Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tunele S3 gotowe już w 10 procentach. Zobaczcie jak przebiegają prace wewnątrz góry [NAJNOWSZE ZDJĘCIA]

JEW
Budowa tunelu w masywie górskim na odcinku drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra. Zdjęcia z lutego 2021 roku
Budowa tunelu w masywie górskim na odcinku drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra. Zdjęcia z lutego 2021 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Żeby przedostać się z Bolkowa do Kamiennej Góry i dalej do granicy z Czechami w Lubawce, przyszła trasa ekspresowa S3 musi pokonać górski masyw. W okolicach miejscowości Boguszów-Gorce trwają prace wewnątrz góry, gdzie drążone są tunele, którymi pojadą kierowcy. Drogowcy informują, że około 1/10 wszystkich prac przy tym trudnym fragmencie całej inwestycji została już zakończona. Zobaczcie jak prowadzone są te skomplikowane roboty.

Ponad 200 metrów nawy wschodniej i prawie 170 metrów nawy zachodniej wydrążono w portalu południowym tunelu TS26, który powstaje w ramach budowy odcinka S3 od Bolkowa do Kamiennej Góry - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy szacują, że to w przybliżeniu około 10 procent całkowitej długości tunelu, który będzie liczył 2300 metrów.

Co dzieje się na budowie odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra?

Wykonawca prowadzi również prace przy portalu północnym tunelu. Realizowany jest wykop tzw. Open Cut. W miarę schodzenia w dół ściana portalowa czołowa i ściana boczna zabezpieczane są sukcesywnie za pomocą torkretu (natryskiwanego betonu), siatek i kotew. Rozpoczęcie drążenia tunelu na portalu północnym planowane jest w najbliższych tygodniach.

Ponadto na obu odcinkach trasy prowadzone są prace na obiektach mostowych polegające na wykonywaniu wykopów pod fundamenty, zbrojeniu i robotach palowych. Trwa przebudowywanie kolizji wodociągowych i sanitarnych. Prowadzone są również prace przy przebudowie koryta rzeki Bóbr.

Kiedy pojedziemy nowymi, górskimi odcinkami drogi ekspresowej S3?

Odcinek z Bolkowa do Kamiennej Góry będzie liczył ponad 16 km. Jest realizowany jest przez konsorcjum firm PORR S.A. (lider) i PORR Bau GmbH (partner) za ponad 1,5 mld złotych. Kiedy kierowcy będą mogli pojechać tym fragmentem nowej drogi. Oddanie do ruchu planowane jest na II połowę 2023 roku. Wcześniej, bo jeszcze w 2022 roku powinien być gotowy łatwiejszy technicznie odcinek z Kamiennej Góry do granicy z Czechami w Lubawce. Tutaj nie ma konieczności budowy tunelu, natomiast powstanie kilkanaście mostów i wiaduktów.

ZOBACZ TEŻ:

Obywatelskie zatrzymanie pijanego kierowcy na autostradzie A4

Obywatelskie zatrzymanie na autostradzie A4. Tak zablokowali...

Spokojna jazda przez las i nagle pojawia się stado "latający...

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska