Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa wymiana rozjazdu na placu Jana Pawła od strony mostu Sikorskiego. Później będzie remont mostu

Błażej Organisty
Błażej Organisty
MPK Wrocław wymienia rozjazdy i torowiska. Tymczasem ZDiUM szuka wykonawcy projektu remontu mostu.
MPK Wrocław wymienia rozjazdy i torowiska. Tymczasem ZDiUM szuka wykonawcy projektu remontu mostu. Paweł Relikowski / Polskapress
Trwająca modernizacja torowiska na placu Jana Pawła II zakończy się latem tego roku. Prace prowadzone są od strony mostu Sikorskiego. W związku z tym ruch odbywa się w jednym kierunku. Po zakończeniu tego zadania rozpocznie się kolejna ważna inwestycja, której wykonanie wpłynie na organizację przejazdu w okolicy. Chodzi o gruntowny remont mostu, którego elementy są w niepokojącym lub niedostatecznym stanie. Trzeba wymienić płytę pomostową, torowisko, naprawić sieć trakcyjną oraz wykonać inne prace.

Ruch od placu Jana Pawła II, przez most Sikorskiego, w kierunku mostów Mieszczańskich odbywa się jednokierunkowo, co zmniejsza przepustowość ulic i utrudnia jazdę kierowcom. Zmiana organizacji spowodowana jest remontem trwającym na placu Jana Pawła II, gdzie spółka MPK Wrocław wymienia rozjazdy i torowiska. Prace rozpoczęły się pod koniec marca tego roku i są podzielone na etapy. Obecnie trwa wykonywanie przedostatniego etapu:

  • wymiana rozjazdu na placu Jana Pawła II, od strony mostu Sikorskiego – prace rozpoczęły się pod koniec marca tego roku, planowany termin ich zakończenia to druga połowa maja tego roku.
  • po zakończeniu etapu czwartego rozpocznie się kolejny – wymiana torowiska od placu Jana Pawła II do ulicy Księcia Witolda; planowany termin zakończenia tej części remontu to lipiec tego roku.

Całkowity koszt modernizacji na placu Jana Pawła II to niespełna 6 milionów złotych. Inwestycja jest podzielona na 5 etapów, koszt każdego z nich to niespełna 1,2 miliona złotych. W poprzednim, trzecim, etapie zostało wymienione skrzyżowanie torowe.

Most Sikorskiego do remontu

Koniec prac przy placu nie będzie oznaczał definitywnego końca utrudnień w okolicach mostu Sikorskiego, ponieważ przeprawa jest przeznaczona do remontu. ZDiUM ogłosił przetarg przed świętami. Na razie szuka firmy, która przygotuje projekt, zatem do początku jeszcze daleko, ale gdy się zacznie, most nie będzie przejezdny dla samochodów i tramwajów.

Remont będzie generalny. W projekcie ma znaleźć się m.in. wymiana płyty pomostowej, nowe chodniki, odrestaurowanie balustrad, a ponadto wymiana torowiska i modernizacja sieci trakcyjnej. Potrzebne są także inne prace, takie jak naprawy antykorozyjne czy podniesienie nośności. Niektóre elementy mostu są w niedobrym albo złym stanie np. nawierzchnia torowiska, płyta pomostowa nad jezdnią, dźwigary czy krawężniki.

Poprzedni przegląd podstawowy mostu wykonano w roku 2018, natomiast szczegółowy w roku 2013. Przeprawa była naprawiana przed kilkoma laty, a wcześniej w pierwszym dziesięcioleciu XX wieku. Remont kapitalny przeszła w roku 1986, cztery lata przed swoimi setnymi urodzinami. Most jest zabytkiem.

Ma prawie 100 metrów długości. Łączy plac Jana Pawła II i Podwale z Kępą Mieszczańską – największą we Wrocławiu wyspą objętą ramionami Odry.

Chętni na wykonanie projektu remontu mogą się zgłaszać do 25 kwietnia. Zwycięzca będzie miał rok na realizację zadania od podpisania umowy.

MPK Wrocław wymienia rozjazdy i torowiska. Tymczasem ZDiUM szuka wykonawcy projektu remontu mostu.

Trwa wymiana rozjazdu na placu Jana Pawła od strony mostu Si...

ZOBACZ TAKŻE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska