Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa budowa trasy S5 Wrocław – Poznań. Od jutra zmiany w Krynicznie

Weronika Skupin
Budowa drogi S5 – objazd w Krynicznie
Budowa drogi S5 – objazd w Krynicznie Fot. materiały prasowe
Kolejny etap budowy drogi ekspresowej numer 5 z Wrocławia do Poznania. Od wtorku można spodziewać się zmian w organizacji ruchu w Krynicznie między Wrocławiem a Trzebnicą. Kierowcy przejeżdżać będą w obu kierunkach objazdem po specjalnie przygotowanej tymczasowej drodze dwukierunkowej. Na wyłączonym odcinku "piątki" firma Astaldi rozpocznie prace przy budowie węzła S5 Kryniczno.

Zmiany wejdą w życie 28 lipca – na drodze krajowej nr 5 na wysokości Kryniczna zmotoryzowani zostaną skierowani na objazd. Tymczasowa jezdnia ma około kilometra długości i prowadzi równolegle do obecnej drogi krajowej nr 5. Będzie tam obowiązywać zakaz wyprzedzania oraz ograniczenie prędkości do 50 km/h (dotychczas obowiązywało 70 km/h).

– Jezdnia będzie dwukierunkowa, nie będzie ruchu wahadłowego ani świateł, nie zawęzimy pasów, zachowany będzie ciąg pieszo-rowerowy. Jedyną zmianą dla kierowców będzie konieczność zjechania na objazd, a następnie powrotu na "piątkę". Mamy nadzieję, że kierowcy podejdą do tej zmiany ze zrozumieniem, bo powstająca droga S5 już wkrótce zdecydowanie usprawni lokalny ruch – mówi Tomasz Mołdysz, dyrektor kontraktu z firmy Astaldi.

ZAJRZYJ DO NASZEGO SERWISU KOMUNIKACJA - STWORZONEGO SPECJALNIE DLA UCZESTNIKÓW RUCHU DROGOWEGO

Rozpoczęły się także pierwsze prace przy budowie największego węzła we Wrocławiu: Wrocław Północ (Widawa), gdzie S5 połączy się z drogą A8 (autostradowa obwodnica Wrocławia). Tu na razie jedyne utrudnienie dla kierowców to zwężenie do jednego pasa ruchu na odcinku niespełna 200 m w obrębie wjazdu i zjazdu z AOW. Przy rondzie Obrońców Grodna powstaje bowiem podpora wiaduktu.

Ogółem firma Astaldi wybuduje 19-kilometrowy odcinek drogi S5. Fragment Wrocław – Korzeńsko stanowić będzie element trasy na Poznań. Rozpoczęte niedawno prace potrwają do końca 2017 roku. Codziennie na budowie transportowanych jest około 2000 – 3000 ton piasku oraz innych kruszyw.

Powoli powstają kolejne fragmenty drogi S8 Wrocław – Warszawa. Oddano do użytku pięciokilometrowy odcinek z Warszawy do Janek. Dzięki niemu łatwiej będzie dotrzeć z Warszawy głównie do Krakowa (wylot ze stolicy na południe), a w mniejszym stopniu także do Wrocławia. Na razie jednak podróżujący z Wrocławia często wybierają zjazd z S8 w pobliżu Łodzi i przejazd przez Zgierz na autostradę A2, "ósemka" ma bowiem zbyt dużo brakujących fragmentów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska