Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tu jest za wąsko! Nowe miejsca postojowe na Przedmieściu Oławskim we Wrocławiu - kierowcy mają problem z wymijaniem się (FILM, ZDJĘCIA)

Nagraliśmy sytuację, w której kierowca - chcąc wyjechać tyłem - miał duży problem. Nie pomógł autobus podmiejskiej linii.
Nagraliśmy sytuację, w której kierowca - chcąc wyjechać tyłem - miał duży problem. Nie pomógł autobus podmiejskiej linii. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Do redakcji "Gazety Wrocławskiej" trafiły wiadomości o kłopotach kierowców na ulicy Komuny Paryskiej. Wprowadzona tam organizacja ruchu i wyznaczone prostopadłe miejsca postojowe sprawiły, że przestrzeń do wymijania się pojazdów jest bardzo wąska. Trudno też wyjechać z takiego miejsca. Miasto przekonuje, że zrobiło to przez sprzeczne sygnały ze strony rady osiedla.

Nowa organizacja na Trójkącie. Wprowadzają Strefę Płatnego Parkowania

We Wrocławiu strefa, w której kierowcy muszą uiszczać opłatę za postój, sukcesywnie powiększa się. W ostatnich tygodniach wyznaczanie nowych miejsc postojowych, malowanie poziomego oznakowania i wprowadzanie nowej organizacji ruchu trwa na osiedlu Przedmieście Oławskie.

Samochody parkują wedle nowej organizacji na ulicach:

  • Hercena,
  • Kniaziewicza,
  • Na Grobli,
  • Komuny Paryskiej,
  • Mierniczej,
  • Zgodnej,
  • na placu Zgody.

Zobacz film!

od 16 lat

Problemy na ul. Komuny Paryskiej. Jest za wąsko!

Mieszkańcy Przedmieścia Oławskiego zwracają uwagę na miejsca przy ulicy Komuny Paryskiej, na przeciwko sklepu Blumiś. Zaparkowane tam prostopadle pojazdy wyraźnie zwężają jezdnię, przez co kierowcy muszą szczególnie uważać.

- Wczoraj jechałam i dwie osobówki zmieszczą się pod warunkiem, że nie będzie zaparkowany długi samochód. Stał kombi, wystawał poza linię i w tym miejscu już był problem, musieliśmy się przepuszczać. Autobus z osobówką się nie zmieści - pisze pani Agata, mieszkanka "Trójkąta".

Czytelnicy pytali, czy ZDiUM, wytyczając poziome oznakowanie, nie wprowadzi ruchu jednokierunkowego (w stronę ul. Pułaskiego). Okazuje się, że ruch nadal odbywa się w obu kierunkach. Stąd komentarze m.in. w mediach społecznościowych.

- Brawo! Genialny pomysł. Traugutta to będzie jeden wielki korek - pisze pan Piotr.

- Przejechać tamtędy rano to ciężkie wyzwanie. Po jednej stronie wystające auta, które niekiedy ciężko ominąć, a po drugiej auta lub autobusy na całej szerokości - pisze pani Magdalena.

- Mogliby wyznaczyć miejsca po skosie. Jak na odcinku przy osiedlu "Paryski Zakątek", jakieś 100 metrów dalej - sugeruje pani Agata Stelmach.

Wystarczyło kilka minut obserwacji, aby nasz fotoreporter potwierdził problem. W sytuacji przedstawionej poniżej, kierowca samochodu osobowego próbował wyjechać ze swojego miejsca prostopadle do jezdni. Zrobił to po dłuższym czasie, bo czekał na przejeżdżające pojazdy, nieuważnych kierowców i autobus podmiejski, który całkowicie zablokował ruch na dłuższą chwilę. W efekcie powstał korek, który rozładował się dopiero po kilkunastu minutach.

Zobacz film!

od 16 lat

Miasto: obserwujemy prawidłowe zachowania kierowców

Według pierwszego projektu ulica Komuny Paryskiej na tym odcinku faktycznie miała być jednokierunkowa, a miejsca postojowe miały być wyznaczone na skos. Dlaczego więc doszło do zmian wyznaczono prostopadłe miejsca? Tomasz Sikora z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego tłumaczy, że do ostatecznej wersji projektu parkowania Rada Osiedla Przedmieście Oławskie nie wydała żadnej opinii z uwagi na rozbieżne stanowiska.

- W głosowaniu 6 osób było za zmianą, 6 osób - przeciw, a dwoje członków wstrzymało się od głosowania. Do wcześniejszej wersji projektu otrzymaliśmy negatywną opinię, dlatego też zrobiliśmy projekt zamienny. Przy sprzecznych ocenach, czy w przypadku braku opinii, jako zarządzający ruchem podejmujemy decyzje samodzielnie - tłumaczy Tomasz Sikora.

Urząd przekonuje, że w ramach nowej organizacji ruchu priorytetem dla Wrocławia jest zapewnienie największej liczby miejsc postojowych, a najbardziej efektywne jest parkowanie prostopadłe. Potwierdza to również Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. (Zobacz video)

- Na ulicy Komuny Paryskiej, z uwagi na szerokość chodnika możliwe było przeniesienie parkowania z jezdni, co zapewniło odpowiednie parametry dla parkowania prostopadłego (5,5 metrów jezdni dla ruchu samochodów) - dodaje Sikora.

Na ulicy Komuny Paryskiej wdrażanie nowej organizacji ruchu jeszcze się nie zakończyło.

- Już obserwujemy prawidłowe zachowania kierowców i stosowanie się do wynoszonej organizacji ruchu - zakończył nasz rozmówca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska