- Jak zgubimy telefon z aplikacją bankową powinniśmy zrobić to samo co w przypadku zgubienia karty płatniczej – radzi Małgorzata Drewczyńska ze Związku Banków Polskich.
Należy jak najszybciej skontaktować się ze swoim bankiem, który zablokuje dostęp do aplikacji na utraconym urządzeniu. Można to zrobić dzwoniąc do swojego banku lub skorzystać z Systemu Zastrzegania Kart. Dzwoniąc pod ogólnopolski numer 828 828 828 można szybko połączyć się ze swoim bankiem nawet jeśli nie pamięta się jego numeru. Konsultant będący pracownikiem banku, którego aplikację lub kartę chcemy zastrzec, zablokuje możliwość korzystania z zastrzeganej aplikacji. Zdarza się, ze banki, w niektórych przypadkach jak np. transakcje o wysokiej wartości, w której klient zwykle nie realizuje płatności, mogą wymagać dodatkowej akceptacji klienta np. potwierdzenia w kontakcie telefonicznym z banku.
Warto też żebyśmy pamiętali o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Dostęp do telefonu zabezpieczajmy hasłami, kodami PIN czy w inny dostępny sposób. Choćby poprzez odcisk palca jeśli nasz telefon ma taką funkcję. Pamiętajmy o instalacji programu antywirusowego. Szczególnie jeśli korzystamy z bankowej aplikacji.
Jeśli używamy aplikacji bankowej pamiętajmy bo zaraz po zakończeniu korzystania z z niej wylogować się. Co prawda po jakimś czasie system sam nas wyloguje ale lepiej pamiętać o tym samemu. Pamiętajmy wreszcie, żeby nie zapisywać i nikomu nie udostępniać haseł ani kodów do naszej bankowej aplikacji.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?