Trasa Swojczycka? Może za kilkadziesiąt lat

Weronika Skupin
Weronika Skupin
Mieszkańcy kilkakrotnie blokowali w tym roku wjazd do Wrocławia, domagając się nowych dróg. Nic z tego
Mieszkańcy kilkakrotnie blokowali w tym roku wjazd do Wrocławia, domagając się nowych dróg. Nic z tego Pawel Relikowski / Polska Press
Niewielka działka przy ul. Chłopskiej na Kowalach zostanie przeznaczona pod budowę nowej drogi, która połączy okolice centrum handlowego Korona z Dobrzykowicami i wschodnią obwodnicą Wrocławia. Tak zdecydowali w czwartek miejscy radni. Rozwiewamy jednak nadzieje kierowców. Tak zwana Trasa Swojczycka na razie istnieje tylko na papierze. Urzędnicy nie są w stanie podać nawet przybliżonej daty jej budowy.

Droga miałaby prowadzić z południowego-wschodu Wrocławia do węzła przy Koronie łączącego ul. Bolesława Krzywoustego, czyli trasę na Warszawę z dokończoną obwodnicą śródmiejską (jeśli się doczekamy połączenia jej północnego odcinka z ul. Bolesława Krzywoustego). Jest zaznaczona w studium mniej więcej równolegle do Strachocińskiej, Miłoszyckiej i Kowalskiej.

Choć radni podjęli uchwałę o przeznaczeniu ziemi pod budowę drogi, urzędnicy unikają podawania dat, kiedy Trasa Swojczycka miałaby powstać. Jak mówi nam Grzegorz Roman pełnomocnik prezydenta Rafała Dutkiewicza ds. transportu aglomeracyjnego, o tych planach nie słyszy się obecnie, a więc należałoby zajrzeć do prognoz obejmujących dziesiątki lat.

O tym, jak bardzo potrzebna to droga, najlepiej wiedzą mieszkańcy Strachocina czy Wojnowa, dla których wjazd do Wrocławia to prawdziwy koszmar. – Odciążyłaby zakorkowane Strachocińską i Swojczycką, które stanowią jedyny dojazd do osiedli. Za cztery lata będzie cztery razy więcej mieszkańców. Ludzie osiedlają się też w sąsiednich gminach, a osiedla już są niemożliwie zakorkowane. Naciskamy, by ta trasa powstała i by jednocześnie usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej i stworzyć kolej aglomeracyjną – mówi Renata Piwko-Wolny, przewodnicząca Zarządu Osiedla Strachocin – Swojczyce – Wojnów.
– Staramy się o drogę od co najmniej kilkunastu lat, dostaliśmy jednak informację, że do 2022 roku na pewno nie powstanie – zdradza Renata Piwko-Wolny.

Oto przybliżony przebieg Trasy Swojczyckiej

IFRAME HEIGHT=400 WIDTH=550 https://widgets.scribblemaps.com/sm/?d=true&z=true&ol=true&l=true&mc=true&lat=51.123539374560444&lng=17.139101028442383&vz=13&type=road&ti=true&s=true&width=550&height=400&id=xSpoilY8KD

W Biurze Rozwoju Wrocławia urzędnicy nie znaleźli dziś czasu, by rozmawiać z nami o planach budowy tej ważnej drogi.

– Obecnie budowa Trasy Swojczyckiej nie jest ujęta w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta do 2019 roku, w związku z tym nie prowadzimy prac przygotowawczych do tego zadania – napisała w przesłanym nam komunikacie Małgorzata Szafran z ratusza. – Korytarz komunikacyjny zarówno w studium i jaki i planie zagospodarowania przestrzennego jest zachowany, co oznacza, że widzimy potrzebę utworzenia w tym miejscu trasy. Natomiast nie są prowadzone prace nad realizacją tej trasy, dlatego też nie można podać jakiejkolwiek daty rozpoczęcia – dodaje. Czy w przyszłym planie trasa się znajdzie? Nikt tego nie obiecuje, więc pewnie nie.

Według urzędników są inne inwestycje, które powinny poprzedzić budowę Trasy Swojczyckiej. – W obecnym WPI są zapisane np. obwodnica Leśnicy, aleja Wielkiej Wyspy, wiadukt na Chociebuskiej itp. przykładowe inwestycje, które zostały wybrane przy opracowywaniu aktualnego WPI. Przy opracowywaniu kolejnego WPI będę brane pod uwagę kolejne korytarze komunikacyjne do realizacji na terenie Wrocławia. Obecnie jest za wcześnie, aby deklarować jakąkolwiek datę lub konkretne zadanie – przekonuje Małgorzata Szafran.

Wideo

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec
Skoro nie ma pieniędzy na budowę, wprowadzić czasowe zakazy wjazdu. To nie jest nic nowego. Ciężarówki mają zakazy, Berlin wprowadza zakazy dla niektórych aut (5 kategorii) tworząc ekostrefy, W Norwegi będzie obowiązywał zakaz wjazdu diesli do centrum Bergen, Oslo, Trondheim, my jesteśmy poziom niżej ale pomysły zakazów nie są nowe.
k
kasa na infrastrukturę!
bzdura- teren należy do miasta. Najlepiej- "niedasię" w zamian za to lepiej rypnąć NFM które jest 4x droższe albo rzeźbę na wodzie za 150 tys...
w
wroclawianin
Chociaz Dutkiewicza nie lubie to ta droga nalezy do zadan samorzadu(w wiekszej czesci) a nie miasta, To pozostale gminy sa wiekszymi beneficjentami tej drogi niz Wroclawianie.
W Urzedzie Marszalkowskim bajzel na kolkach do ktorego Dutkiewicz sie najbardziej przylozyl wiec tylko w tej kwesti mozna miec do niego pretensje.
j
jajacek
Mieszkam we Wrocławiu. Tu płacę podatki ale auto mam w leasingu. Numery nie są wrocławskie. Dlaczego mają zamknąć dla mnie tą lub inną drogę?
P
PW
Trasa swojszycka może za kilkadziesiąt lat, miliony dla miernot z WKS dziś. Oto priorytety miernoty Dupkiewicza.
P
Puchatek
Bolszewicki głupku , takie problemy w cywilizowanym świecie rozwiązuje się poprzez budowę dróg i arterii komunikacyjnych.
Dzang Kai An
Oczywiście , konieczne będzie zwiększenia pogłowia strażników miejskich i nadanie im dodatkowych uprawnień. Zbudowanie bramek i punktów kontrolnych, zakup odpowiedniej liczby kolczatek. A, najlepiej powołać do tego jakiś wydział w UM, z odpowiednim do rangi urzędu budżetem, ilością etatów i samochodów służbowych. Może jeszcze jakieś zasieki ...
w
wroclavak
Oby tylko problem nie został rozwiązany według reguł opracowanych przez zespół ekspertów i specjalistów z Wrocławskiej Szkoły Inżynierii Ruchu. Bo, wtedy będzie tak: zamknie się ulice lub zakaże ruchu pojazdom innym niż rowery. No, może ewentualnie, co najwyżej zostawi się bus-pasy. Wówczas na drodze nie będzie samochodów. Nie będzie samochodów to nie będzie korków. Nie będzie korków, to nie będzie narzekających na korki w mieście. I problem zniknie.
L
Lokalus
Jestem za, Dla firm kurierskich można ustanowić płatną przepustkę, dla ludzi z autami w leasingu przepustkę w zależności od adresu firmy.
M
Mieszkaniec
Proponuję zamknąć wjazd dla rejestracji innych niż DW w godzinach od 6.30 do 8 rano. Problem się rozwiąże. Tak samo, jak ciężarówki mają ograniczenia. Będzie płacz? Po tygodniu się nauczą. Nie płacisz tu podatków nie wjeżdżasz w tych godzinach. Chcesz wjeżdżać? Zamelduj się we Wrocławiu, płac wyższe oc, płac tu podatki. Proste :)
---
Słyszałeś o czymś takim, jak KOMUNIKACJA MIEJSKA?
...
po co stoisz w korku? przeprowadz sie i chodź na piechotę do pracy
a
antydudek
pewno za pieniądze wyrzucone na NFM, ESK czy World Games albo Dziurę Solorza można by zbudować Trasę Swojczycką, Aleję Wielkiej Wyspy z Mostem Wschodnim i parę innych dróg a może nawet pociągnąć tramwaj na Psie Pole i Swojczyce, ale mikstacki partacz ubzdurał sobie, że tylko wielkie inwestycje wypromują JEGO OSOBĘ na arenie krajowej i europejskiej bo nie o Wrocław tu chodzi więc macie, baran śnił że na meczach WKS w Lidze Mistrzów z Chelsea Londyn bedzie siedział na trybunie honorowej z burmistrzem Londynu Borisem Johnsonem, a na koncercie inauguracyjnym w NFM na którym pierwotnie miała wystąpić orkiestra filharmoników berlińskich będzie siedział obok Klausa wowereita burmistrza Berlina i tym samym zostanie politykiem europejskiego formatu ale niestety ostał mu się tylko wianuszek miernych klakierów i elektorat wiernych słoików
D
DW007
Widzę, że znafca problemu z ciebie znakomity. To co piszesz, wskazuje na to że jesteś chyba jednym z adeptów, a może twórców, Wrocławskiej Szkoły Inżynierii Ruchu. Waszą ideą przewodnią jest właśnie to co napisałeś "Każdy kolejny samochód tylko powiększa problem, czyli korki". Zatem wzorem tow Wiesława Gomułki należy podjąć kroki utrudniające rozwój motoryzacji wśród ludu pracującego miast i wsi. Współczesnym prekursorem tego rodzaju idei jest Krzysztof i Kononowicz, który przed laty kandydował na prezydenta Białego Stoku i mówił , że dobrze będzie jak niczego nie będzie. Można go znaleźć na YT. Ta idea , się nawet częściowo sprawdza. Na przykład , na Antarktydzie nie ma dróg i nie ma też korków. Podobnie na Księżycu.
f
filar społeczeństwa
Proponuje pojechać już dzisiaj na odcinek Łany - Żerniki i przyjrzeć się nr rejestracyjnym. Droga jest wykorzystywana przede wszystkim przez wrocławskie samochody. Tranzyt jeździ AOW i będzie jeździł bo jest to bezpieczna, szybka i bezkolizyjna droga w przeciwieństwie do planowanej obwodnicy wschodniej na której są przejścia dla pieszych i ograniczenia prędkości do 50/h.
Dodaj ogłoszenie