Trwa już budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór (ZDJĘCIA)

JEW
Od kilku dni trwa budowa tzw. Trasy Autobusowo-Tramwajowej z okolic Dworca Świebodzkiego na Nowy Dwór (popularnie nazywanej TAT). Na razie prace toczą się w pobliżu placu Orląt Lwowskich i ulicy Nabycińskiej. Cała trasa wydzielona dla komunikacji miejskiej ma mieć docelowo około 7 km długości, a prace mają się zakończyć w 2023 roku.

W pierwszym etapie (widocznym na zdjęciach) powstaje nieco ponad kilometr nowej trasy od placu Orląt Lwowskich do ulicy Smoleckiej. Wykonawca najpierw zajmie się fragmentem ulicy Nabycińskiej od ul. Robotniczej do placu Orląt Lwowskich. Wymieni tam kanalizację deszczową, sieci energetyczne, zrobi zjazdy, wybuduje chodniki i ścieżkę rowerową. W pobliżu powstanie pierwszy nowy przystanek na trasie autobusowo-tramwajowej. Prace warte blisko 65 mln złotych wykonuje firma firma Pro-Tra Building.

W związku z inwestycją swoje trasy zmienią linie autobusowe 107, 109 i 609. Autobusy jadące od strony Nowego Dworu w kierunku centrum, od ul. Robotniczej skierowano przez ul. Śrubową, Strzegomską, plac Strzegomski, ul. Poznańską i Zachodnią do pętli przy placu Solidarności. W przeciwnym kierunku autobusy wyżej wymienionych linii rozpoczynają kursy na placu Solidarności i jadą przez plac Jana Pawła II, ul. Legnicką, plac Strzegomski, ul. Strzegomską i Śrubową do ul. Robotniczej.

Autobusy 106, 148 i 149 oraz linie nocne 206 i 249 kursują bez zmian, ulicą Robotniczą i przez plac Orląt Lwowskich.

Kolejne prace przy budowie TAT będą prowadzone m.in. na terenach między ulicami Robotniczą i Braniborską w kierunku wiaduktu przy ul. Smoleckiej i nie wpłyną na kursowanie komunikacji miejskiej oraz nie spowodują utrudnień w ruchu.

Nauczanie hybrydowe zamiast powrotu do szkół

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
BrawoJacek

Na zdjęciu 6 widać już wiaty przystankowe. Cóż za tempo!

G
Gość
17 września, 08:46, Grzegorz:

Jaki jest sens budowy trasy tramwajowej z Świebodzkiego na Nowy Dwór? Świebodzki jest dworcem tak samo Nowy Dwór ma dworzec kolejowy. Tory są już położone i nawet nie wymagają remontu. Podróż z Nowego Dworu na Wrocław Główny zajmuje 9 minut. Domyślam się że podróż na Świebodzki zajęłaby ok 7 minut. Tramwaj pewnie będzie jechał 30 minut. Po drodze nie ma prawie nic co było niezbędne jako przystanek tramwajowy. Cały kompleks przemysłowy na Fabrycznej mógłby mieć dodatkowy przystanek, choć pracujący tam mają dostęp do dużego parkingu wybierają samochód. Szkoda pieniędzy. Szkoda miejsca - które mogłoby się stać się szybką droga samochodowa bo Legnicka jest już przeładowana. Myślcie pawowie Miejscy Architekci bo brak wam polotu i przemyślanych planów miejskich. Zdusicie to miasto takimi inwestycjami.

A czy wiesz że na dworcu Świebodzkim leżą jeszcze rozjazdy pamiętające czasy Hitlera? Teraz mi odpowiedz na pytanie czy te tory wymagają czy nie wymagają remontu.

G
Gość
17 września, 00:09, Sutryk ma kota:

Na razie widzę szaber kostki.

Zawsze, jak jest jakaś przebudowa ulicy z nawierzchnią brukowaną, to się pojawia jakiś dzięcioł i bredzi, że mu granit kradną.

G
Gość

A ja się zastanawiam czy nie wystarczyłoby wydzielić na tej trasie buspas, zamiast linii tramwajowej, autobus jechałby wyłączonym pasem, bez korków i przestojów. Bo jak dobrze rozumiem to o to chodzi? Że są korki w której utyka komunikacja miejska. Dodam jeszcze że obserwując autobusy widzę, że jeżdżą puste! To po co tramwaj? Życie na ND stało się już bardzo uciążliwe. Osiedle jest otoczone z każdej strony torami kolejowymi i wiecznie zamkniętymi przejazdami kolejowymi; brak jakiejkolwiek infrastruktury dla mieszkańców: małe, osiedlowe sklepiki są zamykane, brak kawiarni, restauracji. Ale będzie tramwaj...Czyli kolejne źródło hałasu...BRAWO za słuchanie głosu mieszkańców.

S
Sutryk ma kota

Tylko po co jak mieszkańcy ND jej nie chcą?

d
dzisiaj 17-09, świętuj
16 września, 22:09, Gość:

Ile z tej inwestycji pójdzie na ścieżki dla pedalarzy?

16 września, 22:37, Gość:

Ty sam buraku jestes frajerem pedalarzu trzech pedalow

16 września, 22:45, Gość:

stop sciezkom dla pedalarzy

16 września, 22:51, Gość:

czyli nie dla onr i faszystow, takze w sukienkach

U was lewakoliberały wszystko jest faszyzmem co nie po waszej myśli, ale jak trafnie ujął jakiś profesor, bodaj angielski, nazwanie kogoś faszystą czyni nazywającego przegranym, bo to metody bolszewickie.

P
PZPO Deweloperska
17 września, 8:46, Grzegorz:

Jaki jest sens budowy trasy tramwajowej z Świebodzkiego na Nowy Dwór? Świebodzki jest dworcem tak samo Nowy Dwór ma dworzec kolejowy. Tory są już położone i nawet nie wymagają remontu. Podróż z Nowego Dworu na Wrocław Główny zajmuje 9 minut. Domyślam się że podróż na Świebodzki zajęłaby ok 7 minut. Tramwaj pewnie będzie jechał 30 minut. Po drodze nie ma prawie nic co było niezbędne jako przystanek tramwajowy. Cały kompleks przemysłowy na Fabrycznej mógłby mieć dodatkowy przystanek, choć pracujący tam mają dostęp do dużego parkingu wybierają samochód. Szkoda pieniędzy. Szkoda miejsca - które mogłoby się stać się szybką droga samochodowa bo Legnicka jest już przeładowana. Myślcie pawowie Miejscy Architekci bo brak wam polotu i przemyślanych planów miejskich. Zdusicie to miasto takimi inwestycjami.

Miasto już dawno zdusili...betonem w miejsce zieleni, wszak cztery mieszkania Dutkiewicza gdzieś musiały powstać, c'nie? ;)

l
lubię czarny humor
17 września, 9:02, Gość:

Od kilku dni trwa budowa tzw. Trasy Autobusowo-Tramwajowej z okolic Dworca Świebodzkiego na Nowy Dwór (popularnie nazywanej TAT). A wśród kogo ta nazwa jest popularna? Już lepiej było napisać legendarnej trasy, bo od czasów Mieszka ludność miejscowa opowiada przypowieści o wspaniałej trasie ze smokiem stalowym...

Ale, że Ci Der Gazeta przepuściła tego Meszka?!?

r
raff

4 lata 7 kilometrów .

to w górę by wybudował .

Rozmach godny Wrocławia

G
Gość

Wiecie jak wydoić kasę miasta? Wystarczy wygrać przetarg i swoje dzieło zakopać w gruncie. I tak nikt nie sprawdzi czy to tam pod ziemią to jest to co miało być. I teraz odnieście te słowa do awarii, remontowanych ulic, torowisk itd, itp.

G
Gość

Jewie kochany, na popularność TAT to trzeba sobie zasłużyć. Zresztą zobaczymy jak będą przebudowywać wiadukt nad Smolecką, i poprowadzą szyny po nowo budowanych parkingach.

G
Gość

Od kilku dni trwa budowa tzw. Trasy Autobusowo-Tramwajowej z okolic Dworca Świebodzkiego na Nowy Dwór (popularnie nazywanej TAT). A wśród kogo ta nazwa jest popularna? Już lepiej było napisać legendarnej trasy, bo od czasów Mieszka ludność miejscowa opowiada przypowieści o wspaniałej trasie ze smokiem stalowym...

r
rev.
17 września, 08:46, Grzegorz:

Jaki jest sens budowy trasy tramwajowej z Świebodzkiego na Nowy Dwór? Świebodzki jest dworcem tak samo Nowy Dwór ma dworzec kolejowy. Tory są już położone i nawet nie wymagają remontu. Podróż z Nowego Dworu na Wrocław Główny zajmuje 9 minut. Domyślam się że podróż na Świebodzki zajęłaby ok 7 minut. Tramwaj pewnie będzie jechał 30 minut. Po drodze nie ma prawie nic co było niezbędne jako przystanek tramwajowy. Cały kompleks przemysłowy na Fabrycznej mógłby mieć dodatkowy przystanek, choć pracujący tam mają dostęp do dużego parkingu wybierają samochód. Szkoda pieniędzy. Szkoda miejsca - które mogłoby się stać się szybką droga samochodowa bo Legnicka jest już przeładowana. Myślcie pawowie Miejscy Architekci bo brak wam polotu i przemyślanych planów miejskich. Zdusicie to miasto takimi inwestycjami.

Widać, że nie bardzo masz pojęcie, kto czym w Polsce zarządza. Za kolej odpowiada PKP PLK S.A. (infrastruktura) i odpowiedni przewoźnicy (na Dolnym Śląsku PR, KD, także PKP Intercity). Miasto nie ma ŻADNEGO przełożenia ani wpływu na decyzje podejmowane przez te spółki. Może co najwyżej prosić lub proponować, czasem to działa, ostatnio - w Polsce PiS - nie bardzo. To raz, dwa: linia kolejowa na odcinku od Fabrycznej przez Kuźniki i dalej ma iść do remontu, który potrwa długo, bo zakres szykowanych prac jest spory. To ograniczy możliwość prowadzenia ruchu na tej trasie. Tymczasem np. na przystanku Wrocław Muchobór codziennie wysypują się tłumy ludzi zmierzających do pracy w pobliskich biurowcach. Mnóstwo nowych biur jest też przy Strzegomskiej. Jeśli coś przerwie ruch tramwajowy na Legnickiej, robi się duży problem. Dlatego alternatywa przez Nowy Dwór jest potrzebna na zaraz. I to na warunkach miasta, a nie, bo może kolej coś zrobi albo nie zrobi.

G
Grzegorz

Jaki jest sens budowy trasy tramwajowej z Świebodzkiego na Nowy Dwór? Świebodzki jest dworcem tak samo Nowy Dwór ma dworzec kolejowy. Tory są już położone i nawet nie wymagają remontu. Podróż z Nowego Dworu na Wrocław Główny zajmuje 9 minut. Domyślam się że podróż na Świebodzki zajęłaby ok 7 minut. Tramwaj pewnie będzie jechał 30 minut. Po drodze nie ma prawie nic co było niezbędne jako przystanek tramwajowy. Cały kompleks przemysłowy na Fabrycznej mógłby mieć dodatkowy przystanek, choć pracujący tam mają dostęp do dużego parkingu wybierają samochód. Szkoda pieniędzy. Szkoda miejsca - które mogłoby się stać się szybką droga samochodowa bo Legnicka jest już przeładowana. Myślcie pawowie Miejscy Architekci bo brak wam polotu i przemyślanych planów miejskich. Zdusicie to miasto takimi inwestycjami.

G
Gość
16 września, 22:06, Gość:

7 km w 4 lata ?? hahahahah witamy w Polsce ...

Niestety takie są realia, też nie wiem czemu będzie to tyle trwało. Najważniejsze żeby inwestycja została ukończona w te 4 lata to też będzie sukces. Lepiej żeby coś powstawało nawet długo niż wcale.

Dodaj ogłoszenie