Dziury na ulicy Czekoladowej to stały problem
Czytelnik zwrócił uwagę, że już od 2010 roku regularnie informujemy o łataniu dziur na ulicy Czekoladowej. Odbywa się to najczęściej wczesną wiosną.
- Co roku artykuły o dziurach na Czekoladowej. Możecie je odświeżyć. W tym roku są takie same. Firmy dają gwarancję pewnie na 11 miesięcy? - ironizuje "Jerzy", użytkownik Twittera, który oznaczył "Gazetę Wrocławską" w swoim poście.
Sygnałów od mieszkańców w sprawie ulicy Czekoladowej ZDiUM otrzymuje dużo. W 2019 roku zarząd otrzymał m.in. taką wiadomość:
- Zauważyliśmy, że nikt nie łata dziur a miasto wygląda jak ser szwajcarski. Krzycka, Czekoladowa, Skarbowców. Państwo czekacie na oklaski żeby się wziąć do pracy? - pytał wówczas cytowany przez ZDiUM pan Wojciech.
Wypełnianie ubytków wymaga odpowiedniej pogody
ZDiUM tłumaczył, że zasadniczo nie łata pozimowych dziur w okresie grudzień-luty.
- Asfalt to wymagający składnik. Aby połączyć go z mieszanką kruszywa i wypełniacza, trzeba go podgrzać do wysokiej temperatury. To nie wszystko, masa bitumiczna od momentu wytworzenia do momentu położenia musi być utrzymywana w wysokiej temperaturze. Niedotrzymanie tego warunku spowoduje utratę istotnych właściwości asfaltu, a to podważa sens wykonywania prac i, co bardzo ważne, udzielania na nie gwarancji - tłumaczono w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta w 2019 roku.
Połowa marca powinna być zatem odpowiednim momentem na rozpoczęcie prac. W ostatnich latach ZDiUM rozpoczynał je bowiem już na początku miesiąca. W 2021 i 2022 roku zorganizowano je m.in. na moście Grunwaldzkim, placu Dominikańskim, ulicy Ruskiej, Kołłątaja, Oławskiej i Piotra Skargi oraz na Podwalu. Dlaczego w połowie marca 2023 roku jedna z ważniejszych ulic Kleciny wciąż jest dziurawa jak ser?
W 2023 roku prowadził naprawy cząstkowe na tych ulicach:
- Kolejowa,
- Szpitalna,
- Chopina,
- Legnicka,
- Piotra Skargi,
- Kołłątaja,
- Robotnicza,
- Zaporoska,
- Sienkiewicza,
- Wystawowa,
- Trzebnicka,
- Św. Wincentego,
- plac Legionów.
Dlaczego na ulicach powstają ubytki? ZDiUM wyjaśnia i zapowiada najbliższe remonty
W odpowiedzi Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu wyjaśnia, że w pierwszej kolejności podejmuje interwencje wobec ubytków skategoryzowanych jako "priorytet A". Dotyczy to również dróg krajowych i wojewódzkich biegnących w granicach naszego miasta.
- O szybkości reakcji decyduje kategoria ubytku. Drobne wykruszenie na drodze osiedlowej o minimalnym natężeniu ruchu mają niższy priorytet niż rozległa wyrwa, stanowiąca zagrożenie bezpieczeństwa ruchu na ulicy stanowiącej główną oś komunikacyjną miasta - tłumaczy Ewa Mazur ze ZDiUM.
Z reguły ZDiUM rozpoczyna regularne naprawy na jezdniach jeszcze w lutym, ale w tym roku pierwsza połowa marca wciąż była dość zimowa, z opadami śniegi i ujemnymi temperaturami.
- Prognozy na najbliższe dwa tygodnie mówią jednak o nadciągającym ociepleniu i mamy nadzieję na rozpoczęcia pozimowych napraw nawierzchni jeszcze w tym miesiącu - dodaje Ewa Mazur.
Dlaczego na jezdniach jest mnóstwo dziur?
- Choć zima nie była wyjątkowo śnieżna i mroźna, dla dróg bitumicznych dużo bardziej szkodliwa jest pojawiająca się co dwa dni odwilż. Wielokrotne zamarzanie i odmarzanie nawierzchni niszczy wszystkie warstwy jezdni bardziej niż długo utrzymujące się pokrywy śniegu i syberyjskie mrozy - tłumaczy Ewa Mazur.
ZDiUM informuje, że otrzymał zgłoszenie dotyczące ulicy Czekoladowej oraz kilkunastu innych. Prace rozpocznie niebawem.
Jednocześnie wrocławianie wciąż mogą zgłaszać ubytki w jezdniach, chodnikach i drogach rowerowych. Służby dyspozytorskie przyjmują w systemie 24/7 pod numerem 19501 lub mailem [email protected].
Nie przeocz
Zobacz także
Musisz to wiedzieć
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?