remont ścieżki rowerowej i wytyczenie pasa rowerowego na ul. Mickiewicza. Zdaniem urzędników, zmiany pozwolą uporządkować tu ruch rowerzystów i poprawić ich bezpieczeństwo.

Od skrzyżowania z ul. Wystawową do ul. Kopernika zaplanowano pas rowerowy po stronie Hali Ludowej. Mają nim jechać rowery w kierunku Sępolna. Z kolei od Kopernika do Paderewskiego pas dla rowerów zostanie wytyczony po przeciwnej stronie. Ten odcinek przeznaczony będzie dla cyklistów jadących w kierunku centrum. Istniejąca już ścieżka rowerowa wzdłuż Mickiewicza pozostanie. Do tego zyska nową nawierzchnię. W niektórych miejscach pojawią się również słupki, które mają zapobiec niewłaściwemu parkowaniu kierowców.

Po co na Mickiewicza tworzyć nowy pas dla rowerów, skoro obok mają już sporo miejsca? Decyzję podjął Wydział Inżynierii Miejskiej z magistratu. W czwartek urzędnicy tego wydziału nie odpowiedzieli nam na pytania, dotyczące sensowności podjętej przez siebie decyzji.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 109

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
TuBylec

Czyli według Ciebie Januszu wpuszczenie rowerzystów na ulicę pogarsza ich bezpieczeństwo? Powiedz to pieszym, bo podobno rower nadaje się tylko do jazdy po ulicy. To w końcu gdzie będzie bezpieczniej?

j
janusz

Dodajac pasy dla rowerzystów na tak ruchliwej arterii stworzy się znacznie większe dla nich niebezpieczeństwo.Istniejąca ścieżka jest zupełnie wystarczająca i nie ma absolutnie potrzeby dodawać pasów na i tak wąskiej jezdni, powodując tym samym znaczne spowolnienie ruchu samochodowego.Ścieżka rowerowa miałaby sens np. przy ul Kochanowskiego, Swojczyckiej, czy Bacciarellego oraz Olszewskiego

p
pp

Hala została zbudowana nie w celu upamiętnienia bitwy pod Lipskiem, ale wydania przez cesarza odezwy "Do mojego narodu", która miała naród do walki z Francuzem popchnąć. Wrocławianin, a nie wie?

E
EA

Ruch na tej ulicy pamiętam od zawsze, czym więcej przybywa osiedli za Wrocławiem tym ruch jest bardziej wzmożony i mimo, że czasami na prostej Mickiewicza kierowcy jadą ile wejdzie to nie wyobrażam sobie tam jeszcze ścieżki rowerowej. Już teraz jest tłoczno i bardzo niebezpiecznie. Słyszałam , że doszło 3 lata temu do śmiertelnego wypadku jednej z rowerzystek, bo ścieżka była za wąska....czytam lub słucham takich bzdur to słabo się robi. Czy to auto czy rower należy zachować ostrożność i odpowiednią prędkość, a nie "grzać" jak szaleniec. To dotyczy wszystkich użytkowników drogi. Jeżdżę na rowerze, ale jestem też kierowcą i tak chamstwo kierowców jak i niektórych rowerzystów stawia włos na głowie. Po prawej i lewej stronie Mickiewicza są duże ścieżki i każda strona wiedzie przez Park. Widzę, że Miasto chce się pochwalić paskiem białej farby na jezdni, bo to koszt niewielki, a ile zmieni... coś zrobiliśmy! Czy jest ktoś kto może zablokować ten bezsensowny i niebezpieczny dla życia pomysł?????????Co daje nasze pisanie i wypowiedzi, wyrzucanie żółci... może ktoś powinien rozpatrzyć to jeszcze raz? Tak głupiego pomysłu dawno już nie słyszałam, szczególnie jeśli chodzi o tak strategiczną drogę jak Mickiewicza, która ratuje przejazd przez tą część Miasta.

G
Gość

Trwa budowa ścieżki rowerowej na skwerze ul. Powstańców Śl. szkoda tylko, że zaniechano przebudowy chodnika dla pieszych, który został dokumentnie rozjechany przez samochody ciężarowe dowożące materiały budowlane w trakcie budowy SKEY TAUER. Starsze osoby potykają się na ruchomych płytkach i muszą skupić maksymalne uwagę aby nie ulec poważniejszym wypadkom.

A
Andziu

To tak jak w Lubinie, gdzie koleżka dudiego, tamtejszy prezio też chciał wchłonąć gminę wiejską Lubin, ale nikt tak jak i tutaj z bankrutem łączyć się nie zamierza... :)

B
BMN

Porównaj człowieku komunikację miejska w Berlinie czy Dreźnie z Wrocławiem, to zrozumiesz. Wystarczy spędzić weekend w tych miastach... Ale to są miasta, gdzie jakość życia ich mieszkanców jest priorytetm władz. Jakość życia, a nie kretyńskie przedsięwzięcia w rodzaju stadionu, tramwaju plus czy Europeskiej Stolicy Kultury. Za sprawę tramwaju plus czy its w Niemczech poleciałyby głowy, a ichnia prokuratura zbadałaby sprawę od podszewki. A u nas nic sie nie dzieje, szmal wypłynął nie wiadomo gdzie, a mieszkńcom obciana się kolejne linie brudnej, zimnej, zatłoczonej i zbyt rzadko kursującej komunikacji publicznej. I jednocześnie się im wmawia, że mają sie do niej przesiąść.

w
wroclawianin

a hala Stulecia to niemiecka nazwa, pod którą zgłoszono obiekt do UNESCO.
Dla wrocławian nie ma znaczenia pokonanie Napoleona i jakiekolwiek tego rocznice: "Hala Ludowa we Wrocławiu została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO pod swoją pierwotną nazwą, jako Hala Stulecia (Centennial Hall in Wrocław). Jest to nazwa znana powszechnie i stosowana przez badaczy architektury od chwili wzniesienia tej monumentalnej budowli do czasów obecnych.
Wrocławska Hala Stulecia jest twórczym i innowacyjnym przykładem rozwoju technik budowlanych w dużych konstrukcjach zbrojonych. Zajmuje kluczową pozycję w ewolucji metod stosowania żelazobetonu w architekturze i jest jednym z punktów zwrotnych w historii wykorzystania stali dla wzmacniania struktur budowli."/kaktus48/
Historia sama się ciągle pisze, powrotu do Hitlerstrasse też nie ma.

w
wrocławianin

Masz rację, że z tymi autami to obłęd na Sępolnie. Jedyny ratunek to zwiększenie ruchu rowerowego

W
Wrocuowiok

2,75 m pas dla samochodów to norma w cywlizowanym miescie,wystarczy popatrzeć na Reich. Tylko u nas za tej Polszy trzeba walic 3,5 m pasy dla smaochodow jak na autostradzie. Dzicy ludzie, dziki kraj.

t
typ

a może by tak zawęzić jezdnię na ul.kowalskiej i wyznaczyć pas dla rowerów; po obu stronach żeby było sprawiedliwie ; może jeszcze przy dobrych wiatrach chodnik dla pieszych uda się wcisnąć; zakładając "myślenie po wrocławsku" tą inwestycje da się zrealizować

w
wroc

Hala jest stulecia , a Ludowa to przedsiębiorstwo ...... historii nie da się napisać na nowo

q
qwerty

Żeby się zderzyły dwie rowerzystki to trzeba być wyjątkowym nieudacznikiem!!!

1234

Jeśli jest dobra ścieżka rowerowa to trzeba ją wyremontować i ok.

G
Gość

poza nimi samymi, rzecz jasna. Przypominam, że Polska to nie Chiny, a Wrocław to nie Pekin.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3