Tu powstaje największe skrzyżowanie we Wrocławiu (FILM, ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE)

Weronika Skupin
Zdjęcie węzła Wrocław Północ
Zdjęcie węzła Wrocław Północ Władysław Kluczewski
Udostępnij:
Największe we Wrocławiu skrzyżowanie i jeden z największych w Polsce węzłów drogowych powstaje na północy miasta. W rejonie ul. Żmigrodzkiej będą się łączyć A8, czyli autostradowa obwodnica Wrocławia, i budowana droga ekspresowa numer 5 Wrocław – Poznań. Teren, który zajmie nowy węzeł Wrocław Północ równy jest połowie powierzchni Kozanowa.

Obecnie trwają pierwsze prace, a konkretnie prace przy obiektach, po których poprowadzona zostanie droga ekspresowa S5. Ekspresówka przejdzie górą nad rondem przy ul. Żmigrodzkiej. Na głównym przyszłym wiadukcie zostało już wykonane zbrojenie fundamentów. – Na pozostałych obiektach trwają wykopy fundamentowe i wykonywanie pali fundamentowych oraz ścianek szczelnych. Wykonane zostały nasypy – mówi Joanna Borkowska z GDDKiA.

Na razie jedyne utrudnienie dla kierowców to zwężenie do jednego pasa ruchu na odcinku niespełna 200 m w obrębie wjazdu i zjazdu z AOW. Przy rondzie Obrońców Grodna powstaje bowiem podpora wiaduktu.

Gdy wielki węzeł będzie gotowy, jadący drogą S5 od strony Trzebnicy wjadą na jej odcinek mający trzy pasy: rozszerzy się ona tuż przed wjazdem do Wrocławia. Następnie przejadą pod AOW, a później pojadą nad rondem przy Żmigrodzkiej i dalej na autostradową obwodnicę Wrocławia. Zjeżdżający z S5 do miasta pokonają dwa wiadukty: nad Sułowską i wjazdem na AOW. Ze Żmigrodzkiej na trasę S5 do Trzebnicy prowadził będzie wiadukt nad ul. Polanowicką. Łącznie na jednym węźle powstanie aż pięć wiaduktów.

Sama budowa 19-kilometrowego odcinka S5 z Wrocławia do Trzebnicy jest w trakcie. Ma on być gotowy do końca 2017 r., wykonuje go firma Astaldi. Codziennie na budowie transportowanych jest około 2000 - 3000 ton piasku oraz innych kruszyw. Prace toczą się głównie na wysokości Kryniczna.

Odcinek Wrocław – Trzebnica ułatwi dojazd w kierunku Poznania. Dziś od ul. Żmigrodzkiej na wysokości AOW do Trzebnicy w godzinach szczytu jedziemy minimum pół godziny, a drogą S5 ma to zająć maksymalnie 10 minut.

Dalej trasa poprowadzi tak, jak dzisiejsza obwodnica Trzebnicy, ale dzisiejsza droga zostanie rozebrana, a w jej miejscu wybudowana będzie trasa szybkiego ruchu. Wszystkie dolnośląskie odcinki S5 będą liczyć ponad 50 km. Całą nową ekspresówką Wrocław – Poznań pojedziemy najwcześniej w 2017 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 106

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
polny skrzat
czy pan właściciel Hasco "wykupił" za przysłowiową złotówkę przylegające do jego firmy ogródki działkowe?
M
Marcin W-w
Oj to chyba ty nie masz pojęcia o projektowaniu bezkolizyjnego skrzyżowania 2 dróg expresowych/autostrad. Co to za pomysł, by na bezkolizyjnym skrzyżowaniu dróg expresowych stawiać rondo?! Priorytetem jest tu powyższe, a te kilka dodatkowych dróg musiało zostać jakoś podłączonych do układu. To że na pierwszym miejscu z tej reszty postawiono wjazd do miasta to chyba dobrze?
c
cin
Doprawdy... Dziwny jest ten świat...
m
michal
Potworna przesada. Moim zdaniem przegięcie.
p
paco
Jaki palant projektuje takie gówno.Wy nie macie o niczym pojęcia , ta droga to labirynt jak w Knossos czy chodzi o utrudnienie dostępu do miasta, a gdzie zasada totalnej jakości.
A
Aaaa
A w ktorym niby miejscu mozna z S5 wjechac wprost na rondo?
000
Czyżby urazili pańską dumę, panie "projektancie z maturą Giertycha"?
000
włącz Adblocka
M
Mat
Polemizowałbym, z tymi kilkoma pojazdami. Dużo firm mieści się przy ul. Sułowskiej, bądź w jej sąsiedztwie. Także jest spore osiedle Widawa, a także tym, co mieszkają i mają firmy w Psarach bliżej jest do węzła Wrocław Północ. Czemu te osoby miałby zjeżdżać już na węźle Kryniczno, 5km od Sułowskiej? Tworzyły by niepotrzebny, dodatkowy ruch na DK5. A po to właśnie budują S5, żeby ograniczyć ruch na krajowej do minimum. Także firmy handlowe, transportowe, będą musiały zjeżdżać wcześniej i te kilka kilometrów jechać starą piątką. W tym wypadku, dla tych ludzi, budowa S5 nic nie zmieni. Powinni wybudować węzeł porządnie, ze wszystkimi możliwymi kierunkami. Szczególnie, że się "chwalą", że to największe skrzyżowanie wielkości pół Kozanowa...
...trzy...
...wiadukty zupełnie nie potrzebne, wystarczyło zamknąć zjazd z ronda w ul. Polanowicką i wykorzystać jako ZJAZD i WJAZD z i na S-5 a tak nie ma możliwości wjazdu i zjazdu z DK 5 od północy na i z S-5. BRAWO dla projektanta za MARNOTRAWSTWO publicznych pieniędzy!!!
a
adx
Takie skomplikowane układy będą powodem wielu wypadków z powodu pogubienia się ludzi. Na pewno można to rozwiązać kilkoma prostymi osobnymi układami. W tym projekcie chodziło pewnie o możliwość ustawienia bramek do opłat ale przecież z tego już się wycofujemy.
K
Kris
Co do Wsioków, to większość z nas urodziła się, uczyła a nierzadko studiowała i pracuje we Wrocławiu. Dorobiliśmy się jedynie domków na obrzeżu Wrocławia. Mógłbyś od nas się dużo nauczyć, jak sądzę, ale pewno nie masz do tego głowy...
123
a ten filmik to musi sam startowac ?
W
Wsioki
To teraz wsioki z DTR, DMI będą ekspresem dojeżdżać do miasta, aby go korkować swoją jazdą i stłuczkami :(
C
Ciebie poniosło
A czy Ty gościu wiesz co w polskiej pisowni oznacza przecinek? (pomiędzy Sośnica a Warszawa)
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie