W trakcie rozbiórki poniemieckiego wiaduktu budowlańcy trafili na stary tunel. Odkrycie rozgrzało wyobraźnie poszukiwaczy skarbów i mieszkańców Wrocławia. Okazało się szybko, że przed odkrywcami tajemnic Festung Breslau, pierwsi byli tam... bezdomni, którzy doskonale czuli się w tym miejscu i już zawczasu dokładnie i systematycznie eksplorowali ten teren.
Ceglany tunel to prawdopodobnie część infrastruktury kolejowej z czasów, kiedy trasą jeździły pociągi do najstarszego w mieście dworca Marchijskiego (budynek stoi do dziś naprzeciwko sceny Teatru Polskiego na Dworcu Świebodzkim).
Teraz inwestor w ramach budowy nowego wiaduktu, przygotowuje projekt zagospodarowania ceglanego tunelu o długości kilkunastu metrów.
Rozbiórka starego wiaduktu, za sprawą stalowych zabytkowych podpór, od początku wzbudzała dużo emocji. Ze względu na znaczne zużycie konstrukcji nie mogła ona pozostać w tym miejscu. Zabytkowe filary mają jednak otrzymać drugie życie – zostaną wykorzystane na jednym ze skwerów lub w wybranym parku miejskim.
Budowa nowego wiaduktu powinna zakończyć się w listopadzie. W tej chwili trwa układanie 70 ton zbrojenia płyty przęsłowej, która połączy dwa przyczółki konstrukcji. Do końca sierpnia powinno zakończyć się betonowanie, które pochłonie 1200 ton materiału.
Cała inwestycja TAT na Nowy Dwór ma zostać ukończona w 2023 roku.
iPolitycznie - Dominik Tarczyński - skrót 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?